VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2766103
Livonias schreef:Deze post is 2,5 jaar oud mannen :P
En als het nu relevant was aan de auto maar tis ook nog eens een topickick over een vrij nutteloos verhaal :LOL:
#2768180
DennisR1994 schreef:Ik rij zelf in een Golf Mk3 GT (1.6L 74Kw/100pk) 1997. toen ik hem ging bekijken en een proefritje maken stond de teller op ong. 250.000, toen ik hem daadwerkelijk op ging halen stond hij ineens op 65.000 ongeveer... het is dat ik de eigenaar van dat "bedrijfje" goed ken, anders had ik nog de neiging gehad hem aan te geven... als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen, krijg je als antwoord "onlogisch" leuk als ik hem nog ooit wil verkopen... maarja, verder rijd hij wel super. De prijs was ook goed, 1500,- met ongeveer alle opties die op dat model beschikbaar zijn en originele velgen. (15'' bbs) heeft alleen een keer flinke hagelschade opgelopen. zit letterlijk vol met putjes, vooral het dak en zelfs een paar op beide zijdes. Maar ach, daar let ik niet zo op, het gaat er immers om dat je van punt A naar punt B komt toch? ;)

(voordat iemand "leuk als ik hem nog ooit wil verkopen..." verkeerd opvat, ik bedoel dit op een negatief sarcastische manier uiteraard, en "als" ik hem ooit verkoop ga ik het waarschijnlijk ook wel uitleggen aan de volgende eigenaar)

even de zin uit dit stukje tekst eruit lichten:
"als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen..........."

NAP bedoel je?

NAP moet in orde zijn, want als DAAR al mee gekl**t is, ga ik zowiezo niet verder met die toko...
dan kom ik even voor een gesprekje en als dat me niet gaat bevallen,
dan hangt die loser direct aan de hoogste boom
kben sinds 2004 HELEMAAL klaar met die oplichters, verdorrie!!

WEL een interessante topic, vind ik.......

welk "bedrijfje" is dat dan?
#2768470
1999golf4 schreef:
DennisR1994 schreef:Ik rij zelf in een Golf Mk3 GT (1.6L 74Kw/100pk) 1997. toen ik hem ging bekijken en een proefritje maken stond de teller op ong. 250.000, toen ik hem daadwerkelijk op ging halen stond hij ineens op 65.000 ongeveer... het is dat ik de eigenaar van dat "bedrijfje" goed ken, anders had ik nog de neiging gehad hem aan te geven... als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen, krijg je als antwoord "onlogisch" leuk als ik hem nog ooit wil verkopen... maarja, verder rijd hij wel super. De prijs was ook goed, 1500,- met ongeveer alle opties die op dat model beschikbaar zijn en originele velgen. (15'' bbs) heeft alleen een keer flinke hagelschade opgelopen. zit letterlijk vol met putjes, vooral het dak en zelfs een paar op beide zijdes. Maar ach, daar let ik niet zo op, het gaat er immers om dat je van punt A naar punt B komt toch? ;)

(voordat iemand "leuk als ik hem nog ooit wil verkopen..." verkeerd opvat, ik bedoel dit op een negatief sarcastische manier uiteraard, en "als" ik hem ooit verkoop ga ik het waarschijnlijk ook wel uitleggen aan de volgende eigenaar)

even de zin uit dit stukje tekst eruit lichten:
"als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen..........."

NAP bedoel je?

NAP moet in orde zijn, want als DAAR al mee gekl**t is, ga ik zowiezo niet verder met die toko...
dan kom ik even voor een gesprekje en als dat me niet gaat bevallen,
dan hangt die loser direct aan de hoogste boom
kben sinds 2004 HELEMAAL klaar met die oplichters, verdorrie!!

WEL een interessante topic, vind ik.......

welk "bedrijfje" is dat dan?

Pfffffff gaan we weer met die onwetenheid :SCRATCH: dus als een nap niet klopt zijn het standaard oplichters :SCRATCH: het is in ieder geval een indicatie om er even wat dieper in te gaan. En dan gaat het ook nog eens om een ding van 20 jaar oud.

In de strekking van bovenstaand verhaal bijvoorbeeld: met de proefrit stond de kilometerstand op 250 en daarop is die ook gekocht. Kan echt wel voorkomen dat bijvoorbeeld bij het APK keuren de tellerklok defect blijkt te zijn en er eentje van de sloop gemonteerd is. Of denk je werkelijk dat ze een nieuwe klok kopen (heb je enig idee wat zoiets kost bij de dealer als ze al nog te verkrijgen zijn)

En zo zijn er zoveel omstandigheden waarom dat zeiksysteem niet goed werkt, je wilt niet weten hoeveel nap correcties ik al heb gedaan omdat een monteur net een cijfertje verkeerd opschrijft. Of een importauto. Zelfs als een kenteken word gewijzigd (bijvoorbeeld omkeuren bij de RDW) zal een auto nooit meer logisch worden (hoe krom wil je het hebben)
#2768476
Bij mij staat de teller ook op onlogisch terwijl het degelijk wel logisch is. Er is toen iets verkeerd gegaan tijdens het inbouwen(en apk) van een r32 teller en is door mijn vader nooit achteraangegaan. En staat nu op onlogisch majah ik weet dat het goed is en dat de onderhoud ook goed is maakt voor mij voor de rest niet uit
#2768841
oettinger_18 schreef:Bij mij staat de teller ook op onlogisch terwijl het degelijk wel logisch is. Er is toen iets verkeerd gegaan tijdens het inbouwen(en apk) van een r32 teller en is door mijn vader nooit achteraangegaan. En staat nu op onlogisch majah ik weet dat het goed is en dat de onderhoud ook goed is maakt voor mij voor de rest niet uit
Op rdw.nl kun je aanvragen om het gecorrigeerd te krijgen. Duurt 5 werkdagen en stuur even een foto mee van je onderhoudsboekje als bewijs
#2780334
1999golf4 schreef:
DennisR1994 schreef:Ik rij zelf in een Golf Mk3 GT (1.6L 74Kw/100pk) 1997. toen ik hem ging bekijken en een proefritje maken stond de teller op ong. 250.000, toen ik hem daadwerkelijk op ging halen stond hij ineens op 65.000 ongeveer... het is dat ik de eigenaar van dat "bedrijfje" goed ken, anders had ik nog de neiging gehad hem aan te geven... als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen, krijg je als antwoord "onlogisch" leuk als ik hem nog ooit wil verkopen... maarja, verder rijd hij wel super. De prijs was ook goed, 1500,- met ongeveer alle opties die op dat model beschikbaar zijn en originele velgen. (15'' bbs) heeft alleen een keer flinke hagelschade opgelopen. zit letterlijk vol met putjes, vooral het dak en zelfs een paar op beide zijdes. Maar ach, daar let ik niet zo op, het gaat er immers om dat je van punt A naar punt B komt toch? ;)

(voordat iemand "leuk als ik hem nog ooit wil verkopen..." verkeerd opvat, ik bedoel dit op een negatief sarcastische manier uiteraard, en "als" ik hem ooit verkoop ga ik het waarschijnlijk ook wel uitleggen aan de volgende eigenaar)

even de zin uit dit stukje tekst eruit lichten:
"als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen..........."

NAP bedoel je?

NAP moet in orde zijn, want als DAAR al mee gekl**t is, ga ik zowiezo niet verder met die toko...
dan kom ik even voor een gesprekje en als dat me niet gaat bevallen,
dan hangt die loser direct aan de hoogste boom
kben sinds 2004 HELEMAAL klaar met die oplichters, verdorrie!!

WEL een interessante topic, vind ik.......

welk "bedrijfje" is dat dan?
NAP bedoelde ik inderdaad.
Sta intussen al weer op 116.000+
(had ook even nagekeken waar die stand nu op stond toen er mee gesjoemeld was,
dat was dus 86.000 ongeveer en geen 65.000)
En dat "bedrijfje" is nagenoeg failliet,
is alleen nog 's avonds bereikbaar en open.
Deze zal je ook echt niet online kunnen vinden.

Ondertussen is ie toe aan een grote beurt,
gisteren nog APK gekeurd, alleen banden advies.
Eigenlijk niet 100% (risico voor de keurmeester niet mijn problemo).
De uitstoot was bijna 2x zo hoog als hij mag zijn,
wat gek als de katalysator waarschijnlijk aan gort in de uitlaat ligt.
Maja, aangezien de uitlaat ondertussen niet meer rammelt,
verwacht ik dat de stukken er ondertussen wel uit zijn.
(zou geen kwaad moeten kunnen toch?)
#2780338
mark_almelo schreef:
1999golf4 schreef:
DennisR1994 schreef:Ik rij zelf in een Golf Mk3 GT (1.6L 74Kw/100pk) 1997. toen ik hem ging bekijken en een proefritje maken stond de teller op ong. 250.000, toen ik hem daadwerkelijk op ging halen stond hij ineens op 65.000 ongeveer... het is dat ik de eigenaar van dat "bedrijfje" goed ken, anders had ik nog de neiging gehad hem aan te geven... als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen, krijg je als antwoord "onlogisch" leuk als ik hem nog ooit wil verkopen... maarja, verder rijd hij wel super. De prijs was ook goed, 1500,- met ongeveer alle opties die op dat model beschikbaar zijn en originele velgen. (15'' bbs) heeft alleen een keer flinke hagelschade opgelopen. zit letterlijk vol met putjes, vooral het dak en zelfs een paar op beide zijdes. Maar ach, daar let ik niet zo op, het gaat er immers om dat je van punt A naar punt B komt toch? ;)

(voordat iemand "leuk als ik hem nog ooit wil verkopen..." verkeerd opvat, ik bedoel dit op een negatief sarcastische manier uiteraard, en "als" ik hem ooit verkoop ga ik het waarschijnlijk ook wel uitleggen aan de volgende eigenaar)

even de zin uit dit stukje tekst eruit lichten:
"als je nu mijn auto natrekt bij ik dacht de rdw? (waar je de km stand kunt opvragen..........."

NAP bedoel je?

NAP moet in orde zijn, want als DAAR al mee gekl**t is, ga ik zowiezo niet verder met die toko...
dan kom ik even voor een gesprekje en als dat me niet gaat bevallen,
dan hangt die loser direct aan de hoogste boom
kben sinds 2004 HELEMAAL klaar met die oplichters, verdorrie!!

WEL een interessante topic, vind ik.......

welk "bedrijfje" is dat dan?

Pfffffff gaan we weer met die onwetenheid :SCRATCH: dus als een nap niet klopt zijn het standaard oplichters :SCRATCH: het is in ieder geval een indicatie om er even wat dieper in te gaan. En dan gaat het ook nog eens om een ding van 20 jaar oud.

In de strekking van bovenstaand verhaal bijvoorbeeld: met de proefrit stond de kilometerstand op 250 en daarop is die ook gekocht. Kan echt wel voorkomen dat bijvoorbeeld bij het APK keuren de tellerklok defect blijkt te zijn en er eentje van de sloop gemonteerd is. Of denk je werkelijk dat ze een nieuwe klok kopen (heb je enig idee wat zoiets kost bij de dealer als ze al nog te verkrijgen zijn)

En zo zijn er zoveel omstandigheden waarom dat zeiksysteem niet goed werkt, je wilt niet weten hoeveel nap correcties ik al heb gedaan omdat een monteur net een cijfertje verkeerd opschrijft. Of een importauto. Zelfs als een kenteken word gewijzigd (bijvoorbeeld omkeuren bij de RDW) zal een auto nooit meer logisch worden (hoe krom wil je het hebben)
Ik heb "meneer" van "bedrijfje" hier al lang over gesproken,
hij gaf gewoon toe dat hij er mee geklooit heeft.
En natuurlijk verwacht ik niet dat ze er een nieuwe klok in zetten...
(Nog iets "grappigs" gevonden bij deze auto,
hij staat geregistreerd als een Golf III 1.4 cl). :SCRATCH:
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]