VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tomsta1488
#2562608
Beste vw'ers !

Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een mk1 cabrio met 2h motor uit 1990. 8) Ik ben even onder de motorkap gaan kijken wat voor zaken ik aan kan pakken om het blok weer wat op te frissen en ik kwam iets tegen waar ik nog iet echt raad mee weet.

Het ronde potje rechtsboven op de kleppendeksel is zeer matig met zwarte kit bevestigd en als ik hem er af haal zie ik veel zwarte aangekoekte troep in de opening hiervan in de deksel liggen. Daarnaast zuigt mijn oliedop vast als het blok loopt. Als ik de dop er af trek valt hij in de meeste gevallen ook uit. Klopt het dat het hier om de (carter)ontluchting gaat? Wie kan me vertellen hoe dit werkt, waarom dit gebeurt en wat ik het beste kan doen? Want dit hoort uiteraard niet naar mijn mening ! :SCRATCH: :tu:

Thanks! Tom

Afbeelding
Gebruikersavatar
door mano
#2563982
Ik zou de carterdeksel verwijderen en schoonmaken, hetzelfde voor dat zwarte potje.

Daarnaast, kan mij niet indenken dat de motor goed loopt als tie zo enorm ''vacuum'' zuigt. Is dat potje wel open ? Normaal gesproken hoort tie daar juist uit te ventileren, naar je inlaatspruitstuk toe.

Die stationair regeling werkt wel goed ?
#2563998
Thanks Mano,

Bedoel je met carterdeksel de deksel waar het potje op zit? (Kleppendeksel dacht ik dat hij heette, maar kan het mis hebben). Het potje is mij onbekend, kan ik die schoonmaken? Heb nog nooit een blok gehad waar dat op zat. Geen idee hoe hij er aan de binnenkant er uit zit of hoe die werkt. Ik vind het wel een beetje beroerd er uit zien met al die zwarte kit. Ben bang dat het er in lekt als t blok warm is. :SCRATCH:

Daarnaast loopt hij trouwens wel gewoon goed stationair. Ik vind alleen dat hij onrustig loopt te bokken bij lage toeren en contant gas. Vooral als je zachtjes in de 1e versnelling rijd bijv. in de file. Heel irritant.
Gebruikersavatar
door mano
#2564007
Uh ja kleppendeksel... Moet ook niet werken en internette tegelijk he..

Dat ventilatie potje kan je doorspuiten met remreiniger.

En als je em start zonder dat potje, blaast tie hard of zuigt tie dan ook?
#2564015
Jouw inzet wordt gewaardeerd :tu:
Ik moet ff controleren wat hij doet als ik hem er af haal.
Kan ik het potje schoonmaken zonder hem uit elkaar te halen denk je?
En ik vroeg me ook af hoe dat ding gemonteerd HOORT te zitten. Er zit een rubberen pakking tussen het potje het het kleppendeksel maar dat wordt door kit bij elkaar gehouden.

Wat kan het betekenen wanneer hij blaas of zuigt? :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door mano
#2564029
Alstie enorm blaast zou dat een indicatie kunnen zijn qua versleten zuigerveren.

Dat potje hoef je niet uit elkaar te halen, moet je zo door kunnen blazen. En je drukt em als het ware in die rubberen hals. Die kit is echt overbodig (tenzij gescheurd en als noodoplossing)

Grt
#2564033
Ok top!

Dat ga ik eens even doen, ik laat het horen of het invloed heeft. Hoop dat die zuigende olie vuldop op die manier opgelost wordt want dat lijkt me niet in orde.
#2569491
Vandaag de kleppndeksel schoongemaakt en het roostertje wat daar in zit vooral gangbaar gemaakt. Daarnaast het potje met remmenreiniger gereinigd en doorgeblazen. Helaas nog geen verandering. Als ik de oliedop er af draai, valt de motor uit en hij zuigt de dop nog steeds aan, dat voel ik bij het los draaien. Nu weet ik eigenlijk niet meer waar ik verder naar kan kijken. Iemand ideeën???
#2571665
Thanks,Ik zal het rubber eens vervangen. Kijken wat hij doet...
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]