- 17 apr 2014 00:10
Mijn Touareg V10 lijkt te zijn overleden. sinds een paar weken trilde de auto bij lage toeren. Manual terug schakelen verhielp dit en boven de 2300 toeren ging het prima. De garage heeft samen met mij een rondje gereden met de computer aangesloten maar kon niets vreemds vinden. Nadat ik een nieuwe afspraak met de garage heb gemaakt om de auto een paar dagen te alten staan zodat ze verder konden zoeken ben ik er mee naar huis gereden. een paar dagen later, op weg om wat pakketten weg te brengen, begon de auto spontaan te versnellen en toeren te maken. Dit met een enorme witte rook uit de uitlaten was een rare gewaarwording ( toch best veel kracht die ineens vooruit wil) vrijwel direct de auto uitgezet en aan de kant gezet. Hij stond hierna nog een minuut of zo na te roken, eerst uit de rechter en nog heel even uit de linker uitlaat. Het starten wilde hierna niet meer, de startmoter gaf alleen een klik.
Inmiddels staat de trek bij de garage en deze geeft aan dat waarschijnlijk de kop gescheurd is en dat dit vaker voorkomt, vrijwel alle slangen zitten vol met olie en diesel.
De garage geeft aan dat de reparatie waarschijnlijk richting de 7 a 8 k gaat lopen wat ik niet meer verantwoord vindt voor deze touareg uit 2003.
Iemand al vaker gehoord van deze problemen met een V10 TDI ????
Inmiddels staat de trek bij de garage en deze geeft aan dat waarschijnlijk de kop gescheurd is en dat dit vaker voorkomt, vrijwel alle slangen zitten vol met olie en diesel.
De garage geeft aan dat de reparatie waarschijnlijk richting de 7 a 8 k gaat lopen wat ik niet meer verantwoord vindt voor deze touareg uit 2003.
Iemand al vaker gehoord van deze problemen met een V10 TDI ????