VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door lennart13
#2478769
Hallo,
ik heb een Scirocco uit 2010 (2.0 tsi) en wil graag aftermarket xenon inbouwen. Ik heb alleen nog een paar vragen hier over.

Ik heb begrepen dat de Pilot Pro kits goed zijn. Klopt dat?
Heb ik ook een adapter nodig? Las iets over een Golf V of Golf VI adapter die nodig zou zijn.
Heeft iemand problemen gehad met een aftermarket xenon kit?
Hoe zit het met de beeldvorming. Ik heb H7 lampen en zal het beeld nog normaal zijn met xenon?
Voor het inbouwen is er erg weinig ruimte. Word normaal de koplamp naar voren gehaald of lukt het gewoon?

Thanks!
Lennart.
door Rofffel
#2482993
Hi Lennart,

Ik heb dit ook zelf gedaan. Je geeft aan dat je een bouwjaar 2010 hebt. Dit is wat adapters betreft een lastige. want dit was een schakel jaar. Zelf heb ik ook een 2010 en daar moest ik de golf 5 adapters hebben. (op internet vergelijken hoe de houder van nu eruit ziet en dan vergelijken met golf 5 of 6)

Het lichtbeeld veranderd wel enigszins. over de rechter koplamp ben ik 100 % tevreden. Maar ik heb het idee dat mijn linker koplamp iets smaller uitstraalt dan eerst. Kan ook een gevoelskwestie zijn. Ik heb het bij de dealer laten nameten en alles was naar hun zeggen normaal en binnen de wetgeving.

Wat inbouwen betreft heb ik vanwege de locatie van de balasten de koplamp units verwijderd. Dit vergemakkelijkt gelijk de installatie van de lamp.
De ballast is bevestigd onder de lamp onder een beugel. Als de de motorkap open doet zie je bij mij dus helemaal niks zitten. (behalve als je de draadjes uit de lamp meetelt die naar onder lopen). En lijkt alles origineel.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. En als je er niet uitkomt met je adapter moet je maar ffe een foto'tje posten van de lamp bevestiging die je nu hebt.
Gebruikersavatar
door jurgendevries
#2483067
Om te voorkomen dat de ruitenwisser motor doorbrand kun je een extra massakabel trekken naar de massa. Ook moet je (bij een Golf 5 in iedergeval wel ) even met VAG-COM 'xenon without shutters' instellen.
Gebruikersavatar
door Antera
#2483116
Omcoderen is idd wel een pre bij originele xenon koplampen omdat anders bij lopende motor je koplampen gaan flikkeren

dit kan alleen indien de BCM ook daadwerkelijk xenon ondersteunen

Met after market is dat niet altijd nodig
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]