VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door TouaregV10
Mijn Touareg V10 lijkt te zijn overleden. sinds een paar weken trilde de auto bij lage toeren. Manual terug schakelen verhielp dit en boven de 2300 toeren ging het prima. De garage heeft samen met mij een rondje gereden met de computer aangesloten maar kon niets vreemds vinden. Nadat ik een nieuwe afspraak met de garage heb gemaakt om de auto een paar dagen te alten staan zodat ze verder konden zoeken ben ik er mee naar huis gereden. een paar dagen later, op weg om wat pakketten weg te brengen, begon de auto spontaan te versnellen en toeren te maken. Dit met een enorme witte rook uit de uitlaten was een rare gewaarwording ( toch best veel kracht die ineens vooruit wil) vrijwel direct de auto uitgezet en aan de kant gezet. Hij stond hierna nog een minuut of zo na te roken, eerst uit de rechter en nog heel even uit de linker uitlaat. Het starten wilde hierna niet meer, de startmoter gaf alleen een klik.

Inmiddels staat de trek bij de garage en deze geeft aan dat waarschijnlijk de kop gescheurd is en dat dit vaker voorkomt, vrijwel alle slangen zitten vol met olie en diesel.

De garage geeft aan dat de reparatie waarschijnlijk richting de 7 a 8 k gaat lopen wat ik niet meer verantwoord vindt voor deze touareg uit 2003.

Iemand al vaker gehoord van deze problemen met een V10 TDI ????
door MONDY
bekend probleem.
Hier bij mij in de buurt staat op de sloop stuk of 4 van die v10 tdi's van touareg
door mano
Dus hij heeft op motorolie gelopen ? Hoe hebben ze die koppen nagekeken ? Afgeperst o.i.d ?

''waarschijnlijk'' moet wel even zekerheid worden.

Waar staat de auto eigenlijk ?
door MK2-VRT
Turbo zal wel kapot zijn, daardoor hangt ook alles onder de olie en gaat hij dus op deze olie lopen, als hij echt op hol slaat, krijg je hem ook niet meer uitgezet..Dus wellicht heb je mazzel, maar eerst eens een goede diagnose laten stellen.

Ze roepen meteen dat de kop kapot is, maar je moet ze dan meteen eens vragen wat dat te maken heeft met de slangen die onder de olie zitten..

Denk je turbo kapot of gat in de zuiger..Je moet iets gaan controleren want is nooit 100% te zeggen zo.
door TouaregV10
De Auto staat bij een garage in Nieuw Vennep, deze heeft 1,5 jaar geleden de motor uitgebouwd en 2 turbo's vervangen en nog een paar dingen zoals de spruitstukken en waterpomp. De auto heeft al heel lang het probleem dat versnellen in lage toeren er een trilling voelbaar is. terugschakelen (kickdown) was dan de optie om vlot te versnellen. verder liep de motor prima en 3 weken geleden is er voor de APK nog een roetmeting gedaan welke prima was. de koppen zijn er nog niet afgehaald. er zijn alleen wat slangen losgehaald.
door Timberland
MK2-VRT schreef:Turbo zal wel kapot zijn, daardoor hangt ook alles onder de olie en gaat hij dus op deze olie lopen, als hij echt op hol slaat, krijg je hem ook niet meer uitgezet..D
Denk je turbo kapot of gat in de zuiger..Je moet iets gaan controleren want is nooit 100% te zeggen zo.

de v10 heeft een aantal zeer goede luchtkleppen in het inlaat systeem zitten, het kan, zal niet de eerste keer zijn.
Helaas gaat je garage nu uit van een van de meest voorkomende problemen van de v10 tdi , scheurende koppen.
Mijn ervaringen met de v10 is dat het vaak door de zuigerveren komt, die scheuren/breken stukjes af.
Als die daarna een keer wat olie aantrekt, die door de oliespoeiers rond gespoten wordt, kunnen ze nog wel eens op hol slaan. Nja op hol is het niet. Maar een soort van :tu: .
om dit zeker te weten moet het blok uit elkaar, en geloof me dat is geen leuk en goedkoop werk bij zo'n auto
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]