VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door JeffV8
Dat heb ik dus weer.

Gisteren de auto gewassen en kom er vervolgens achter dat het tapijt van de bijrijder doordrenkt is , echt helemaal nat.

Mijn eerste gedachten gaan natuurlijk uit naar het feit dat vorige week er een nieuwe voorruit is ingekomen en dat het dus hier moet lekken.

Nadat ik het tapijt zo goed en zo kwaad heb gedroogd met een droogdoek, gisterenavond de auto gewoon netjes geparkeerd bij mij voor de deur.

Vanmorgen ( het heeft heel de nacht geregend ) gekeken of het tapijt nog droog was, maar nee hoor, tapijt was echt weer zeiknat. Flink balen dus , het kon naar mijn mening dus niet anders zijn dat de nieuwe voorruit lekte. Ik ben dus terug gegaan naar Carglass en het voorval daar neegelegd. Carglass deed niet moeilijk en ik kon gelijk met de auto naar binnen en men is gelijk begonnen met te bekijken of het raam ergens lekte, zonder resultaat.

Toen zei de monteur, ik wil toch even verder kijken of het water wel wegloopt. Gieter gepakt en water in de ruimte onder de parraven ( schrijf je dit zo??) gegoten. Aan de bestuurderszijde liep het er gelijk uit , maar aan de bijrijderskant geen druppel.

De boel los gehaald ( door Carglass) en onder de parraven gekeken, rechts geen water te zien , maar aan de bijrijderszijde lag een flinke plas water water en dat liep niet weg.

Conclusie de afwatering aan de linker zijde zat klaarblijkelijk dichtgeslipt door bladeren enz enz.
Maar ja waar lopen die kanalen?? Advies van Carglass, rij even langs de dealer.

Dat heb ik vanmorgen gedaan, dienstdoende Audimonteur ( voormalig VW en Porsche monteur ) liep met mij mee naar de auto en zei, een bekend probleem bij de Touareg. Hij heeft de rubbers die taps toelopen uit de carrosserie gehaald, bestuurderszijde was schoon, maar de bijrijderszijde zat echt geheel dicht. Toen hij die rubberen uiteinde loshaalde stroomde er een bak water uit.

Gelukkig is dit opgelost, nu nog mijn vloermat droog zien te krijgen, want wat gaat dat stinken en dat al na 1 dag.

In de loop der jaren ( 10 jaren om precies te zijn ) is dit waarschijnlijk nog nooit schoongemaakt cq doorgespoeld.
Tip1 : haal de rubberen afdekdoppen eruit, 1 links en 1 rechts in de wielkast
Tip2 : als je een schuifdak heb , ok deze afvoerkanalen door laten ( of zelf doen) Spoelen

Gr Jeff
Laatst gewijzigd door JeffV8 op 26 okt 2013 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
door JeffV8
Wouterp schreef:is ook zo bij de passat 3b 3bg audi a4 enzovoort.

Is aardig bekent, alleen lullig als de bezitter dat net niet weet.

Inderdaad, erg lullig, dat ik dit niet wist, :SCRATCH:
door TomasG60
Ik heb dit probleem helaas ook met me Audi A6 Avant uit 2002, passegiers zijde achterin,
wat kan ik precies hier doen?
ook alle rubbers schoonmaken?

Gr
door JeffV8
TomasG60 schreef:Ik heb dit probleem helaas ook met me Audi A6 Avant uit 2002, passegiers zijde achterin,

Gr
Achterzijde? Heb je een kantelschuifdak? In elke hoek van het schuifdak zit als het goed is een afwaterings kanaaltje, die zou je dan eens moeten schoonmaken / doorspuiten .

Wat ook kan is dat misschien je deurrubbers op zijn? En dat het regenwater daardoorheen komt.
door TomasG60
JeffV8 schreef:
TomasG60 schreef:Ik heb dit probleem helaas ook met me Audi A6 Avant uit 2002, passegiers zijde achterin,

Gr
Achterzijde? Heb je een kantelschuifdak? In elke hoek van het schuifdak zit als het goed is een afwaterings kanaaltje, die zou je dan eens moeten schoonmaken / doorspuiten .

Wat ook kan is dat misschien je deurrubbers op zijn? En dat het regenwater daardoorheen komt.

Nee schuifdak zit er niet in, dan moeten het de deur rubbers zijn.
ja inderdaad achterzijde is zeik nat na wat regen :SCRATCH:
door V10Power
toen ik de eerst keer mijn touareg ging wassen was mijn tapijt ook helemaal nat ( bijrijders kant )
had gezocht op internet maar vond een kleine dop bij de modderkuip bij de rechtsvoor wiel, dat dop er af en al het water komt naar beneden.
door JeffV8
V10Power schreef:toen ik de eerst keer mijn touareg ging wassen was mijn tapijt ook helemaal nat ( bijrijders kant )
had gezocht op internet maar vond een kleine dop bij de modderkuip bij de rechtsvoor wiel, dat dop er af en al het water komt naar beneden.

Klopt deze dop heeft een stervormig uiteinde en is ongever zo groot als een 2 euro muntstuk, dezelfde dop zit ook aan de bestuurders kant. De dealer heeft ze beide verwijderd.

De monteur zei zelf dat het een bekende kwaal is bij niet alleen de Touareg maar meerdere modellen van VAG.

Gr Jeff
door JeffV8
Weten jullie of er bij de achter wielen ook zulke afwateringsdoppen zitten?

Nu heb ik weer een kleine lekkage die achter langs de C stijl loopt, precies bij de overgang van beide bekledingsstukken in het midden van de stijl

War komt dit vandaan?

Wie weet wat dit kan zijn

Gr Jeff
door TomasG60
JeffV8 schreef:Tomas, het kunnen ook nog de rubbers zijn van de derde zijachterruit
Ben wel benieuwd wat het is bij jouw

Groetjes Jeff
sorry voor late reactie, ik zal vandaag of morgen eens een foto maken van wat er nou precies nat is en wat niet.

Gr.Tomas
door JeffV8
TomasG60 schreef:
JeffV8 schreef:Tomas, het kunnen ook nog de rubbers zijn van de derde zijachterruit
Ben wel benieuwd wat het is bij jouw

Groetjes Jeff
sorry voor late reactie, ik zal vandaag of morgen eens een foto maken van wat er nou precies nat is en wat niet.

Gr.Tomas

Ik neem aan dat je dat van je auto bedoeld :lol: :lol: :lol:

Groetjes Jeff
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]