VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
door Jeroen038
Hallo allemaal. Iemand ervaring met het chiptunen van een golf 6 1.4 tsi met 122 pk?
Zou dat graag eens laten doen.

Groet Jeroen
door Schippersss
Als je gaat chip tuning doe het dan goed. Zeke bij die 1.4tsi blokjes waar toch al veel vermogen wordt gevraagd. Ik zou hem laten chippen bij een vag gerelateerd bedrijf zoals jd engerring, vag techniek, enz.
door cabriogeengti
De Chippers kennen elkaar allemaal, joh.
Je moet alleen het kaf van het koren scheiden!

Ik heb een tijdje meegelopen, bij DTC -Tuning!
Als een chipper geen goede File's heeft, kopen ze dat van elkaar.

En ze willen het je ook niet leren, want ze zijn bang voor concurrentie.
Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken om de versnellingsbak, dan om de motor.

.
door cabriogeengti
Ik heb dat meegemaakt, want het gaat hun meer om de tijd die ze bezig zijn met een auto, zeker als het niet lukt.
Dan is een kant en klaar pakket voordeliger, dan een paar uur een chip herschrijven.
Ik weet niet of de boel " versleuteld" is, want hij gaf mij geen inzage in programma's.
Laatst gewijzigd door cabriogeengti op 26 okt 2013 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
door Yanick
Pas nog gedaan met de auto van ons pa, bij JD uiteraard;) perfecte service en natuurlijk vakwerk!

Rijdt erg goed nu en zeker onderin merk je veel verschil. Nieuwe vermogen/koppel weet ik zo niet.

En wat Stefan zegt klopt idd ook, tenzij het een officiele JD dealer is.
door MK2-VRT
Ron,

Als de basis goed is en het lukt niet, dan vraag je je af waar ze dan mee bezig zijn of wat er 'niet lukt'

Maar schrijven jullie dan ook software zelf of is het gewoon een kant en klare software voor een bepaald type ecu ?

Want als je goed bent weet je al de basis wat je zo al kan / moet aanpassen, erna testen en eventueel fine tunen, verschilt ook nog per auto..Sommige vinden 350 euro voor goede ( niet op maat ) software duur, maar als je alleen al kijkt wat 1 file kost, dan is het helemaal niet duur, en dan om maar niet te vergeten dat niet elke ecu van dezelfde motor hetzelfde is qua hard en software, dus voor alles weer andere files = kosten.

Vaak zie je bij een 20VT de storing 16804 / 17535, loopt dan in noodloop en vaak als gevolg van rommel die ze voor 250 euro verkopen, en verder geen verstand van zaken hebben, meestal bij jan om de hoek tuners.
door cabriogeengti
Hoi Stefan,
Allereerst werk ik daar niet meer, bij DTC Tuning ( recessie ).
Hoe hij het programma schreef, was de standaard software downloaden uit de ECU, en een back-up maken.
Daarna las hij het standaard programma uit, in een grafiek op het computer scherm.
En ging hij de grafiek aanpassen, de waardes dus van de sensoren en actuatoren, en daarbij zijn er heel veel mogelijkheden, zoals koppelbegrenzers, gasklepbegrenzers, en turbodruk ook de EGR uitprogrammeren.
etc.
Dus voor elke auto apart , is dat de werkwijze heb ik gezien.
Je moet er echt heel veel ervaring in hebben, hoe je een auto tuned ( opnieuw inregeld) , want 1 ding verkeerd inregelen en dan is de motor kapot.
Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het display […]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht