VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door janloco
#2464251
Ik ben in het bezit van een Golf7 met een 1.6 TDI motor (blue motoion) met volgens mij 105PK. Het is een vijfversnellingbak.
Wat ik mij afvraag of deze auto ook gebruik maakt van Adblue? en of iemand dan ook weet waar het eventuele tankje zit/licht. Bij het googlen heb ik wel gevonden dat je bij een passat zoiets heb en ook waar je het bij moet vullen en hoe je kunt weten of er nog genoeg spul inzit.
In mijn gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden en ook op internet kan ik niets vinden over de Golf7 die adblue gebruikt.

Weet iemand dit???
Gebruikersavatar
door DeRooje
#2464273
Ik doe veel met vrachtwagens als je een adblue tank zou hebben dan heb je er ook een tank meter voor
Gebruikersavatar
door Hofman
#2464283
Bij vrachtwagens klopt dit inderdaad, omdat deze er meer van verbruiken dan bijvoorbeeld een VW Crafter. Deze kan namelijk tussen de 15- en 20 dkm met een tankje doen terwijl een vrachtwagen met 50 liter nog geen 3000km maakt.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2464292
Je zou idd een indicator moeten hebben indien het aanwezig is..

In elsa kan ik niet veel vinden, wel praten ze over een uitlaatgas reinigings module..

Verbruik van een vrachtwagen is meestal 1 liter op 100 / 150km ( Mercedes :mrgreen: )
door janloco
#2464564
Dank voor jullie reacties.

Bij het zoeken op internet ben ik wel tegengekomen dat er, ik dacht bij een versie van een passat, wel een tankje was, maar geen indicator. Als het niveau in het tankje te laag zou worden, zou je bij die auto een seintje op het dashboard moeten krijgen.
Gebruikersavatar
door polopower
#2464568
anders bel je toch ff naar de dealer ;) !
Hoef je niet meer te raden!
door janloco
#2464926
@polopower

Dank voor je reactie. Ja, idd de dealer bellen of naar toe gaan kan ook altijd. Maar het is een vraag die zo op komt borrelen en als ik alles zo doorkijk via google, dan lijkt het er soms wel eens op dat het "geheim" is of het ingebouwd zit. Vandaar mijn interesse.
Ik stel de vraag liever op een forum. Op die manier worden er veel meer personen wijzer van een vraag, of wekt het interesse van andere. En het antwoord op een forum is altijd wat ruimer en kan ook bij andere nog eens andere vragen oproepen en zo worden we met zijn allen wijzer is mijn mening. Vandaar.
Gebruikersavatar
door polopower
#2464927
Maar de grote vraag dan: heb je zo'n tankje :D ?
Gebruikersavatar
door roelvw
#2464989
heb wel eens ad-bleu bij moeten vullen bij een Crafter (stage in Duitsland bij de vw :E ) en dan zat er een grote lauwe dop onder de motorkap. en dat bijvullen deden ze met een hele installatie dus bijvullen zou je zelf al niet kunnen/willen doen (het is echt rotzooi en vreet zelfs beton.. :shock: )
door addyVW
#2465018
ik werk dagelijks met Volvo trucks waar ook adblue opzit maar kan je makkelijk zelf vullen oid
en zo erg is het spul ook niet... en beton vreten doet het zowiezo al niet...
het kristalliseert alleen maar :tu:
Gebruikersavatar
door Hofman
#2465023
Beton vreten is wel een beetje hoog gegrepen hoor. Het kan hooguit irriteren aan de handen en/of armen als je een beetje morst. Bij de grotere tankstations verkopen ze het ook in jerrycans.
door piettdi
#2477732
ik rij met d`n daf 2600km op 60l adblue in de bergen en gewoone wegen zo`n 3500km
hoop niet dat ze dit met auto`s ook gaan doen het stinkt als het uit de uitlaat komt bahbah
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk