- 19 apr 2014 08:15
#2520907
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een Golf III 1.4 CL van 1993.
Het probleem is dat de motor zo nu en dan plotseling kan uitvallen. In het begin (enkele jaren geleden) was het slechts een licht, nauwelijks merkbaar, stottertje. Later viel de motor totaal uit. De frequentie wordt steeds hoger.
Ik heb reeds het complete ontstekingscircuit vervangen vanaf de bobine tot aan de bougies. (Alles nieuw)
Tevens heeft de garage er al meerdere keren naar gekeken, maar heeft niets kunnen ontdekken.
Het probleem lijkt een electronisch. Als de motor stopt, stopt deze volledig. Niet eerst op halve kracht of iets dergelijks. Hooguit met iets wat gestotter (aan/uit) kort voorafgaand dat deze volledig uitvalt.
Het probleem is in de winter nagenoeg niet aanwezig. 'S zomers regelmatig. Maar zoals gezegd de frequentie van uitval loopt op. Momenteel kan ik geen rit maken zonder dat deze een keer uit valt.
Tevens zijn mij een aantal zaken opgevallen:
- bij het inschakelen van de richtingaanwijzer en/of ruitenwisser valt de motor ook wel eens uit (zeker niet in alle gevallen)
- bij een van de uitvallen hoorde ik relais schakelen onder mijn stuurkolom.
Omdat ik het in de electronische hoek zoe, heb ik ook al enkele aardpunten van corosie ontdaan en opnieuw vast gezet. Mogelijk dat ik het juiste aardpunt nog niet te pakken heb gehad.
Wie kan me met bovenstaande helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Willem Jan
Ik heb een Golf III 1.4 CL van 1993.
Het probleem is dat de motor zo nu en dan plotseling kan uitvallen. In het begin (enkele jaren geleden) was het slechts een licht, nauwelijks merkbaar, stottertje. Later viel de motor totaal uit. De frequentie wordt steeds hoger.
Ik heb reeds het complete ontstekingscircuit vervangen vanaf de bobine tot aan de bougies. (Alles nieuw)
Tevens heeft de garage er al meerdere keren naar gekeken, maar heeft niets kunnen ontdekken.
Het probleem lijkt een electronisch. Als de motor stopt, stopt deze volledig. Niet eerst op halve kracht of iets dergelijks. Hooguit met iets wat gestotter (aan/uit) kort voorafgaand dat deze volledig uitvalt.
Het probleem is in de winter nagenoeg niet aanwezig. 'S zomers regelmatig. Maar zoals gezegd de frequentie van uitval loopt op. Momenteel kan ik geen rit maken zonder dat deze een keer uit valt.
Tevens zijn mij een aantal zaken opgevallen:
- bij het inschakelen van de richtingaanwijzer en/of ruitenwisser valt de motor ook wel eens uit (zeker niet in alle gevallen)
- bij een van de uitvallen hoorde ik relais schakelen onder mijn stuurkolom.
Omdat ik het in de electronische hoek zoe, heb ik ook al enkele aardpunten van corosie ontdaan en opnieuw vast gezet. Mogelijk dat ik het juiste aardpunt nog niet te pakken heb gehad.
Wie kan me met bovenstaande helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Willem Jan