VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door janloco
#2483946
Beste allen.
Heel veel gelezen over de diefstal van onze auto's. Ik heb er inmiddels een scm goedgekeurd alarm op zitten en een scm goedgekeurd mechanische beveiliging.
Nu wil ik ook nog een schakelaar in de K lijn monteren. Er is al veel over geschreven dat dit een redelijke goede oplossing is om inbrekers niet meer de gelegenheid te geven de unit van de auto te wijzigen.

Mijn vraag is, weet iemand of ik zonder problemen een schakelaar kan monteren. Krijg ik een melding in mijn auto wanneer ik de schakelaar gebruik, kan het andere problemen oproepen en dan nog de vraag waar ik welke kabel het beste kan onderbreken.

Iemand die mij advies kan geven??

Alvast heel veel dank!!

PS Ik heb een Golf VII 1.6 TDI
door janloco
#2484199
@vwgtsport,
Dank voor je reactie. Ik vermoedde al dat het de kabel was die ik bedoelde. Maar ik neem aan dat er meer dan één draadje aan die stekker zit. Heb je of heeft er iemand een idee welke kabel dan onderbroken moet worden?
Ik begrijp nu iig dat het aanbrengen van een schakelaar geen foutcode kan geven.
Gebruikersavatar
door Jeff
#2484222
Ik zou die schakelaar niet in de buurt van je connector monteren. Zo wordt het voor de boefjes ook heel gemakkelijk.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2484229
K-lijn is pin 7 van de stekker, kabel is grijs-wit.

Je moet hem een cm of 30 achter de stekker afknippen, veel meer kan niet omdat hij dan in de gehele kabelboom verdwijnt.

Als je de auto wilt uitlezen moet je de schakelaar enkel even ''aan'' zetten, erna zet je hem weer uit, dus is de kabel ''onderbroken''

Je kunt het ook testen, als je hem onderbroken hebt, dus de schakelaar uit laat staan, dan mag je hem ook niet meer kunnen uitlezen..Kom je er niet meer in, dan is het goed..Dan is namelijk ook de blokkering niet even uit te schakelen via obd.
door janloco
#2484298
Jef dank voor de tip ik ga hem zeker niet te dicht bij zetten. Zal denk ik wel kabel een stukje verlengen worden en de schakelaar op een onlogische plaats neerzetten.
@MK2-VRT Heel veel dank voor alle info op deze manier moet het gaan lukken!! Ik weet de kleur en ik weet de plaats. Toppie!! Dank voor de duidelijke uitleg.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]