VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door modeleur
#2563079
MK2-VRT schreef:Dit soort dingen zijn zeker om ziek van te worden, maar zou wel een beetje voorzichtig zijn met je aangifte doen van een omgekatte wagen.

Weet je die 300% zeker ? Je weet toch geen chassis nr van de auto in de staat waar in nu in verkeerd ?

Blijft wel vreemd dat alles zowat aangepast is, en de kleur ook anders is, maar toch moet je voorzichtig zijn met dat soort uitspraken.

Wat die km stand betreft is niet zo vreemd, er worden genoeg tellers verwisseld die defect zijn, en dan heb je automatisch de stand die op je andere teller staat, en 9 van de 10 laten deze niet aanpassen..Was dan wel weer zo netjes om dat erbij te vermelden, hij wist immers de oude stand.

Zo word er toch heel wat aangekloot met dit soort dingen, en iedereen denk alleen nog maar aan geld.
lijkt haast wel of gewoon alleen het kenteken verandert is naar de zwart cl golf :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2563117
Maar hoe meer ik er over nadenk hoe logischer het is dat hij aan het frauderen/belazeren is. Zeker na een reactie over de telefoon
Hoe meer je er over na denkt ?

Vind dat nog totaal geen excuus om nu meteen te zeggen dat hij omgekat is, je hebt toch totaal nog niks gezien ?

Dat die verkoper kortaf of wazig is zegt ook niks, die mensen lopen er ook rond..

Ga eerst kijken, overtuig je, en als je er zeker van bent ga je aangifte doen.

Je gaat nu al iemand ergens van beschuldigen terwijl je nog totaal van niks weet = niet slim..

Niet dat mij dat verder wat uitmaakt, maar als je ergens zeker van bent sta je zeker in je recht, maar het tegendeel is waar, doe dan niks of heb het ervoor over en rij een stuk om de auto te zien.
Gebruikersavatar
door MK4V5
#2563143
MK2-VRT schreef:
Maar hoe meer ik er over nadenk hoe logischer het is dat hij aan het frauderen/belazeren is. Zeker na een reactie over de telefoon
Hoe meer je er over na denkt ?

Vind dat nog totaal geen excuus om nu meteen te zeggen dat hij omgekat is, je hebt toch totaal nog niks gezien ?

Dat die verkoper kortaf of wazig is zegt ook niks, die mensen lopen er ook rond..

Ga eerst kijken, overtuig je, en als je er zeker van bent ga je aangifte doen.

Je gaat nu al iemand ergens van beschuldigen terwijl je nog totaal van niks weet = niet slim..

Niet dat mij dat verder wat uitmaakt, maar als je ergens zeker van bent sta je zeker in je recht, maar het tegendeel is waar, doe dan niks of heb het ervoor over en rij een stuk om de auto te zien.
Het maakt je weldegelijk wat uit anders reageer je niet zo, zonder verdere slechte bedoelingen vanaf mijn zijde.

Aan de hand van gesprekken die ik gehad heb met de vorige eigenaar en de verkoper waar hij nu staat kan ik wel een redelijke conclusie trekken. Dat jij naïever bent, dat kan en mag. Ik heb niks te verliezen met deze verdenking en kan er hopelijk iemand een hoop ellende mee besparen door deze auto van de weg te houden.

Maar jij vindt het dus verder niet verdacht? Je vindt het ook niet vreemd dat iemand (een auto dealer) een auto plaatwerk technisch helemaal aanpakt. deze vervolgens van binnen naar buiten in een andere kleur overspuit. Om er vervolgens bij elkaar geraapt interieur in te hangen en dit durft te bestempelen als een gerestaureerde auto? Een brak verhaal ophangt wat niet aansluit op het verhaal van de vorige eigenaar, die ook gelijk riep "Dat is gewoon een andere auto!". Voor mij zijn dat reden zat om er iemand die er ook wat aan doen kan van op de hoogte te stellen. Die zal dat uiteindelijk dat wel de uiting doen dat hij schuldig is of niet. Het blijft in ieder geval een feit dat sowieso de km stand niet meer klopt, dat alleen is voor mij al een reden.

De reden dat ik het op dit forum gepost heb is niet om iemand op voorhand zwart te maken, maar wel om mensen attent te maken op een mogelijk foute auto. Dat ik verder mijn mening geef over wat ik vind en of denk, dat moet mogen lijkt me. Als jij als forum moderator daar een probleem in ziet of mee hebt, dan moet je doen wat jou het beste lijkt. Maar nogmaals, je zou zo'n auto maar kopen omdat je geen weet hebt ;)
Laatst gewijzigd door MK4V5 op 04 jul 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2563145
Nee tuurlijk, ik snap goed wat je ermee bedoelt en dat je andere wilt waarschuwen ervoor.

Maar ik zeg alleen, pas op voor je zulke uitspraken doet omdat je dit niet 100% zeker weet, ook al is het allemaal verdacht.

Waarom ze hem zo veranderd of aangepast hebben is een raadsel, maar daarom zei ik, ga kijken en controleer je chassis nr en trek dan aan de bel, dat je mensen hier waarschuwt is natuurlijk wel in orde, je snapt misschien wel wat ik bedoel met voorzichtig zijn.
Gebruikersavatar
door MK4V5
#2563149
MK2-VRT schreef:Nee tuurlijk, ik snap goed wat je ermee bedoelt en dat je andere wilt waarschuwen ervoor.

Maar ik zeg alleen, pas op voor je zulke uitspraken doet omdat je dit niet 100% zeker weet, ook al is het allemaal verdacht.

Waarom ze hem zo veranderd of aangepast hebben is een raadsel, maar daarom zei ik, ga kijken en controleer je chassis nr en trek dan aan de bel, dat je mensen hier waarschuwt is natuurlijk wel in orde, je snapt misschien wel wat ik bedoel met voorzichtig zijn.
Als je een auto goed om kat is er zo één, twee, drie niet veel van te zien en zal ook het chassisnummer overeen komen voor een leek. Alleen als je verder kijkt zou je aan bijvoorbeeld lasnaden en of carrosserie aanpassingen kunnen zien dat dit gedaan is.
Gebruikersavatar
door kevert
#2563617
Van 267.000 naar 111.000 in de km stand scheelt nog een enorme bult zeg , ruim 150 lager dan zou moeten.
Toch wel een beetje vreemd hoor en welke auto handelaar zou een auto van max 1500 eu waarde compleet in een andere kleur spuiten en een interieur halfbakken inbouwen.
Totaal niet logisch want dan zou hij er niks aan kunnen verdienen.
Het is ook niet hun eerste keer dat zoiets gebeurt.
http://www.323fclub.nl/viewtopic.php?t=3727
http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... f3538c634/
Gebruikersavatar
door Bun
#2563626
dat zo'n bedrijf dan nog bestaansrecht heeft, snap je niet.
doen mensen geen research voordat ze een wagen kopen ?
Gebruikersavatar
door MK4V5
#2563814
Bun schreef:dat zo'n bedrijf dan nog bestaansrecht heeft, snap je niet.
doen mensen geen research voordat ze een wagen kopen ?
Inderdaad, hoe makkelijk ze er eigenlijk ook mee weg kunnen komen.
Gebruikersavatar
door MSGH
#2566914
Ik weet wel wat dat ze vroeger met goede lak spoten bij Cobicar want dat was een klant van ons.
Ik weet dat ze schade autos opknappen... maar dit is idd niet dezelfde auto...
Maarja schade auto opknappen of een nieuw plaatje erinlassen is natuurlijk hetzelfde. :mrgreen:
Betaalde altijd al zijn spullen cash, was opzich wel een beste vent.
Gebruikersavatar
door jandeman
#2567024
Waarom die ophef kan een schade bak zijn...en goedkoop opgelapt...als de moter en mechanich 100% is wat is t probleem??tuurlijk klopt er iets nie als ik de fotos bekijk...waarschijnlijk komt er tog iemand in te rijden die niet zo nauw kijkt dan is deze snel weer verrot.en op de sloop zn laatste adres is..en deze man wil zn brood verdienen..maar ik denk als iemand de verkoper hindert..deze kan dan een zaak aanspannen omdat diegene m hindert om zn brood te verdienen als er niks met de auto aan de hand is.
Gebruikersavatar
door kevert
#2567679
Behalve als ie ze omkat.......anders kun je net zo goed zeggen dat wanneer je een drugdealer hinderd in zijn brood te verdienen dat hij je ook voor de rechter kan slepen.....beetje krom wat je zegt.
Volgens mij is omkatten nog steeds illegaal, je verkoopt moedwillig dan iets dat niet meer klopt en het is niet ze eerste x als je google even raadpleegt.
En een auto verkopen aan iemand en beweren dat ie 150.000 minder heeft gelopen dan ben je ook gewoon mensen aan het oplichten....mensen betalen dan al gauw meer omdat er gedacht wordt dat de auto voorlopig nog wel blijft rijden.
Daarom mag er heus wel wat ophef over zijn...ik zou er niet snel een auto kopen iig
Gebruikersavatar
door MK4V5
#2570076
jandeman schreef:Waarom die ophef kan een schade bak zijn...en goedkoop opgelapt...als de moter en mechanich 100% is wat is t probleem??tuurlijk klopt er iets nie als ik de fotos bekijk...waarschijnlijk komt er tog iemand in te rijden die niet zo nauw kijkt dan is deze snel weer verrot.en op de sloop zn laatste adres is..en deze man wil zn brood verdienen..maar ik denk als iemand de verkoper hindert..deze kan dan een zaak aanspannen omdat diegene m hindert om zn brood te verdienen als er niks met de auto aan de hand is.
Het koste me wat moeite je random geplaatste letters te begrijpen, maar ben je nou echt serieus? Ik heb in ieder geval gewoon aangifte gedaan. Of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan is, geen idee.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]