VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Fritsdeblitz
#2572788
Oke dan nou als het betaalbaar is en op een 6 toepasbaar is wil ik dit speeltje ook hoor

Denk dat het coderen het minst grote probleem gaat worden

Nogmaals tof project en heel veel geluk :tu:

En doe geen dingen waar je gezeik mee krijgt met je Lease bak dat zou erg suf zijn :tu:
#2573968
Heb zelf een Golf7 met standaard ACC ingebouwd, cool ding.
Gisteren heeft er jammer genoeg iemand met zijn trekhaak ingereden waardoor alles een beetje ontregeld is. Het gebeurt wel vaker dat er iemand tegenrijdt (parkeren op straat =/) en het vervelendste dan is dat dit samenhangt met Cruise Control.
Dus, sensor ontregeld = front assist uitgeschakeld. Maar meteen ook geen cruise control meer mogelijk.
Iemand enig idee of dit met een softwarewijziging toch los gekoppeld kan worden?
Met andere woorden, ook al staat ACC uitgeschakeld, dat cruise control toch nog mogelijk is?
#2578387
Je kan ACC en CC niet loskoppelen van elkaar. Nadeel is idd als de sensor geraakt is het einde verhaal is en dat je deze bij de dealer weer zal moeten laten herstellen en opnieuw moet worden gecalibreerd


Afbeelding
#2579603
Even omtrend de type sensor is het bepalend welke je moet hebben aan de hand van bouwjaar en maand zoals ik dit kan zien.

De door jouw opgegeven nummer is voor het model tot 27-5-2013 en weet niet van wanneer die van jouw is maar dit is belangrijk denk ik

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-E3ZY8YVN.jpg

Omtrend de bekabeling kan ik niks vinden maar volgens mij werkt deze puur via de canbus line aangezien de codering en programmering in de sensor staat.
#2590446
Moet de ACC niet worden uitgelijnd eigenlijk?

Bij mijn Volvo S60 had ik hier problemen mee. Om een lang verhaal kort te maken: de borgschroef was losgetrild waardoor de ACC teveel 'naar beneden' keek en dus niet goed werkte. De garage had hier toen wel kalibratie apparatuur nodig om alles weer uitgelijnd te krijgen...
#2591373
Het blijkt inderdaad wel uitgelijnt te moeten worden met een blokkenbord bij de dealer. Daarna moet het wel werken. Maar als eerste zal alles gecodeerd enz moeten worden



Afbeelding
#2617928
Vorige week is het, na lang zoeken en wachten, gelukt om bij mijn Golf 7 Variant achteraf Adaptive Cruise Control+Front Assist in te laten bouwen.
Allemaal via dealer gedaan, met toestemming van leasemaatschappij, en uiteindelijk uitbesteed aan externe inbouwer.
#2618444
ACC inbouwen is geen probleem. Enkel het coderen gaat niet met vagcom. Van de camera alleen al als die ingebouwd wordt moet de componenten bescherming eraf gehaald worden en dat kan alleen met een online kast.

Het moet in heel wat componenten on de auto ingeleerd worden. Mijn sensor van mijn R is al een keer vervangen, maar de dealer wilt hem niet inleren en doen daar al moeilijk om in te leren dus heb ik zelf maar een oplossing gezocht.

Is jouw auto al uit de garantie?

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]