VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door brinki
ik heb problemen met me verstelling van de koplampen storing is AFS NO FUNCTION VEH. WALLETI wat inhoud bochtverlichting werkt niet nu staat de linker koplamp naar links gestuurd dealer advies andere koplamp monteren is wel de kortste weg maar niet de goedkoopste
nu zit er ook nog een stelmotor in de unit en een module die de koplamp verstelling aanstuurt
wie heeft hier ervaring mee alle tips zijn welkom (3.0 TDI TOUAREG 2006)

m vr gr gerrit
door JeffV8
Ik heb er geen ervaring mee , maar wat kan er nog meer kapot gan als je probeert zelf de unit uit elkaar te halen en de stelmotor te vervangen?

Nu is de dealer natuurlijk altijd blij dat ze een nieuwe unit kunnen verkopen tegen de hoofdprijs, maar er zijn denk ik ook wel bedrijven die origineel verkopen , bv denk ik dat de onderdelen in duitsland goedkoper zijn , dus wat let je om bv een ritje naar duitsland te maken als je een nieuwe unit zou aanschaffen?

Je kunt natuurlijk ook de stelmotor alleen vervangen dan en die in duitsland halen of laten verzenden, als je het juiste onderdeel nummer maar doorgeeft

Succes , hoop dat je eruit komt en misschien is het inmiddels al opgelost
door brinki
ik heb de stelmotor eruit gehad de nr opgeschreven PL35L 024 VLB2 en op internet aan het zoeken geweest hij is hier bij de automaterialen zaak niet te vinden valeo is het merk zit in helmond zijn nog dicht
op ebay.de of ebay.nl staat er een van een VW PHANTON aleen laatste cijfer/letter is anders op de stelmotor misschien heeft iemand een koplamp met een kapot glas leggen de 7L6 941 015 CM of het nieuwe nr 7L6 941 017 BN we blijven zoeken
alvast bedankt gerrit
door Antera
Meestal is de stuurunit van de koplamp kapot en is los vervangbaar. Deze stuurt dan de lamp verkeerd aan waardoor deze fouten voorkomen.
door pip
Heeft de dealer ook de basis afstelling uitgevoerd ? (tenminste als er geen storing instaat na het wissen)

De storing krijg je volgens mij ook als het extra lampje voor bochtenlicht stuk is (dus starten, licht aan en volledig naar links en rechts draaien en controleren of ze gaan branden)
door brinki
ik heb de stelmotor vervangen de koplamp staat weer recht alleen gaat hij als je de auto start
niet naar buiten dan naar binnen dan omhoog en naar beneden en in de goede rijstand staan
de koplampen blijven naar beneden staan zal hij opnieuw uitgelezen moeten worden en in geregeld??
of is de module stuk ga ik ook zoeken bedankt ANTERA
ik heb ook een mailtje naar hoffman gestuurt dit zijn imitatie koplampen denk ik dan moet ik links en rechts kopen bedankt JEFF
gr gerrit
door JeffV8
En Gerrit, al een reactie gekregen van hoffmancarparts?

Volgens mij kunnen ze alle onderdelen leveren voor alle VAG auto's

Ben benieuwd!

Ps. Nog de beste wensen voor 2014
door brinki
nee JEFF aller eerst de beste wensen voor 2014 ik heb mail terug gekregen dit type koplamp zit niet in het assortiment maar het is wel een mooie site bedankt voor de tip

gr gerrit
door brinki
koplamp werkt weer stekkers nog eens ingespoten met wd 40 alleen de storing nog ff resetten bij de dealer dus het was toch de stelmotor ik ben blij

gr gerrit
door JeffV8
Over het algemeen moet je voor resetten altijd betalen , volgens mij rekenen ze daar ook nog best wel iets van 50 euro voor dacht ik, echt belachelijk, 5 min werk

top Martin dat jij dit wilt doen voor nope :tu: :tu: :tu:
door Burp
Kleine moeite. Vind het ook belachelijk maar ik begrijp dat ze iets willen vragen. Echter, als je er vaste klant bent en de auto daar ook laat onderhouden dan zou ik het als service doen.

Ik heb de originele Ross-Tech kabel met laatste software en deze kost natuurlijk ook geld. Moet je best wat resets voor uitvoeren om hem weer terug te verdienen. Kabel kost met verzenden en invoer toch al snel een 450 euro.

Hoef er niet van te eten dus wil wel mensen helpen als het kan.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht