VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2512533
Hallo heren,

Het leek me leuk hier eens een apart topic voor te maken.

Er zullen vast een hoop leden zijn die de teller en ecu kunnen uitlezen.

Mocht je dat kunnen doen, dan wil ik via deze weg proberen te helpen met hetvolgende :

Golf 3 / Golf 4 / Golf 5 / Golf 6

* EGR wegschrijven
* DPF wegschrijven
* Immo off maken van benzine en diesel Ecu's
* V-max verwijderen

Dus o.a. MSA11 / MSA12 / MSA15 / EDC15 / EDC16 / EDC17 ecu's voor diesel, en voor benzine o.a. de ME3.8 / ME7.5 / ME3.2.1 / ME5.4.1 / MED9.5.10 / Siemens 5WP4 / Siemens 7.X / 8.1 / 9.1

Tevens Km stand correctie voor Golf 3 / 4 / 5 kan eventueel.

Tankmeter omprogrammeren is ook geen probleem bij o.a. de Golf 4.

Indien jullie het bestand kunnen uploaden of mailen, wil ik dit voor jullie gratis doen, een donatie is altijd welkom..Alles is for free, alleen de EDC17 ecu niet, kosten 5 tientjes.

Het gaat zich ook erom dat we hier iets van elkaar kunnen leren, dus voor diegene die er, al is het voor de hobby, mee bezig zijn.

Eeprom lezen, rar bestand maken en eventueel uploaden of doormailen.

*** Voor de 8 polige eeproms te lezen heb je een simpele eeprom programmer nodig, soldeerbout of hetelucht pistool voor ze te de-monteren uiteraard, het zijn meestal altijd de 8 pins SOIC of DIP..Deze zitten in de ecu en is vaak de startblokkering mee uit te programmeren, deze zitten ook in de ( oudere ) km tellers en kun je dus de stand corrigeren.

*** Voor de software ( flash ) uit te lezen, kun je het beste via obd doen met progs zoals KPW2000 / Mpps / Optican etc..Dit heb je dus nodig om bv de EGR / DPF e.d. weg te schrijven.

De kabels werken allemaal wel, alleen zorgen dat je altijd even het originele bestand goed doet lezen en opslaan, dan kun je ook altijd weer terug mocht er eens wat mis gaan.

Eens kijken wie er af trapt :tu:
#2512590
Misschien erbij een how-to plaatsen hoe iemand een eeprom uit kan lezen, Stefan?
Dat is nl ook niet voor iedereen gesneden koek, danwel heeft ie de juiste kabel/software ervoor..

Verder weer een prima initiatief!!
#2513541
Dat is ook geen probleem hoor, dan maken we een paar specifieke delen waarin we wat kunnen doen of aanpassen, maar had verwacht dat er meerdere mensen waren die dit na de tijd doen, maar het valt tegen..was wel leuk om het e.e.a met elkaar te delen hier.
#2517643
Zit bij een edc15 en edc16 de startblokkering niet in de flash? Want met VagDashCom/Can kun je met een druk op de knop de startblokkering uitschakelen (volgens internet, heb programma zelf niet). Of denk ik nu helemaal verkeerd? ;)
#2517721
Wil me gaan verdiepen in het aanpassen van bin files. EGR en DPF uitschrijven wil ik mee gaan beginnen. Wat is een beetje makkelijk te gebruiken hex editor? Sandor1987 jij gebruikt winOLS denk ik? Daar snap ik nog niet zoveel van haha!
Laatst gewijzigd door bighead op 10 apr 2014 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2517722
Fritsdeblitz schreef:Een stome vraag per dag mag toch haha


Kan je via software ook meer power uit een Gti 6 krijgen





Bedoel dan zonder chip maar door te rommelen met software


En + 10 voor je idee en je hulp :tu:
Chippen is 'rommelen met de software' ;) Dus het antwoord op je vraag is ja
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk