VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vwfrank
#2438161
Hallo,

Ben in het gelukkige bezit van een GolfVII met autohold parkeren.
Deze heb ik eigenlijk altijd aanstaan, nu vroeg ik mij af of ik dit komende winter bij strenge vorst ook zo kan laten.
Mij is altijd geleerd dat je handrem kan vastvriezen dan.
Ik kon hierover niets vinden in het instructieboek, maar ben eigenlijk wel benieuwd.

Iemand enig idee?

M.vr.gr

Frank
#2438192
autohold heeft niks met handrem te maken volgens mij want die houd je gewone rem vast tijdens het stilstaan (je ziet de remlichten branden).

De elektronische handrem houd ik er wel af van de winter, gewoon in zijn versnelling laten staan werkt voor mij net zo goed.
Gebruikersavatar
door Meller
#2438260
Autohold is volgens mij wel dmv de handrem.. Maar alleen bij rijden en stilstaan dacht ik.. Als je de auto uitzet dan kan het zijn dat ie op de handrem gaat maar dat zou ik zo niet weten.. Ik vind het geen handige optie/functie.. Ik zou het niet gebruiken.. Je hebt immers ook al standaard Hill hold controle op de wagen zitten :tu:

Idd gewoon versnelling gebruiken bij parkeren..
#2438688
de auto hold is gewoon dat als je stil staat dat hij de rem vast houd of het nu op een helling is of niet dat maakt niet uit. Je kunt deze functie uitzetten maar daarmee voorkom je niet dat de auto op zijn handrem gaat wanneer je de auto gordel los maakt (tijdens het stilstaan) gaat hij gelijk op zijn handrem
#2438912
danny20danny schreef:de auto hold is gewoon dat als je stil staat dat hij de rem vast houd of het nu op een helling is of niet dat maakt niet uit. Je kunt deze functie uitzetten maar daarmee voorkom je niet dat de auto op zijn handrem gaat wanneer je de auto gordel los maakt (tijdens het stilstaan) gaat hij gelijk op zijn handrem
Hm... weet je dat zeker? Passat van mijn ouders had het alleen als je de auto uitzette met auto hold aan. Stond auto hold uit dan stond de handrem er niet op.

Kan nu ondertussen wel weer veranderd zijn, geen idee.
#2438967
danny20danny schreef:de auto hold is gewoon dat als je stil staat dat hij de rem vast houd of het nu op een helling is of niet dat maakt niet uit. Je kunt deze functie uitzetten maar daarmee voorkom je niet dat de auto op zijn handrem gaat wanneer je de auto gordel los maakt (tijdens het stilstaan) gaat hij gelijk op zijn handrem
:tu: heb het op de cc werkt zoals jij zegt.
door vwfrank
#2439547
Allen,

Bedankt voor jullie meedenken, ik zet hem voor de zekerheid gewoon uit in de winter.
Bij mij is het overigens zo, dat als ik autohold uit zet/heb staan, de handrem er niet auto op gaat na sleutel uit contact.

M.vr.gr

Frank
door kiekkiek
#2443399
vwfrank schreef:Allen,

Bedankt voor jullie meedenken, ik zet hem voor de zekerheid gewoon uit in de winter.
Bij mij is het overigens zo, dat als ik autohold uit zet/heb staan, de handrem er niet auto op gaat na sleutel uit contact.

M.vr.gr

Frank
Die hoef je in de winter echt niet uit te zetten hoor. Trommeltjes wilden nog wel eens vast vriezen, met schijven heb je daar geen last van.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk