VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2528436
Hoi mensen, ik wil m'n auto binnenkort voor de apk doen. Nu weet ik van de vorige eigenaar dat de achteras rubbers een klein beetje speling hadden bij de vorige APK. Deze wil ik dus het liefst uit voorzorg vervangen door de Powerflex pu rubbers. Zelf zie ik het helaas niet zitten, is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit zou willen doen bij mijn auto? Uiteraard tegen een vergoeding. Had een offerte gedaan bij een bedrijf, maar daar ging dit geintje gewoon even € 436,- (!) kosten.

Ik hoor graag van jullie.
#2650904
Oud topic, maar kan er nog even op reageren. Het is echt een kutklus, zonder speciaal gereedschap zou ik het je niet aanraden. Ik heb veel aan mn eigen auto gedaan en dit was 1 van de moeilijkste karweitjes die ik gedaan heb.

Ik ben er een weekend mee bezig geweest, je moet eerst de oude rubbers eruit slopen en dan de nieuwe nog erin krijgen op 1 of andere manier haha

AfbeeldingOld vs New side view by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingOld vs New top view by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingModded the bushing by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingSpecial tool put to work by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingAction shot by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingIts in! by ND-Photo.nl, on Flickr

AfbeeldingFinished product by ND-Photo.nl, on Flickr
#2650906
De oude had je eruit kunnen zagen ;)
Nieuwe rubbers een nachtje in de diepvries en net voor monteren wat vet erop en je kan ze er bijna zonder problemen in schuiven :tu:
#2670991
De oude er inderdaad uitzagen. Eerst even met een boor 10mm door het rubber heenboren en al het rubber wegboren rond dat busje. Dan die stalen bus doorzagen die geperst in je achteras zit en met een hamer en schroevendraaier kapot slaan, zodat deze loskomt. Half uur werk per kant zoiets. Op een brug is het het makkelijkst of de as eronderuit.

De nieuwe powerflex monteren stelt niks voor. Even invetten en erin duwen en daarna pas die ingevette bus erin drukken of desnoods met een hamer erin tikken. Hooguit 5min werk.

Succes ermee. :D
#2671494
Corrado95 schreef:De oude er inderdaad uitzagen. Eerst even met een boor 10mm door het rubber heenboren en al het rubber wegboren rond dat busje. Dan die stalen bus doorzagen die geperst in je achteras zit en met een hamer en schroevendraaier kapot slaan, zodat deze loskomt. Half uur werk per kant zoiets. Op een brug is het het makkelijkst of de as eronderuit.

De nieuwe powerflex monteren stelt niks voor. Even invetten en erin duwen en daarna pas die ingevette bus erin drukken of desnoods met een hamer erin tikken. Hooguit 5min werk.

Succes ermee. :D
Klinkt alsof je het vaker gedaan hebt?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]