VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2739273
Hoi,
ik heb ook ACC in mijn Passat GTE en ben er nog niet zo heel gelukkig mee. Het zal flink wennen zijn, maar op een drukke weg is de afstand waarop de ACC ingrijpt zelfs op de kortst ingestelde afstand nog steeds veel te groot.
Hierdoor remt de auto al ver voordat je bij je voorligger bent abrupt af, en op een druk wegvak blijft de afstand tussen je voorligger zo groot dat er continu auto's invoegen waardoor je ACC weer vol in de ankers gaat. Ook geeft de auto niet op een of andere manier aan dat je er 'te dicht' bijkomt. Hij gaat gewoon in de remmen.
Als je met ACC aan op tijd naar links wil om in te halen moet je dat al ruim 100 meter van te voren doen. Dat is absurd ver van te voren op drukke wegen in NL. Als andere weggebruikers dat voor mijn neus doen vind ik dat ook niet fijn.

Helaas kun je het Adaptive gedeelte niet uitzetten :(
Het zou beter zijn als je cruise control ook aan kunt zetten zonder het adaptive gedeelte.

Bij langzamer verkeer in een file is het wel ok. De auto volgt netjes de voorligger tot stilstand indien nodig, en een kort tikje op het gaspedaal zorgt ervoor dat de auto vanuit stilstand weer verder rolt en aansluit in de file.
#2747822
Ik deel de onderstaande mening van Steffie.
Ik had ACC op mijn vorige Golf en nu ook op de GTE, maar op de snelweg gebruik ik het eigenlijk nooit, vanwege het probleem wat hieronder genoemd wordt.

Als je een rijder bent die altijd op de rechter rijstrook zit en daar lekker blijft hangen met een gangetje van 95-100, is het denk ik prima.
Maar als je een beetje van doorrijden houdt is het te vroeg inhouden irritant - zeker wanneer het wat drukker is. En dan is het ook nog zo: hoe harder je rijdt, hoe eerder er ingegrepen wordt. Dus bij 130 is die afstand fors groter dan bij 100.

Waar het wel heerlijk voor is, is op provinciale wegen. Al zitten er stoplichten bij; je hebt je gaspedaal en rem niet meer nodig.
En het maakt filerijden een stuk prettiger.
Steffie schreef:Hoi,
ik heb ook ACC in mijn Passat GTE en ben er nog niet zo heel gelukkig mee. Het zal flink wennen zijn, maar op een drukke weg is de afstand waarop de ACC ingrijpt zelfs op de kortst ingestelde afstand nog steeds veel te groot.
Hierdoor remt de auto al ver voordat je bij je voorligger bent abrupt af, en op een druk wegvak blijft de afstand tussen je voorligger zo groot dat er continu auto's invoegen waardoor je ACC weer vol in de ankers gaat. Ook geeft de auto niet op een of andere manier aan dat je er 'te dicht' bijkomt. Hij gaat gewoon in de remmen.
Als je met ACC aan op tijd naar links wil om in te halen moet je dat al ruim 100 meter van te voren doen. Dat is absurd ver van te voren op drukke wegen in NL. Als andere weggebruikers dat voor mijn neus doen vind ik dat ook niet fijn.

Helaas kun je het Adaptive gedeelte niet uitzetten :(
Het zou beter zijn als je cruise control ook aan kunt zetten zonder het adaptive gedeelte.

Bij langzamer verkeer in een file is het wel ok. De auto volgt netjes de voorligger tot stilstand indien nodig, en een kort tikje op het gaspedaal zorgt ervoor dat de auto vanuit stilstand weer verder rolt en aansluit in de file.
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]