VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door stitch
Ik heb vandaag mijn golf variant met discover media opgehaald.

Na enig geknutsel en leestijd in het boekje van de discover media heb ik toch wel een paar vraagjes.
Misschien dat jullie die kunnen beantwoorden.

Ik kan zenderlogos uploaden vanaf mijn sd card. Maar wie hoe? Moet ik een speciale map aanmaken en welke extensie moet het logo hebben.
Ik kan via mijn multistuur kiezen voor audio maar kan vervolgens niet switchen van radio naar media via mijn stuur of doe ik iets niet goed?
Waar kan ik bij klanken de loudness aan/uit vinden of is deze niet meer beschikbaar?
In mijn vorige variant (2011) kon ik een max snelheid ingeven zodat ik een geluidssignaal hoorde als ik deze snelheid bereikt had. kan hem in deze nergens vinden.
Hoe importeer ik eigen pois op de disccover media?

kan ik de ledverlichting (ambient) en verlichting van het instrumentepaneel ergens dimmen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Inmiddels ben ik een stap verder mbv google en nog meer knutselen....

Voor de personen die deze vragen misschien ook hebben mijn oplossingen:

Zenderlogo's zie deze site
http://www.volkswagen.de/de/models/golf ... logos.html

Ambient verlichting/ voet verlichting en instrumenten verlichting aanpassen:
Gaat via wageninstellingen > verlichting. kun je alle drie apart instellen.

Geluidssignaal bij bepaalde snelheid:
gaat via wageninstellingen

De pois toevoegen in het navi gedeelte heb ik nog niet en het schakelen van radio naar media via het stuur heb ik nog niet uitgevogeld!!!
Ik gebruik voor het wisselen van media naar nav op mijn stuur het zilver kleurige schakelaartje aan de rechterkant. Als ik die naar links of naar rechts druk krijg ik alle dingen in mijn dashboard te zien die er op het systeem zitten, dus ook schakelen van radio naar nav.
Is dat wat je bedoelt?

Over de Pois loopt ook al een topic op het Navigatie forum. Daar is er ook nog niemand in geslaagd om het te vinden.
Nee dat is niet wat ik bedoel.
Ik kan schakelen van audio naar nav en nog een paar andere.
Maar wat ik bedoel is als ik voor audio kies dan zie ik wat actief is bv. de radio maar ik zou op dat moment willen schakelen naar mijn sdkaart (media) maar krijg ik niet voor elkaar via mijn stuur.

Wat betreft de max snelheids waarschuwing is mijn instelling een winterbanden waarschuwing en die doet hij...maar als ik naar rijgegevens ga in mijn dashboard dan zie max snelheidswaarschuwing staan maar daar staan streepjes ipv een ingestelde snelheid ....waar kan ik deze instellen?

De pois krijg ik ook niet voor elkaar....afwachten dus!!
Ahhhh ik snap 'm. Nee helaas, dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Maar ik gebruik eigenlijk alleen maar mijn radio. Maar mogelijk dat er van iemand anders een antwoord op je vraag komt. Ik blijf iig meelezen.
Weer een update van mijn beginvraag:
het aanpassen van de max snelheid waarschuwing kan je instellen dmv de ok knop te klikken op het stuur en dmv <> knoppen de snelheid in te stellen.

Nieuw probleem:

Ik heb prive een samsung s2 en zakelijk sinds deze week een nexus 5.
Als ik deze aansluit op de discover media dmv bluetooth doen beide dat prima.
Het probleem is dat ik met mijn samsung s2 wel de contacten kan importeren naar de discover media en met de nexus 5 niet. Het zijn beide andriod toestellen, beide hebben de contacten op de sim staan. Ik kan vanuit de nexus 5 exporteren naar bluetooth maar dit gaat dmv visitiekaartjes en dat kan de discover media niet aan.
Handmatig contacten toevoegen op de discover media kan ook niet.
Iemand ervaring of een idee wat het kan zijn?
@stitch

Het komt regelmatig voor dat "nieuwe" toestellen nog niet helemaal communiceren het een systeem in je auto. De gevolgen kunnen dan diverse zijn. Bij dat andere bekende merk uit Duitsland, met zo'n ster op de motorkap, bestaat bv een hele lijst met merken en type telefoons die bepaalde dingen wel en niet kunnen. Ik heb ook een S2 en idd ook geen probleem met de contactlijst. Ik ben bang dat je Nexus pas goed gaat werken als VW een update van de media vrijgeeft.
Het is al even geleden en misschien ben je er inmiddels achter.

De zenderlogo's moet je inderdaad eerst uitpakken. Het werkt het handigst als je de logo's die je zeker niet gebruikt eerst delete, anders zit je je eindeloos in de lijst te zoeken bij het inprogrammeren. Die van de NPO (radio 1, enz.) zijn inmiddels verouderd (bestand is uit 2013).
Ik heb de nieuwste van de site van de NPO gehaald, alleen die van 3FM deed het niet (afmetingen?), en die via een los bestand gebruikt, maar ze kunnen volgens mij ook bij de rest gezet. Van 3FM heb ik de oude gebruikt, die is zowat hetzelfde.
Voor liefhebbers wil ik die nieuwe wel ter beschikking stellen.

Zelf POI's via een kaartje toevoegen is mij ook nog niet gelukt, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dat niet bij alle systemen mogelijk is.
Laatst gewijzigd door ChrisN op 05 jul 2016 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
stitch schreef:Nee dat is niet wat ik bedoel.
Ik kan schakelen van audio naar nav en nog een paar andere.
Maar wat ik bedoel is als ik voor audio kies dan zie ik wat actief is bv. de radio maar ik zou op dat moment willen schakelen naar mijn sdkaart (media) maar krijg ik niet voor elkaar via mijn stuur.
Ik "kaap" dit topic maar even omdat ik vrijwel dezelfde vraag heb: is het mogelijk om vanaf het stuur/boordcomputer naar de bovenliggende map te springen (om een ander album te kiezen)? Ik had verwacht met de ^ en v knoppen, maar die doen hetzelfde als de < en > (vorige/volgende track).
Leonardo,
voor zover ik het geprobeerd heb werkt het bij mij ook zo. In de handleidingen staat ook nergens dat deze functies vanaf het stuur bediend kunnen worden. Ik kon helemaal nergens vinden waar de < en > knoppen voor dienen.
Chris
Verlaging veren

Ik ben opzoek naar verlaging veren maar nu vroeg i[…]

cockpit valt uit Golf 5 GTI 2005

Ik heb het probleem dat mijn dashboard uitvalt en […]

Juiste bandenmaat Tiguan (3) ??

@Mari Dank voor je reactie! Die kilometerteller […]

Verkeerde of teveel lucht toevoer?

Het lampje heeft gister besloten aan te gaan jamme[…]

Aah dus toch maar 1.. maar welke is de U1 dan ? En[…]

Brrr, dat is wel 1 van de slechtere dingen om te d[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard