VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door JGTI
#2467093
Hallo,

ik sta/stond op een punt een golf 1.4 tsi uit 2009 te kopen met dsg-7. Auto zag er mooi uit en rijdt goed.
er staat bijna 100.000 op de teller. Nadat ik thuis wat ging speuren op het internet en dit forum kwam ik de gekste verhalen tegen over de 1.4 tsi en de dsg-7. Is dit een combo die gedoemd is te mislukken?
Is er iemand die mij een advies kan geven over de aankoop van een dergelijke auto? :(
door John
#2467349
Die kun je beter laten staan ja.
De eerste 1.4 tsi motoren hebben veel problemen met de distributieketting en de spanning en de sensor.
Vanaf bouwjaar 2012 schijnt dit veel beter te gaan.
Daar komt bij dat idd de dsg-7 ook niet bepaald betrouwbaar is.
Beter is de dsg-6.

Bij de polo 6r en dan met name de gti is het nog steeds huilen met de pet op.
Daar is het niet de vraag of dat stuk gaat maar eerder wanneer.
door Giuseppe
#2468220
Is dit echt zo zwart wit dat *alle* 1.4 tsi 2009 golfjes dit probleem hebben? Ik zat zelf ook te kijken naar een golf 1.4 tsi uit 2009, maar dan een handgeschakelde...
Gebruikersavatar
door NielsED30
#2468568
Beter laten staan hoef je niet meteen te zeggen. Niet ALLE 1.4 TSI's en DSG-7 bakken gaan kapot. Het zijn er wel veel ja, omdat er ook heel erg veel rijden. Als ze niet kapot gaan, hoor je er niks over.

Het is wel zo dat bij de wat oudere 1.4 TSI motoren, er problemen kunnen komen met de distributieketting/kettingspanners en/of nokkenasverstellers. Nu is het altijd vervelend als dit kapot gaat, maar zijn er meestal wel coulance regels voor. Er is geen pijl op te trekken of en wanneer ze kapot gaan. Mocht je de historie van de auto kunnen achterhalen bij een dealer zou ik dit doen, wie weet is de ketting al is vervangen. Aangezien dit bijna altijd wel bij een dealer gebeurd i.v.m. de garantie of coulance regelingen.

De DSG bakken is ook geen peil op te trekken. Sommige rijden (10 of 100) duizenden kilometers zonder enige problemen, maar sommige die zitten na een ton al op hun 2e of 3e set koppelingen bijwijze van. Of de mechatronica begeeft het. Maar ook hier is geen peil op te trekken, en als je zo gaat redeneren dan kan je elke auto wel laten zijn m.i.

Het is gewoon kijken, luisteren en eventueel uitlezen of je gebreken tegenkom, zo niet is het altijd een risico met 2e hands auto's. VW of niet...
door danny20danny
#2469599
Voor mij nooit meer een 1.4 tsi 122pk handbak Ik heb 4 jaar een golf 6 gehad met die motor. Stond maar 45000 op de teller toen ik hem weg deed. Maar wat een ellende. Hieronder een klein lijstje met de problemen die ik ondervond.

1x versnellingsbak
3x turbo
5x nieuwe bougies en nieuwe bobines
2x lambada sensor
En niet te vergeten een Tal van computerstoringen

Nu rij ik mijn 1.2 tsi met nog geen enkel probleem

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]