VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door rubn843
Hallo iedereen :D

Ik kwam er gisterennacht achter dat de trilling, waarvan ik dacht dat deze te maken had met de kofferklep, eigenlijk wordt veroorzaakt door de plastic poort. Als er van binnen druk wordt uitgeoefend (zie rol tape / karton op foto) dan wordt het iets minder en bij veel druk vervalt de ratel als geheel of in ieder geval, zodanig dat deze veel minder hoorbaar is, maar is er iets wat ik zou kunnen doen om 'm zonder ratel te laten werken?

Overigens, ik heb geprobeerd om de poort te verwijderen, maar dat gaat niet echt, dus heb alles maar gelijk weer vastgezet.

Afbeelding
door MK2-VRT
Normaal zou je zeggen dat je hem zo eruit kan halen, die rammel is idd wel erg irritant, maar denk dat het enige om het te verhelpen is, om de poort eruit te halen, dan beide kanten, dus van poort en sub afkitten, laten drogen en weer monteren, of een proberen om met dunne tochtstrip te werken, dus aanbregen daar waar de poort contact maakt tegen de sub.
door rubn843
Vanavond werd dus 3 maanden later :LOL:

Anyways, voor degene die misschien met hetzelfde probleem zit:

De poort is er niet geheel uit te halen en dat is te wijten aan de verlenging van de poort in de kist, want deze komt tegen een houten balkje (bekleed met kofferbak/interieur stof) waardoor je net niet de hoek kan maken om het allemaal simpel uit elkaar te halen.

De onderdelen die de trillingen veroorzaakten:
- de ring rondom de sub
- de sub poort verlenging (contact met een bekleed houten blokje en de speakerkabel)
- de plastic plaat aan de bovenzijde van de versterker

Inwendig:
De verlenging kwam tegen dit balkje aan en alhoewel je zou verwachten dat de dikke stof waarmee het is bekleed het geluid van eventuele bijgeluiden door trillingen zou voorkomen, is dit niet het geval.
Oplossing: stukje foam als wig gebruikt, zodat de verlenging geen kans krijgt zich te bewegen tegen het houten blokje.

De kabel tussen de speaker en de aansluiting lag los in de kist en gezien de dikte zou het mogelijk kunnen dat dit ook een oorzaak zou kunnen zijn van de trillende bijgeluiden, omdat ook dit onderdeel tegen de plastic verlenging van de poort aan lag.
Oplossing: stukje duct tape om de kabel te fixeren tegen de wand

Daarnaast is het verstandig, als je ook plastic wanden hebt en deze mogelijkerwijs contact kunnen maken met andere plasticdelen, deze van binnen te voorzien van een blokje foam, zodat er geen plastic/plastic ratel ontstaat.

Uitwendig:
1. controleer alle schroeven
2. controleer of alles zonder blokkade strak kan worden vastgeschroefd
3. controleer alle andere design keuzes van de fabrikant die mogelijk van invloed kunnen zijn (plastic plaatjes met een logo etc.etc.)
4. als je de versterker plaatst op de sub, controleer dan ook de plaat aan de bovenzijde. Door al het geweld kan ook hier een nogal mooie ratel ontstaan.

Kortom: minimaliseer alle mogelijke factoren die contact maken met andere onderdelen :D
Handleiding VW Tiguan

Vandaag , 28-11 , kreeg ik vanuit Duitsland via de[…]

Babyblauwe Eco UP! -> CNG

Ik zit boven in het Friese land, waar je eigenlijk[…]

Standkachel inbouwen golf 7.5 2017

Goedenmiddag heeft er iemand ervaring met een stan[…]

Bedankt. Dat is voor mij helaas te oud.

Gezien je zegt dat ie full options is, is er gee[…]

Regensensor plaatsen Golf 8

Goedemorgen, mijn wagen heeft zeker een lichtsenso[…]

Let je goed op dat je sleepcontact geschikt is and[…]

Motor afdekplaat VW golf 8R