VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door Yurt
#2469975
Hoi, weet iemand of het mogelijk is om 3G functionaliteit te gebruiken met externe sim modus bij premium telefoonpakket van de jetta? Verbinding tot stand brengen is probleemloos, gsm functie werkt goed, er komt ook een 3G logo op het dashboard te staan. In telefoonopties op het dashboard staat cdma ingeschakeld (automatisch). Alleen smartphone heeft geen internet verbinding meer. Telefoon is een Samsung galaxy s4. Weet iemand hier meer over? Is het mogelijk om 3G te gebruiken via externe sim modus? Heeft iemand dit met een Samsung telefoon gebruikt?

Bedankt voor jullie reacties!
door JettaFrank
#2675917
Beetje veel stof op dit onderwerp, maar ik heb precies het zelfde bij mijn Jetta.
Ik heb nooit een oplossing kunnen vinden. Zowel met mijn Galaxy S3 als mijn huidige LG G3 geen internet tijdens het rijden.
Eerlijk gezegd, ik vind het wel fijn dat ik ook niet de "verleiding" heb.
door Gameboygirl
#2677408
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Omdat ik met een eerder toestel (HTC) het probleem niet had wist ik dat het oplosbaar is... Hier komt ie.

TIjdens het connecten met bluetooth wordt op de telefoon (S4) iets dergelijks gevraagd: 'Of er toestemming is om sim te gebruiken'.
Het antwoord JA: leidt tot externe sim. (voordeel sms wordt voorgelezen, nadeel geen internet op toestel en vanuit carkit geen inzage in oproepgeschiedenis toestel, en vice versa. Zo kun je zomaar een gemiste oproep niet ik de gaten hebben...
Het antwoord NEE: leidt tot alleen het gebruik van carkit. Nu zijn alle voorgaande nadelen voordelen geworden en andersom.

De truc is dus om opnieuw bluetooth te connecten en goed op te letten waar je akkoord mee gaat.

Succes
door JettaFrank
#2690272
De "truc" kan ook via het menu gedaan worden (waar spelen tijdens lange ritten al niet goed voor zijn).
Via telefoon in maxidot de "instellingen" selecteren, dan "telefoonmodus". Hier kan gekozen worden voor premium of carkit. Premium gaat de "externe sim modus" actief en is er dus geen internet meer op de telefoon. echter geeft de auto op dat moment wel in de maxidot 3G aan. Heb nog niet gevonden hoe ik het internet dan ook daadwerkelijk kan gebruiken.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]