VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
Gisteren op de autoweg kreeg ik een melding op mijn dashboard, het symbool spiraaltje begon te knipperen en ik kon geen snelheid meer maken. Mijn wagen trok niet meer op.
Heb hem deze morgens uit gelezen en ik kwam op dit terecht.
kan er mij iemand helpen aub?

Foutcode: 01-Engine -- Status: Malfunction 0010

Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Part No SW: 03L 906 022 EQ HW: 03L 906 022 G
Component: R4 2,0L EDC G000AG 1842
Revision: 13H01--- Serial number: VWX7Z0H73ND86I
Coding: 0000175
Shop #: WSC 02534 202 82363
VCID: 78F599440BC854E

1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 148472 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 03:14:48

Freeze Frame:
RPM: 2346 /min
Speed: 104.0 km/h
Load: 55.7 %
Absolute Pres.: 2264.4 mbar
Absolute Pres.: 1703.4 mbar
Lambda: 98.6 %
Lambda: 39.5 %

Readiness: 0 0 0 0 0

Ik dank iedereen voor mij te helpen...
CBA(B) motor is de 2.0 TDI geloof ik he?

De drukdoos bovenop de turbo (zie je zo zitten, gaat een stekker naartoe) die willen nog wel is inwendig kapot gaan waardoor hij z'n (onder)druk niet vasthoud. Dit is makkelijk te testen door met een hand onderdruk pompje even onderdruk erop te zetten en kijken of hij dit uberhaupt opbouwt/vasthoud. Zo nee is het potje inwendig kapot en moet deze vervangen worden (is als het goed is los te vervangen). Deze moet wel afgesteld worden met een speciaal testprogramma bij de dealer, dus dit is niet zelf te doen zover ik weet.
NielsMK4 schreef:CBA(B) motor is de 2.0 TDI geloof ik he?

De drukdoos bovenop de turbo (zie je zo zitten, gaat een stekker naartoe) die willen nog wel is inwendig kapot gaan waardoor hij z'n (onder)druk niet vasthoud. Dit is makkelijk te testen door met een hand onderdruk pompje even onderdruk erop te zetten en kijken of hij dit uberhaupt opbouwt/vasthoud. Zo nee is het potje inwendig kapot en moet deze vervangen worden (is als het goed is los te vervangen). Deze moet wel afgesteld worden met een speciaal testprogramma bij de dealer, dus dit is niet zelf te doen zover ik weet.

Kan ik daarmee nog rijden... voor kleine afstanden. Dan spreek ik voor morgen de kids naar school brengen en dan naar de garage. En is het een kostelijke grap??
Zou het ook de turbo kunnen zijn? Want bij de garage kunnen ze mij alles wijsmaken.
Je kan er wel mee rijden hoor, je mist alleen vermogen waarschijnlijk. De turbo kán het ook zijn, maar het kan ook een kapotte intercoolerslang zijn aangezien de foutcode aangeeft dat de voorgeschreven druk niet gehaald wordt. Maar aangezien die potjes vaker kapot gaan, en de dealer dit kan opzoeken in een lijst met bekende problemen, zou het een goede mogelijkheid kunnen zijn dat die drukdoos het is. Of het heel duur is weet ik niet, maar waarschijnlijk zit er nog wel coulance op, maar dit kan de dealer zo nakijken.
NielsMK4 schreef:Je kan er wel mee rijden hoor, je mist alleen vermogen waarschijnlijk. De turbo kán het ook zijn, maar het kan ook een kapotte intercoolerslang zijn aangezien de foutcode aangeeft dat de voorgeschreven druk niet gehaald wordt. Maar aangezien die potjes vaker kapot gaan, en de dealer dit kan opzoeken in een lijst met bekende problemen, zou het een goede mogelijkheid kunnen zijn dat die drukdoos het is. Of het heel duur is weet ik niet, maar waarschijnlijk zit er nog wel coulance op, maar dit kan de dealer zo nakijken.

Bedankt voor de snelle reactie.. ik ga dit morgen weten wat het juist is en hou je hier op de hoogte..
bedankt voor alles
Hetzelfde gebeurde ook bij mijn vader zijn 2.0TDi in de Tiguan. Eerst beweerde er iemand bij de dealer dat je hiervoor een hele nieuwe turbo moest kopen maar uiteindelijk was de drukdoos toch los leverbaar :SCRATCH: .
Is zover ik weet altijd al los te leveren geweest bij deze motoren :tu:

Gelukkig dat het is opgelost magid.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk