- 03 jul 2014 12:01
#2562608
Beste vw'ers !
Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een mk1 cabrio met 2h motor uit 1990. Ik ben even onder de motorkap gaan kijken wat voor zaken ik aan kan pakken om het blok weer wat op te frissen en ik kwam iets tegen waar ik nog iet echt raad mee weet.
Het ronde potje rechtsboven op de kleppendeksel is zeer matig met zwarte kit bevestigd en als ik hem er af haal zie ik veel zwarte aangekoekte troep in de opening hiervan in de deksel liggen. Daarnaast zuigt mijn oliedop vast als het blok loopt. Als ik de dop er af trek valt hij in de meeste gevallen ook uit. Klopt het dat het hier om de (carter)ontluchting gaat? Wie kan me vertellen hoe dit werkt, waarom dit gebeurt en wat ik het beste kan doen? Want dit hoort uiteraard niet naar mijn mening !
Thanks! Tom
Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een mk1 cabrio met 2h motor uit 1990. Ik ben even onder de motorkap gaan kijken wat voor zaken ik aan kan pakken om het blok weer wat op te frissen en ik kwam iets tegen waar ik nog iet echt raad mee weet.
Het ronde potje rechtsboven op de kleppendeksel is zeer matig met zwarte kit bevestigd en als ik hem er af haal zie ik veel zwarte aangekoekte troep in de opening hiervan in de deksel liggen. Daarnaast zuigt mijn oliedop vast als het blok loopt. Als ik de dop er af trek valt hij in de meeste gevallen ook uit. Klopt het dat het hier om de (carter)ontluchting gaat? Wie kan me vertellen hoe dit werkt, waarom dit gebeurt en wat ik het beste kan doen? Want dit hoort uiteraard niet naar mijn mening !
Thanks! Tom
MK 3.5 Cabrio 2.0 EX: '00 mk4 1.6, '90 MK2 CL,1983 MK1,1994 Polo Coupé, mk2 1.6,1.6,1.6,1.3,Polo 6n,mk2 16V GTI,'90 Mk1 cabrio 2h