VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Golf4Life
#2564707
Ik heb vandaag de mod voor een automatisch achterklep uitgevoerd maar heb hier nog een vraag bij.

1. Waar moet ik de scirocco bumps plaatsen? Ik heb geen bumps op mijn wagen, op foto's zie ik ze op de klep maar bij mij is dat gat dichtgewerkt met een rubber, deze eraf gehaald maar de opening is veel te klein. Op de auto zelf zitten ook 2 ronde kapjes maar hieronder zitten metalen doppen in. Golf is van 2011

Alvast bedankt voor de hulp
door Fritsdeblitz
#2564721
Zelf heb ik dempers van een Skoda Fabia werkt perfect


Gewoon je oude dempers eraf nieuwe erop en hupsa het werkt


Misschien gaat er daar bij jou wat mis :SCRATCH:
#2564726
De dempers heb ik geplaatst, dat was geen probleem maar overal zie ik staan dat je ook beter de scirocco bumps kunt plaatsen zodat de klep bij lage temperaturen ook open kan. Maar ik geloof dat je deze niet kan plaatsen op mijn golf of heb ik het mis?
door Fritsdeblitz
#2564736
Kerel sorry van de rocco dempers weet ik niks ken dat verhaal niet


Zelf heb ik zoals ik zei de fabia dempers en ook als het koud is werkt het prima


En inde winter moet je zowiezo uitkijken dat als de rubbers vastgevroren zitten je het niet gebruikt haha kostje je dan een set rubbers


Misschien weet iemand precies hoe het zit ik lees met je mee sterkte :tu:
Gebruikersavatar
door Funswijk
#2564772
Golf4Life schreef:De dempers heb ik geplaatst, dat was geen probleem maar overal zie ik staan dat je ook beter de scirocco bumps kunt plaatsen zodat de klep bij lage temperaturen ook open kan. Maar ik geloof dat je deze niet kan plaatsen op mijn golf of heb ik het mis?
Klopt, ik heb er ook Skoda-dempers op (zat er al op toen ik de auto kocht) en bij koud weer gaat de kofferklep inderdaad niet automatisch open. Hoe warmer het buiten is hoe harder die open gaat. :mrgreen:
door Mari
#2564804
Golf4Life schreef:De dempers heb ik geplaatst, dat was geen probleem
Gaat je achterklep nu wel of niet automatisch open?
Golf4Life schreef:...maar overal zie ik staan dat je ook beter de scirocco bumps kunt plaatsen zodat de klep bij lage temperaturen ook open kan.
Heb het wel zien staan in het topic over de achterklep van een Golf V, daar worden inderdaad deze bumpstops geplaats om de klep een zetje te geven bij het opengaan. Wanneer het koud is werken de gasdempers zowiezo wat minder.
Golf4Life schreef:Maar ik geloof dat je deze niet kan plaatsen op mijn golf of heb ik het mis?
Bumpstops worden normaliter op de klep gemonteerd, uit je verhaal maak ik op dat de opening (afgedekt met rubber dop) te klein is en de bumpstop niet past. Daaruit zou je conclusie kunnen trekken dat je deze niet kan plaatsen en deze dus bij de Golf VI niet gebruikt worden.

Dus als je achterklep automatisch open gaat zonder bumpstops, waarom zou je ze dan willen plaatsen!?
Gebruikersavatar
door Antera
#2565272
Bumpstops plaatsen op je klep. Daar zitten er nu ook 2. Die wisselen voor die van een sirrocco en klaar



Afbeelding
Gebruikersavatar
door Antera
#2565500
Da op ge carroserie op en van beide moeten die zitten zijn met een rond/platte kop plaats hier maar eens foto's anders



Afbeelding
Gebruikersavatar
door Antera
#2567049
Als ik het goed heb zie ik hemlinker foto en dan rechts waar de ronding ook ziet

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]