VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2518368
beste forum lezers,

zoals de titel luidt heb ik een probleem in m'n rem circuit maar ik kom er niet meer uit.

het verhaal van begin af aan:

de remmen zijn altijd goed geweest tot dat hij stil is komen te staan

golf 1 staat een tijdje stil en merkte dat het pedaal bij de eerste keer intrappen naar de bodem getrapt kon worden en hierna gelijk weer trappen was het hard en bleef het pedaal ook hard zakte niet weg of iets dergelijks.

na het pedaal los gelaten te hebben en +- 10 sec. wachten kon het pedaal weer naar de bodem getrapt worden.

mijn gedachten was dat de hoofdremcilinder lek was.
deze heb ik vernieuwd en nog hetzelfde probleem.
hierna ben ik alle klauwen uit elkaar gaan halen en heb ik deze allemaal voorzien van nieuwe o-ringen rondom de zuiger.

het systeem in de volgorde van langste leiding naar kortste leiding ontlucht en vervolgens geen remdruk (ontlucht met een druk vatje op 1bar) omdat dit niet werkte heb ik het op de ouderwetse manier gedaan met het intrappen van het pedaal. ook weer met de langste leiding begonnen en zo naar de kortste leiding. er komt geen lucht meer uit de leiding want er is een volledige vloeistof stroom zonder bellen

het pedaal ging werken, maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem als ik van te voren had, de eerste keer intrappen geen pedaal kracht vervolgens gelijk intrappen en is er wel druk en blijft er druk.

remleidingen zwellen niet op,remklauwen lekken geen remolie,hoofdremcilinder lekt niet uitwendig

hebben jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
dit is eigenlijk het laatste punt wat ik hoef te doen en kan hij eindelijk na 4 jaar naar de apk toe!

alvast bedankt voor de reactie's!
#2518453
Het klinkt misschien raar maar toch de hrc slecht of lekkage aan klauwen of cilinders achter in de trommel, iets anders kan bijna niet, want als het circuit echt dicht was kon je hem niet tot de bodem intrappen.
#2551945
Ik heb een soort gelijk problem gehad met mijn mk2. Er bleven lucht bellen in de HRC achter. Dit heb dit kunnen oplossen door te beginnen ontluchten op de HRC zelf.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]