VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2677435
Marcel,
Nog nieuws? Ik heb met veel aandacht het forum gelezen en zit zelf ook te denken over deze retrofit maar gezien je reacties is het je nog niet gelukt?

Update-je zou leuk zijn want ik heb dezelfde ervaringen met de dealer + zelf doen = leuker!

Gr. Paul
#2703970
Hoe ver ben je nu hiermee gekomen?
Ik ga hier ook serieus mee aan de slag. Dit optie kan gewoon niet ontbreken in deze tijd. Ten tweede je auto word hiervan ook extra luxer en ook qua waarde.
Ik heb van de week al een grill gekocht voor de ACC gekocht. Alleen ben er nog niet precies over uit of je nou de ronde of vierkante acc sensor nodig hebt?

Ik ben bij 2 onderdelenshops geweest en die adviseerde mij twee verschillende.
#2704175
ElGuan schreef:Heb zelf een Golf7 met standaard ACC ingebouwd, cool ding.
Gisteren heeft er jammer genoeg iemand met zijn trekhaak ingereden waardoor alles een beetje ontregeld is. Het gebeurt wel vaker dat er iemand tegenrijdt (parkeren op straat =/) en het vervelendste dan is dat dit samenhangt met Cruise Control.
Dus, sensor ontregeld = front assist uitgeschakeld. Maar meteen ook geen cruise control meer mogelijk.
Iemand enig idee of dit met een softwarewijziging toch los gekoppeld kan worden?
Met andere woorden, ook al staat ACC uitgeschakeld, dat cruise control toch nog mogelijk is?
Kijk eens aan jou heb ik nodig voor informatie :D
Waar heb je dit laten inbouwen? En wat moest er vervangen worden? Ik heb vandaag contact gehad met vagtechniek en die wilde er eigenlijk niet aan beginnen wegens veel te hoge kosten die eraan vast zitten. Soms is het de abs pomp wat vervangen moet worden en andere computers. Je moet een open budget hiervoor hebben zei die man. Het kan wel op hun golf hebben ze het wel geplaatst. Maar om nou 1000 tot 5000euro te betalen gaat me iets ver.

Ik hoor graag van je :tu:
#2704177
mkruizinga schreef:Vorige week is het, na lang zoeken en wachten, gelukt om bij mijn Golf 7 Variant achteraf Adaptive Cruise Control+Front Assist in te laten bouwen.
Allemaal via dealer gedaan, met toestemming van leasemaatschappij, en uiteindelijk uitbesteed aan externe inbouwer.
Bij welke dealer is dit gebeurd? Desnoods prive mailtje graag. Bedankt
#2713523
Zoals gemeld gaat je dat tussen de 1 en 5 duizend euro kosten vanwege vervangen van diverse delen van de auto en module's enz. en alles wat er nog bij komt kijken


Afbeelding
#2716962
Ik lees dat diverse mensen deze optie graag willen. Denk eerst goed na! Ik heb deze optie er af fabriek (Golf 7 variant van april 2014) opzitten. Nadat het systeem spontaan vol in de ankers ging zijn alle sensoren opnieuw afgesteld. Valt regelmatig in storing(algemeen of melding geen sensorzicht). Je cruise Control doet het ook niet. Deze optie maakt dat het rijden schokkerig verloopt omdat hij remt als hij een auto ziet, maar dan pas als hij er bijna is. Je bent de hele tijd bezig met de adaptieve cruise Control waardoor relaxed rijden er niet meer bij is. Auto staat nu voor de zoveelste keer in de garage voor deze optie.
Denk dus heel giec na, ga rijden met een auto die deze optie heeft, voordat je heel veel zuurverdiende euro's stopt in deze (naar mijn ervaring) waardeloze optie.
#2721724
IK vind ACC echt drama en kan het op mijn GTE ook niet uitzetten. Het is of dit of geen cruise control.

Afstand is zelfs op zijn kortst nog veel te groot waardoor er auto's gaan invoegen en mijn auto vol op de rem gaat bijvoorbeeld.
#2733358
Even iets over ACC.

Als je ACC wilt installeren zullen ook diverse systemen een update moeten krijgen, denk hierbij aan EBS, motor ecu en eventueel automatische versnellingsbak.
Want zonder hier software in te wijzigen zal ACC nooit goed kunnen functioneren. Dat verklaart mogelijk ook het schokken en stoten bij het rijden achter een voertuig.

Als bijvoorbeeld EBS is voorzien van de functie ACC zal deze de remmen in werking zetten, maar als de motor ecu zonder ACC is geprogrammeerd zal de motor dus gas blijven geven. Wat dus het gevolg geeft dat het voertuig niet comfortabel rijdt en mogelijk ook heel dicht op een voorganger kruipt.

Verder is ACC pas een geweldig optie als je ook beschikt over een automatische versnellingsbak.
Dan schakelt het voertuig ook vanzelf terug en op wanneer het nodig is, want bij een handbak zal cruise control afschakelen mits het koppelingspedaal een bepaalde tijd is ingeschakeld. De meerwaarde is dan wel erg klein.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]