VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Fritsdeblitz
#2517731
Oke dan dacht dat ze er echt een andere chip in bouwde .


Dus een iemand met goede software kan simpel een berg vermogen naar boven toveren


Die zijn er toch wel op dit forum


Maar wil dit topic niet vervuilen bedankt voor je antwoord :tu:
#2517764
bighead schreef:Zit bij een edc15 en edc16 de startblokkering niet in de flash? Want met VagDashCom/Can kun je met een druk op de knop de startblokkering uitschakelen (volgens internet, heb programma zelf niet). Of denk ik nu helemaal verkeerd? ;)
Nee meestal in de Eeprom zelf, bij sommige is hij wel in de Flash uit te zetten.

Ook met Vagdashcom / commander, eeprom programmer etc, zet je hem in de eeprom uit, maar via OBD de eeprom lezen is vaak vragen om problemen, omdat je de eeprom dan in circuit doet uitlezen en er vaak de gegevens niet 100% goed geladen worden, of er dingen missen, als je dan wat aanpast en terug doet schrijven, heb je kans dat je meer ellende veroorzaakt, ook omdat je geen juist originele bestand meer hebt.

Ik soldeer ze altijd eruit, en ook wat de startblokkering betreft..Daar zit ook nog heel veel verschil in, dus in adressen en wat er veranderd moet worden, de oude SDI en TDI computers met dubbele print hebben 2 eeproms die beide aangepast moeten worden, de rest heeft er maar ene.

En ook bij die 20VT's zit nog verschil erin, bij de ene is het een standaard waarde veranderen en het werkt ( ME3.8 ), maar bij deze zelfde soort ecu heb je dus ook hetzelfde bestand waar je iets aanpast, maar dan tevens de checksums opnieuw moet berekenen, bij de ME7.5 is het weer anders en ook easy.

Voor wat te testen zou het mooi zijn om wat rar / bin bestanden met elkaar te delen, alleen zijn die niet hier op het forum te uploaden, iemand een site waar dat wel kan ?
#2517766
WinOLS is idd mooi, maar moeilijk voor de beginner, je moet eigenlijk echt een originele versie met plugins hebben, anders heb je nog niet heel veel, en die damos files kosten ook veel geld per software type om aan te schaffen.

Je kunt elke willekeurige hex editor wel gebruiken, maar dan moet je zowiso alles handmatig veranderen, weten waar wat staat, en de checksums her berekenen, als je de juiste damos files voor WinOLS hebt, berekend hij de sums weer zelf.
#2518036
Een paar mapjes voor een paar pk aanpassen is niet de oplossing.

Dat zie je vaak bij 200 euro tuners, passen maar een paar dingen aan en de rest kunnen ze niet of doen ze niet, dan heb je wel wat merkbaar verschil, maar loopt dan vaak met allerlei storingen erin, of het is zo half aangepast dat het slecht voor de motor is ( mengsel / ontsteking )

Veel goede tuners zijn er niet, die kun je bijna op ''1 hand'' tellen.
door Fritsdeblitz
#2518131
MK2-VRT schreef:Een paar mapjes voor een paar pk aanpassen is niet de oplossing.

Dat zie je vaak bij 200 euro tuners, passen maar een paar dingen aan en de rest kunnen ze niet of doen ze niet, dan heb je wel wat merkbaar verschil, maar loopt dan vaak met allerlei storingen erin, of het is zo half aangepast dat het slecht voor de motor is ( mengsel / ontsteking )

Veel goede tuners zijn er niet, die kun je bijna op ''1 hand'' tellen.

En bij een goede tuner kost het ook 1200
#2558989
Probeer Dropbox anders eens, kun je bestanden plaatsen, delen via mail, downloaden, etc. Mappen aanmaken kun je ook, wel zo makkelijk om alles ordelijk en overzichtelijk te houden.

Edit
En het is gratis, genoeg GB aan ruimte en mocht je het willen kun je de boel ook afschermen om alles privé te houden en alleen bepaalde bestanden te delen
#2558992
Lijkt me een leuk plan..

Ben zelf niet echt A technisch wat computer snufjes betreft, maar op vele andere site's kun je dus rar bestanden uploaden, dat zou hier helemaal fantastisch zijn om 'hulp' op afstand te kunnen geven en om dingen met elkaar uit te wisselen, al is het met wachtwoord beveiligd bv.

:tu:
#2559169
Mocht je/jullie dropbox vragen hebben, stel ze gerust via PM. Kan ik ook eens iets terug doen voor het vwforum ;) . Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar denk dat dropbox wel voldoende is en gebruiksvriendelijk.

@MK2-VRT, rar kan er als het goed is ook gewoon op, geen probleem, net zoals andere gecomprimeerde bestanden (zip, 7zip, etc)
#2559195
@Pure,

Ik bedoelde eigenlijk dat je op die andere sites je rar / zip bestanden kan uploaden, dus rechtstreeks in je topic, en dat zal wel niet mogelijk zijn denk ik.

Opzich maakt het natuurlijk niks uit, maar het was wel vrij handig op die manier, dan hoef je niet alles via een externe browser te doen en kun je elk ding meteen afhandelen.

:tu:
#2559241
Je kunt de bestanden in Dropbox zetten, daarvan kun je dan een url krijgen /maken en die download link kun je natuurlijk plaatsen waar je wil, dus ook in de topics hier op vwforum. Net zoals je een link naar bijvoorbeeld marktplaats maakt kun je dan ook de download link plaatsen.

Je plaatst dan dus niet direct het rar bestand in de topic maar wel de download link van het bestand.

Misschien wel een mooie update voor vwforum om ook zipbestanden/rar bestanden toe te staan als bijlagen alhoewel daar ook weer heel wat bij komt kijken met bijvoorbeeld beveiliging. Dat scheelt je dan, zoals je zegt, inderdaad weer een extra handeling
#2587919
Had beide, maar Galetto is toch gesneuveld, toch nog maar eens een nieuwe bestellen, werkt ook icm de bdm he :)

MPPS is leuk, maar sommige MED ecu's kun je niet schrijven door errors, dan gezeur heb je met bdm dan weer niet, ook handig is dat je de eeprom kan lezen zonder hem eraf te moeten solderen voor het immo gebeuren e.d.

Jammer dat er hier op het forum zo te zien amper iemand actief is, die zich ook voor de hobby met dit soort zaken bezig houd..
#2589085
Ik weet niet of dit de plaats is, maar ik ben bezig uit te zoeken hoe de teller software te herschrijven
Denk hierbij bijvoorbeeld aan de software van een Passat teller ombouwen om in een Golf te gebruiken, of andersom.

Specifiek omdat ik een Golf IV TDI ('99) heb en een teller uit een Passat 3B TDI ('00) erin wil zetten (Half FIS/MFA, CAN bus teller) Beide IMMO 2 trouwens.

Ik kan alleen nog geen dump bestanden vinden hiervoor.
#2589094
Ik kan je de dump wel aanpassen en heb er ook genoeg liggen, in wil hem je best aanpassen voor een kleine vergoeding, hoe het exact werkt is moeilijk te zeggen zo, ben er jaren mee bezig geweest om eens te achterhalen waar de km stand staat, de Tankmeter omgekeerd laten werken, en tempmeter, wijzer uitslag, impulsen van de bak en ga zo verder.

Daarnaast staat alles ook nog op een andere plek als je bv een vdo, mm of Bosch teller hebt..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]