VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553197
Heren,

Laatste tijd word het steeds duidelijker dat ik vermogen mis in m'n Golf 3 TDI 1z. Setup is als volgt:

1Z
JD chip van ~115pk
AFN verstuivers
Katvervanger, 60mm pijp
EGR dicht

Dit reed allemaal prima, helaas had de ECU problemen (veel storingen, noodloop, enz), uiteindelijk een standaard 1Z ecu gekocht en daar de JD chips in gezet. In de tussentijd met originele ECU gereden en toen werd al duidelijk dat er veel vermogen miste. Foutmelding die vaak voortkomt is de volgende:

Afbeelding

link naar de VAGCOM log van 003, 008 en 011:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PJCYLJ6HNBGB.xls

Ik heb de vacuumslang ECU-Intake manifold en de N75 klep al vervangen voor nieuwe exemplaren.

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2553249
N75 is defect of de vacuumslang ervan..Als je die al vervangen hebt kan het niks anders zijn dan de turbo.

Wellicht een gekke vraag, maar je hebt de vacuumslangen van de N75 niet verwisseld ?

Check it and replay :tu:
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553254
MK2-VRT schreef:N75 is defect of de vacuumslang ervan..Als je die al vervangen hebt kan het niks anders zijn dan de turbo.

Wellicht een gekke vraag, maar je hebt de vacuumslangen van de N75 niet verwisseld ?

Check it and replay :tu:
Nope heb de vacuumslangen naar de n75 niet verwisseld, kan ik snel ergens zien hoe ze om moeten? Klep zelf is hagelnieuw, ga er stiekem toch maar vanuit dat die nog heel is..
Laatst gewijzigd door MrKikker op 04 jun 2014 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553284
Net even gespiekt, de rode en blauwe vacuumslangen vanaf de n75 zitten vast op het blok met tie-wraps?!?!
Gevalletje vervangen en fatsoenlijk vastzetten dus.
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553291
Morgen ben je de eerste :)
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553414
Afbeelding

Rood zit op de IC buis, blauw zit verder naar onder op de turbo(?)
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2553433
Ff gecheckt, alles lijkt goed aangesloten te zitten.. Wat kan er mis zijn met de turbo? Gevalletje meteen vervangen?

zie overigens dat ik een log van 004, 008 en 011 heb gemaakt. Hier de correcte 003/008/011 log:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DRV3OIKWJKOS.xls
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2556075
LMM weer zo laag of was dit nog een eerder log ?

LMM is zowiso bar slecht, vandaar ook de lage turbodruk, word begrenst door de LMM nu..

Turbo verhaal kan ook een gescheurt slakkenhuis zijn ( bij de wastegate )
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2556178
M'n laatste log is de meest recente, nadat de LMM is schoongemaakt. Heb nu BAS20 diodes binnen om te testen, monteren en kijken wat de log dan zegt.
Vind dat hij met schoongemaakte LMM al véél beter doortrekt, krijg niet het idee dat er iets defect is aan de turbo..
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2556242
Voordat ik een splinternieuwe LMM ga kopen en dat het probleem niet fikst, lijkt het me beter om eerst te testen wat de resultaten zijn als de LMM 'maximaal presteert' dwz dat de ECU maximale waardes van de LMM binnenkrijgt, gefaked door de diode.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk