VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Bij mijn Touareg 4.2 V8 is de rechterruit aandrijving stuk. Ik heb de bekledingplaat los geschroeft maar daar achter is een plaat die ook weg moet. Alle bouten aan de onderkant verwijdert en de popnagels aan de bovenkant uitgeboord maar hij blijft nog hangen aan de deur handvat. Hoe krijg ik die los ????? Kan niet zien hoe. Daar achter zit het mechanische kabelsysteem (kabel gebroken)
Cees
Uitbouwen
– Contact uitschakelen.

– Met een schroevendraaier het bovenste gedeelte van de handgreepplaat -1- uit de portiergreep in de portierbekleding loswippen.
– Bouten -2- en -3- eruit draaien.
– 2 bouten -4- eruit draaien.
– Portierbekleding bij de bevestigingen met montagewig -T10039/1- uit de steunen loswippen.
– Portierbekleding loodrecht naar boven trekken en de portierbekleding zo van het portier losmaken.
– Bevestigingsstrips van de steun, bowdenkabel -5- samendrukken -pijlen-.
– Steun, bowdenkabel -5- van slotgreep -6- losmaken -pijlen A en B-.
– Bowdenkabel -7- uit slotgreep -6- loshaken.
– Afhankelijk van de wagenuitvoering de kabelstrengen van de elektrische onderdelen losmaken.
– Kabelstrengen van de portierbekleding losmaken.

Afbeelding

Heb je hier wat aan?
Dit heb ik al gedaan maar (zie elsawin) dan komt de plaat die er achter zit die moet ook los om bij het mechanisme te komen. Bij mij blijft hij vast zitten aan het handgreep systeem. Kan in het elsawin prog. niets vinden.
Cees
Laatst gewijzigd door Edelschrott op 07 mar 2014 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je Elsawin hebt dan kijken bij
Carrossorie -> Montagewerkzaamheden carresorrie, buitenzijde -> 57 Voorportier, centrale vergrendeling -> voorportier -> voorportier montage overzicht.

Moet het mee lukken. Is inderdaad een ingewikkeld geheel.
Burp,
Ik heb het gevonden, ga maandag verder demonteren (het portierslot moet gedemonteerd worden daar blijft de montageplaat aan vast zitten. Bedankt het is mij duidelijk.
Cees
Ik heb het zelfde gehad.
Alleen met de linker deur.
Het is niet normaal hoe hier bij te komen

Ik kan je wel het een en ander vertellen maar als je dat wil is het beter om ff te bellen met elkaar
Als je je gsm nr via pm geeft kan ik je helpen, als het niet nodig is ook prima :tu:

Kijk voor het mechanisme (zonder motor) eens bij http://www.hoffmancarparts.com/ daar heb ik een orgineel gekocht voor 35 euro en de volgende dag in huis!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ter info:

Omschrijving Prijs per eenheid Hvh Bedrag
Ruitbediening zonder motor €34,93 EUR 1 €34,93 EUR

Artikel Artikelnummer
Ruitbediening zonder motor 7L0-837-461-D
LET op dit is de linker deur
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Groeten en suc6 stan
Laatst gewijzigd door myfiero op 10 mar 2014 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is dat de ijzeren plaat achter de leren bekleding deels is gepopt (bovenzijde)
Ook zit de bevesteging van het mechanisme aan de andere zijde gemonteerd met lange popnagels.

Grofweg, moet je de plaat verwijderen, daar naa de 4 grote schroeven 2 aan iedere zijkant los draaien
En dan kun je het geheel (frame+raam+mechanisme+spiegel+raamstijl) op tillen en uit de deur halen.
Vervolgens kun je dan wel overal heel goed bij.

Wat overblijft van de deur is alleen de buiten zijde+slot

(ik heb het slot niet eruit gehaald!)

Stan
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]