VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ejay
#2520175
Hoi,

Mijn Golf 1 diesel zuigt sinds gisteren lucht aan uit de tank; daardoor loopt de motor af en toe stoterig...wat kan dit veroorzaken? Ik heb er nu ruim 11.000 km mee gereden en dit niet eerder meegemaakt. Wel merk ik dat hij het vooral doet als er harder gereden wordt; zo boven de 100 km/uur. Daaronder en in stadsverkeer geen last gehad...
#2520197
Lekkage aan slangen, loop alles maar na vanaf pomp, naar filter en van filter richting tank, ook het plastice stuk in het filter ( retour ) controleren, even eruit halen en O-ring controleren.

Maar je praat over stotteren, als hij lucht aanzuigt en te weinig brandstof zou krijgen, dan gaat hij inhouden en niet stotteren.
Gebruikersavatar
door ejay
#2520332
Het is inderdaad inhouden. Ik zie soms luchtbellen in de aanvoerleiding naar de pomp lopen dus hij krijgt valse lucht.

Nu ik het zo bedenk: het zou het filter in de tank weleens kunnen zijn....verstopt dus hij krijgt weinig diesel....morgen maar eens checken.
#2520396
bekijk de aansluitingen op het brandstoffilter eens.
(het filter in de motorruimte)
het beste kan je de slangenklemmen losdraaien en dat stuk
waar de klem heeft gezeten er af knippen.
daarna weer monteren en kijken of je lucht ziet.
vaak gaan de slangen scheuren onder de slangeklemmen.

succes.
Gebruikersavatar
door ejay
#2522058
Nee, ik zie al lucht in de leiding die van de tank komt dus nog vóór het brandstoffilter in de motorruimte. Brandstoffilter heb ik onlangs vervangen en kijk dan gelijk de leidingen na...was niets aan te zien maar volgens mij komt het ergens uit de tank weg óf van de tank naar de motorruimte....eerdaags maar eens naar gaan kijken.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]