VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Naruot
#2569737
Naruot schreef:Ook hier maar even gepost, update naar de huidige stand van de techniek:

Vandaag 32 Gb kaartje gekocht (micro sd met adapter, is goedkoper dan een gewone sd)
Navigatiebestanden zijn in 14 minuten tijd op de kaart geïnstalleerd, ca. 320 Mb, de rest is vrij voor heerlijke muziekjes.

Voor het eerst zo'n luxe "radio", in de vakantie kan de iPod Classic er ook nog op, heb dan 6500 nummers tot mijn beschikking! Rijden maar! :tu:
door Vic55
#2569742
Dank u wel voor deze reactie. Was dat dan een Micro SD HC kaartje? Ik veronderstel van wel.
Nog een vraagje om die navigatie op de SD kaart te plaatsen, doe je dat met de RNS 310 via de knop Navigatie - Setup en dan de keuze Database Navigatie - Bestanden Installeren of hoe doe je dat dan, want daar krijg je de mededeling dat zoiets een uur duurt?
En verder ook nog je iPod op welke wijze sluit je die dan aan?
Gebruikersavatar
door Naruot
#2570121
Ja ik hebeen SDHC kaartje

Bestanden installeren gaat zoals je zegt, alleen zijn de kaartjes tegenwoordig veel sneller, dus bij mij was het in een kwartiertje klaar.

iPod sluit ik gewoon aan met een stereo mini jack to mini jack kabel

Afbeelding
door Vic55
#2570134
Ok thx. Dan kan ik me gerust ook een SDHC kaartje kopen, want de oude Sd kaartjes worden op de meeste plaatsen niet meer verkocht.
Nog een vraagje, ik wil dus ook zowel de navigatie cd's als muziek op dat kaartje hebben. Moet je dat kaartje dan eerst formatteren onder Windows ? En indien ja is FAT32 ok? En installeer je dan eerst die navigatie cd's en plaats je nadien de muziek erbij, of maakt dat niets uit?


Mvg, Vic
door Vic55
#2570145
Fritsdeblitz schreef:Je kan je muziek toch ook op je schijf zetten :SCRATCH:
Ik begrijp niet zo direct wat je bedoelt met schijf, welke schijf bedoel je?
door Fritsdeblitz
#2570147
in je Rns 510 zit ook een Harde schijf daar kun je ook muziek op zetten

Weet niet precies hoe dat moet maar het moet zeker kunnen geloof dat je er een ander bestand van moet maken dan :SCRATCH:


Sorry lees niet goed je hebt een rns 310 excuus
Laatst gewijzigd door Fritsdeblitz op 26 jul 2014 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Naruot
#2570149
Wel ff lezen Frits, een 510 is geen 310

RNS 310 heeft geen harde achijf.
Formateren hoeft niet, zo vanuit de verpakking in het apparaat stoppeb.
Volgorde maakt niets uit.
Ik heb mijn muziek per artiest in een aparte map gezet, kan per artiest afspelen, maar je kan ook alle mappen mixen.

Heb je iTunes, let dan op dat die bestanden niet afgespeeld worden. Ik heb een handig gratis converteer programma, kan je vanuit de iTunes map zo converteren naar MP3 op het kaartje.

Het kan eigenlijk niet fout

Oh, zie dat Frits het al gelezen heeft :D
door Fritsdeblitz
#2570152
Ja stom ga er zomaar vanuit dat iedereen een 510 heeft


Maar je kan toch ook nog via bleutooth streamen of heeft een rns 310 dat ook niet

heb er een op zolder liggen zat in me golf maar weet bij god niet meer hoe dat ding werkt


Kon wel via me telefoon module muziek streamen via bleutooth schrijf ik dat goed :roll:
Gebruikersavatar
door Naruot
#2570154
Nee, 310 heeft ook geen blauwe tand.

Ik heb wel een originele toutch telefoon adapter, en daar zou je ook muziek mee moeten kunnen streamen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Maar ja, 32gB kaartje, 160gB iPod, mapje met CD's en radio, dus hoe kers!
door Vic55
#2570239
Thx voor jullie hulp, ik ken het 510 type niet vandaar dat ik dat van die schijf niet snapte, sorry.
Naruot schreef: iPod sluit ik gewoon aan met een stereo mini jack to mini jack kabel
Nu ik weet niet of er met de 310 een andere mogelijkheid is om en iPod aan te sluiten, maar vindt u dat dan niet storend dat je voor de muziek keuze dit op je iPod moet doen, of zet je die dan gewoon op Shuffle. En ook dat op die wijze de batterij van de iPod niet opgeladen wordt, of ben ik verkeerd.

Mvg, Vic
Gebruikersavatar
door Naruot
#2570254
iPod staat thuis ook altijd op shuffle en houd het makkelijk een dag uit. Opladen kan eventueel tijdens het spelen via de 12v aansluiting.
Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of ik die iPod veel ga gebruiken, heb nou 20 gB op het SD kaartje staan, en dan moet je wel een heeeeeeeleeee lange reis maken om het allemaal een keer beluisterd te hebben. En de radio is soms ook gezellig.
door Vic55
#2570960
Naruot schreef: Vandaag 32 Gb kaartje gekocht (micro sd met adapter, is goedkoper dan een gewone sd)
Kunt u misschien nog even melden welk merk, type of eventueel welke class (staat op het kaartje normaal gezien vermeld, een cijfer met een cirkel rond) van Micro SDHC kaartje u gekocht heeft.

Mvg, Vic

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.