VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Seat aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door wimwam1337
#2532522
Hallo,

Mijn naam is Wiebejan Valkema, 23jaar en kom uit kubaard.
Één van mijn grote hobby's is natuurlijk auto's, dus bij deze een stukje over mijn ibiza.

Vorig jaar gekocht, maar als grapje eigenlijk.. voor €350 euro, ja je leest het goed :mrgreen:
1.9TDI, AHU blok met 90pk.
km-stand: 400.000 km :mrgreen: en hij blijft maar lopen!

Afbeelding

Zoals je kan zien was ie niet stuk te krijgen.. dus heb besloten om hem te houden en besloten het een en ander te vervangen..

Als eerst waren de remmen aan de beurt, de blokken vielen bijna uit elkaar.. Ook kwam ik er achter dat de vorige eigenaar verkeerde schijven had gemonteerd.. te klein.
Hierdoor waren mijn blokken groter dan de schijven, en kwamen de blokken op een gegeven moment tegen elkaar aan zonder de schijf nog te pakken, resultaat: GEEN remmen.. heel eng als je daar achter komt. Snel vervangen dus.

Afbeelding

Een interieurtje van een 16v cupra op de kop getikt voor €75, niet gek dacht ik.. plug & play

Afbeelding

Een schroefsetje van Sjaak's autoservice, zelf gemonteerd.. tsjee wat een hell.. geen fatsoenlijk gereedschap aanwezig dus het hele geheel met een potkrik en een bak ouwe sleutels weten te monteren :lol: Zelfs savonds doorgegaan met een lampje in de wielkast, maar het zit er onder.

Afbeelding

Altijd mooi die oranje veertjes. Kwam er helaas wel achter dat mijn banden tegen de stelringen aankwamen bij een vrij lage stand.. ook liepen mn wielen aan in de wielkasten bij scherp sturen.. achja je moet er wat voor over hebben

Afbeelding

Een paar velgen op de kop getikt: Rial Cobra RS, 15x7 ET 23. Wel jammer is dat de boutjes van kunststof gemaakt zijn.. naja ze hebben alleen een sierfunctie, sinds de velgen 1 delig zijn.

Afbeelding

Velgen geschuurd, 2x in de primer, 4x in hoogglans wit gespoten en 2x blanke lak er overheen. ook heb ik de kunststof boutjes gewoon zwart gespoten.

Afbeelding

Velgjes passen, krik past er nog maar net onder :mrgreen:

Afbeelding

Bandjes gemonteerd: nankang 165/45/15 op 7J velg.

Het was de bedoeling om de auto motorisch ook nog wat op te pimpen, maar dat lijkt me niet een erg goed idee, aangezien de kilometers van het beestje :mrgreen:
Heb nog een grotere turbo liggen van een ASV TDI, maar denk dat die de verkoop in gaat.
Zou me ook teveel geld gekost hebben, aangezien er dan nogal wat moet gebeuren: andere verstuivers, grotere intercooler, betere koppeling (huidige is bijna weg), N75, chip op maat etc etc etc..

Nu nog wachten op de originele Rial naafdoppen van ebay, dan zijn de velgen in ieder geval af :tu:
Gebruikersavatar
door wimwam1337
#2535035
haha uitgenodigd voor Klokje Rond van Auto Week, gratis kaarten voor Auto Week Live enzo.. leuk man.. ze willen dit ouwe beestje met meer dan 4 ton op de teller toch even bekijken :mrgreen:
Gebruikersavatar
door wimwam1337
#2599428
Afbeelding
Andere wielen der onder, Dare RS 16 inch 8j voor en 9j achter 8)
Bijlagen:
10590681_734592793246424_8478184532206428333_n.jpg
10590681_734592793246424_8478184532206428333_n.jpg (198.95 KiB) 3087 keer bekeken
Gebruikersavatar
door wimwam1337
#2689007
vet hoor! ik heb hem standaard gelaten en inmiddels verkocht.. zie hem nog vaak rond rijden :D
heb inmiddels een ibiza cupra 1.8 20vt gekocht, ben erg blij met de pk's maar ik mis het woord 'zuinig' nu wel :mrgreen:
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]