VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door brinki
ik heb problemen met me verstelling van de koplampen storing is AFS NO FUNCTION VEH. WALLETI wat inhoud bochtverlichting werkt niet nu staat de linker koplamp naar links gestuurd dealer advies andere koplamp monteren is wel de kortste weg maar niet de goedkoopste
nu zit er ook nog een stelmotor in de unit en een module die de koplamp verstelling aanstuurt
wie heeft hier ervaring mee alle tips zijn welkom (3.0 TDI TOUAREG 2006)

m vr gr gerrit
door JeffV8
Ik heb er geen ervaring mee , maar wat kan er nog meer kapot gan als je probeert zelf de unit uit elkaar te halen en de stelmotor te vervangen?

Nu is de dealer natuurlijk altijd blij dat ze een nieuwe unit kunnen verkopen tegen de hoofdprijs, maar er zijn denk ik ook wel bedrijven die origineel verkopen , bv denk ik dat de onderdelen in duitsland goedkoper zijn , dus wat let je om bv een ritje naar duitsland te maken als je een nieuwe unit zou aanschaffen?

Je kunt natuurlijk ook de stelmotor alleen vervangen dan en die in duitsland halen of laten verzenden, als je het juiste onderdeel nummer maar doorgeeft

Succes , hoop dat je eruit komt en misschien is het inmiddels al opgelost
door brinki
ik heb de stelmotor eruit gehad de nr opgeschreven PL35L 024 VLB2 en op internet aan het zoeken geweest hij is hier bij de automaterialen zaak niet te vinden valeo is het merk zit in helmond zijn nog dicht
op ebay.de of ebay.nl staat er een van een VW PHANTON aleen laatste cijfer/letter is anders op de stelmotor misschien heeft iemand een koplamp met een kapot glas leggen de 7L6 941 015 CM of het nieuwe nr 7L6 941 017 BN we blijven zoeken
alvast bedankt gerrit
door Antera
Meestal is de stuurunit van de koplamp kapot en is los vervangbaar. Deze stuurt dan de lamp verkeerd aan waardoor deze fouten voorkomen.
door pip