VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2557489
Hallo,

Onlangs heb ik een golf 1 gti gekocht, dx motor, dubbele dellorto's, schijven achter en spaghetti uitlaat. Alles heeft meer dan 10 jaar stil gestaan, dus de carburateurs ultrasoon gereinigd, elektra in orde gemaakt (was echt een puinhoop, losse kabels, slechte contacten, geknipt, wat controlelampjes deden het niet, functies wat niet werkte etc. etc..) Hij loopt nu weer en het meeste werkt weer naar behoren.

Daarna uit intresse 1 wiel opgekrikt en gaan "rijden" omdat ik de bak raar vond schakelen. De bouten van de schakelstang zaten los, dus alles ongeveer in de goede stand gezet en aangedraaid. Ik kan nu alle versnellingen vinden, maar de grap is dat hij in spiegelbeeld schakelt... de R zit indrukken linksachter, 1 linksachter, 2 linksvoor, 3 midden achter, 4 midden voor, 5 rechtsachter.

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik kan volgends mij geen schakelstangen omdraaien oid.

Bak-code: FM 05090

Groeten Leon
#2557500
Hier zijn nog wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bijlagen:
IMAG0186.jpg
IMAG0186.jpg (280.81 KiB) 1258 keer bekeken
IMAG0187.jpg
IMAG0187.jpg (189.37 KiB) 1258 keer bekeken
IMAG0189.jpg
IMAG0189.jpg (210.72 KiB) 1258 keer bekeken
IMAG0191.jpg
IMAG0191.jpg (188.4 KiB) 1259 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LeonGTD op 16 jun 2014 22:32, 6 keer totaal gewijzigd.
#2557504
Je kunt ook nooit in spiegelbeeld schakelen, dat kan gewoon niet, beter rij je even een rondje in de straat om te testen, al hoor je dit normaal wel aan het aantal toeren als hij met het wiel van de grond staat.

Foto's doen het trouwens niet.
#2557507
Ik kan helaas nog niet rijden, heb geen remleidingen naar achter en mijn handrem werkt ook nog niet.

De achteruit zit ingedrukt linksachter (achteruitrijlicht gaat ook aan), en niet ingedrukt linksvoor zoals het hoort. Hetzelfde met de 5, deze zit rechtsachter en niet rechtsvoor. Ik krijg de pook niet naar voren in die versnellingen. Het schakelt dus wel, maar niet zoals het hoort...

Heb zelf het idee dat er een schakelstang verkeerd zit of dat ik de verkeerde schakelstangen heb?
Ik zal de foto's is opnieuw proberen..

gr

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]