VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2763066
Wat zou ongeveer het max vermogen zijn van een Garett 2260 turbo van bmw? Zit hier overigens vnt op?


Ik rij nu met race520 en een 12mm plunjer en de gerrit met een afn motor. Volgens de testbank zou hij 215pk met bijna 500nm aan koppel moeten hebben, maar hoe ver kan ik gaan?
#2763177
TDImaniac schreef:vn15 AFN - max 150pk
gt1749V - max 160pk
gt1749va - max 180pk
gt1749vb - max 200pk
KKK BV43 max 210pk (let op ! met blauw type plaatje)
gt1749vc - max 220pk
gt2056V - max 240pk
MHI TD04L4-13G-VG - +/- 240pk
GT2260v max 270pk
GTB2260vk- max 290pk
GTB2260vkz max 300+
GT2359v - max 280pk
GTB2559vkz max 300+
GT2566v - max 300+
#2763387
jorto schreef:Wat zou ongeveer het max vermogen zijn van een Garett 2260 turbo van bmw? Zit hier overigens vnt op?


Ik rij nu met race520 en een 12mm plunjer en de gerrit met een afn motor. Volgens de testbank zou hij 215pk met bijna 500nm aan koppel moeten hebben, maar hoe ver kan ik gaan?
Niet veel verder of je moet je internals al aanpassen.. Maarja, kost veel geld voor elke pk extra.

En daarnaast je bak versterken want die gaat als eerste eraan.
#2763599
Met deze turbo zit er niet heel veel meer in.
Denk max 20pk.
Maar er zijn zat andere opties.
Wel eerst ff compressie verlagen.
Das de sleutel om naar hogere vermogens te gaan en het spul heel te houden.
#2763608
Het is erg leuk vermogen hoor! Het komt ook in een golf 1 :tu:

Er zit al een dikkere koppakking tussen met drie van die gaatjes. Dus de compressie moet al iets lager zijn?


Ik heb werkelijk geen idee welk type bak erachter zit. Ik ga binnen nu en twee weken de motor eruit trekken en verder kijken.
Is de vermogenskrommen van het motortje nog bij te stellen dmv chippen? Het turbotje komt mega laat in en dan loopt hij al uit zn versnelling.
#2763701
Een 2260 waarvan de VNT goed afgesteld staat begint lekker te spoolen vanaf zo'n 2000tpm, en geeft zn volle druk vanaf 2600tpm(ongeveer).
#2763719
Ja een GTB wel maar was dit geen GT ?
Idd VNT afstelling is wel erg belangrijk.

En met een dikke koppakking is de compressie wel wat lager.
Maar nog niet genoeg.
Daar voor moet je je zuigers bewerken.

Je zal wel een 02A bak hebben.
#2764136
Mannen dit is de turbo:
Afbeelding

Ik denk dat het een gtb is gezien de vorm van de compressorkant.
Wat betreft VNT afstelling, hoe kan dit afgesteld worden? Moet die veer dan opgedraaid worden? Ik heb namelijk geen elektrische VNT.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]