VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door PDBU
#2553845
Sinds kort zitten er twee vervelende krassen in mijn voorruit. Eén daarvan ook recht voor de bestuurder. Deze zijn veroorzaakt door een steentje/zand tussen de ruitenwissers vermoed ik. De ruitenwissers zijn namelijk nog in orde en niet versleten. De krassen zijn best diep en volgen exact het pad van de wissers.

Kan ik deze krassen nog verminderen met een of ander poetsmiddel? Iemand ervaring daarmee?
door tamer
#2553849
Er zijn speciale middelen voor ruiten, zoals de ceriglass en pad van carpro. Je hebt wel een goede polijstmachine nodig ook. Houd er wel rekening mee dat het moeilijker is om op glas correctie te behalen tov lak.
door PDBU
#2553871
Dat het moeilijk is begreep ik ook. Polijsten zou volgens een glasbedrijf dat ik sprak ook nooit volledig de krassen verwijderen. Afschrapen van de ruit zou wel kunnen maar dan zou het kunnen dat vervorming optreedt.
Gebruikersavatar
door Antera
#2554745
Meende dat een gelaagde ruit niet gepolijst mocht worden ooit eens van een glas bedrijf??



Afbeelding
Gebruikersavatar
door Funswijk
#2572151
Antera schreef:Meende dat een gelaagde ruit niet gepolijst mocht worden ooit eens van een glas bedrijf??
Inderdaad, daar is niets aan te doen, want mijn voorruit was vorig jaar ook bekrast (ik had de auto toen net gekocht) en ik heb ook gevraagd of die gepolijst kon worden. Ze zeiden van niet. Ik heb er daarom een nieuwe in laten zetten, dit was ook verzekeringswerk, ik hoefde alleen een kleine bijdrage te betalen.
Ik zou er trouwens wel een originele van VW in laten zetten, want dat heb ik helaas niet laten doen => de groene tint wijkt iets af van de zijruiten en de zonneband doet bijna niets (is smal en niet donker genoeg)!

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.