VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MTyn
#2519689
Mijn Golfje 1.6PN staat stil met lekke koppakking.
Gelukkig merkte ik het op tijd, motor is dus niet heet geweest.

wat is nu de beste aanpak? Ik kan het niet zelf dus laat het bij garage doen en dacht aan het volgende :
- koppakking
- waterpomp
- radiator (niet lek maar niet zo fris meer)

moet de kop altijd geperst worden?
is het verstandig om distributieriem mee te nemen? (vervangen in 2009, 30k km terug)
en hoeveel tijd gaat er ongeveer in zo´n reparatie zitten?
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2519710
Distributieriem sws meepakken > je hebt het toch los, en een riempje kost de wereld niet.

kop vlakken is eigenlijk alleen nodig als hij krom is > controleren met een stalen rij en een voelermaat.

maar sommige bedrijven laten hem sws vlakken.

en de tijd, tja, bij zo'n auto heb je mooi de ruimte om te sleutelen, kopje heb je er eigenlijk zo af..
dan heb je het echt over een paar uur..
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2519722
Koppakking, kopbouten, complete waterpomp + thermostaat, olie + filter, koelvloeistof, kleppendeksel / inlaatspruitstuk pakking zowiso vervangen..

Kop zou ik voor die 40 euro wel laten controleren / reinigen en eventueel vlakken, dan ben je altijd safe en kost het je naderhand niet teveel geld.

Maar zeker dat je koppakking lek is ?

Distributieriem kost idd niet teveel, als deze nog in orde is zou je hem kunnen behouden, anders de spanrol ook meenemen.

Op een middag moet hij gemaakt zijn ( ex de tijd die je kwijt bent voor het vlakken )..
Gebruikersavatar
door Antera
#2519962
Distributie vervangen zit aan zijn 5 jaar en dan moet hij elke keer eigenlijk gecontroleerd worden. En dat zijn de kosten niet voor dit motortype.

Helaas te ver weg voor je anders wilde ik het wel doen

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MTyn
#2520039
Bedankt voor de tips!

MK2-VRT : Vrijwel zeker dat het de koppakking is. Al een tijdje zag ik blauwe druppels op de garagevloer liggen. Per 1000km was het ongeveer een halve liter wat ik moest bijvullen.
Toen het eruit zeek had ik niet meer dan 4km gereden en was het tankje helemaal leeg maar droog aan de buitenkant. Ik kneep in de slang naar de radiator en zag het nabij de poelies linksvoor (voor de open kap staande) bij de hoek eruit sputteren.

Antera : Bedankt voor je aanbod en het is dat ik niet zo 123 vervoer heb voor de Golf..

De eerste universele garage schatte het op een kleine dag werk en 750euro. De dealer belt me nog voor prijsopgave maar ik verwacht dat die niet goedkoper zal zijn.

Laat het zeker maken want het Golfje is me heilig.. en staat nog maar 89.000km op.
Gebruikersavatar
door golfjuh
#2520057
kan ook je waterpomp zijn die lekt !

750 euro pfffffff

koppakking zet ik meestal voor 450/550 incl distributie waterpomp koelvloeistof olie en olie filter en kleinmatriaal

als hij wel via de koppakking naar buiten lekt pakking bekijken aan de hand daarvan is wel te zien of vlakken nodig is

ik zou eerst nader onderzoek doen waar het vandaan komt waterbuizen waterpomp enz enz
Gebruikersavatar
door ejay
#2520179
Nou, zoveel uit de koppakking? Dan moet je motor slecht lopen, dat kan haast niet anders!!!

Ik vermoed dat het je waterpomp is; weet niet waar die zit bij jou maar 4 kilometer en het zeikt eruit dan klinkt dit echt als je waterpomp of er moet een leiding lopen die lek is; ik denk dat je het daar moet zoeken. Succes!
Gebruikersavatar
door MTyn
#2520317
Niks gemerkt aan de motor.. ook geen witte rook ofzo.
Zal dit weekend het weer afvullen met kvs en nogmaals gaan kijken.
Waterpomp zit volgens mij aan de zijkant bij de poelies.
Gebruikersavatar
door VarianTD
#2520398
dus, misschien gaat het nog meevallen.
goede diagnose kan veel geld besparen.
Gebruikersavatar
door Antera
#2521311
Idd maar even goede diagnose laten stellen. maar 700 euro vind ik verdomd veel geld en kan voor beduidend minder

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#2521348
Lekke slang,gescheurd thermostaathuis,lekke o/ring van voorgenoemde,waterpomp keering etc.Als er lekkage aan de buitenzijde is zou ik eerst het systeem onder druk zetten met daarvoor bestemd gereedschap en eerst een visuele kontrole,eventueel met een kleine spiegel .Kan meevallen .En €750,- voor een koppakking van een golf 2 1.6,snel weg bij die garage ;)
Gebruikersavatar
door ejay
#2522057
Ranchdude schreef:En €750,- voor een koppakking van een golf 2 1.6,snel weg bij die garage ;)
Das inderdaad vééééél te duur!!! Een beetje garage (een goede onafhankelijke garage) doet dit voor rond de 450-500 euro!
Gebruikersavatar
door MTyn
#2527272
Even een update voor dit topic. Golf staat bij een VW liefhebber momenteel. Het is inderdaad de koppakking die lek is. Lekken doet ie alleen naar buiten. Compressie is gemeten 12, 11+, 11+ en 11,5. Mooie waardes dacht ik zo!

Voornaamste is dat ik straks weer heerlijk km kan maken en de kosten beperkt zijn gebleven. :tu:
Gebruikersavatar
door goud
#2527553
Kenmerk koppakking lek
olie in je kvs potje
Slecht starten
witte rook
en regelmatig kvs bijvullen
Dat zijn wel de kenmerken van een kapotte koppakking
door Fritsdeblitz
#2527554
goud schreef:Kenmerk koppakking lek
olie in je kvs potje
Slecht starten
witte rook
en regelmatig kvs bijvullen
Dat zijn wel de kenmerken van een kapotte koppakking
Grijze motorolie

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]