VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2739273
Hoi,
ik heb ook ACC in mijn Passat GTE en ben er nog niet zo heel gelukkig mee. Het zal flink wennen zijn, maar op een drukke weg is de afstand waarop de ACC ingrijpt zelfs op de kortst ingestelde afstand nog steeds veel te groot.
Hierdoor remt de auto al ver voordat je bij je voorligger bent abrupt af, en op een druk wegvak blijft de afstand tussen je voorligger zo groot dat er continu auto's invoegen waardoor je ACC weer vol in de ankers gaat. Ook geeft de auto niet op een of andere manier aan dat je er 'te dicht' bijkomt. Hij gaat gewoon in de remmen.
Als je met ACC aan op tijd naar links wil om in te halen moet je dat al ruim 100 meter van te voren doen. Dat is absurd ver van te voren op drukke wegen in NL. Als andere weggebruikers dat voor mijn neus doen vind ik dat ook niet fijn.

Helaas kun je het Adaptive gedeelte niet uitzetten :(
Het zou beter zijn als je cruise control ook aan kunt zetten zonder het adaptive gedeelte.

Bij langzamer verkeer in een file is het wel ok. De auto volgt netjes de voorligger tot stilstand indien nodig, en een kort tikje op het gaspedaal zorgt ervoor dat de auto vanuit stilstand weer verder rolt en aansluit in de file.
#2747822
Ik deel de onderstaande mening van Steffie.
Ik had ACC op mijn vorige Golf en nu ook op de GTE, maar op de snelweg gebruik ik het eigenlijk nooit, vanwege het probleem wat hieronder genoemd wordt.

Als je een rijder bent die altijd op de rechter rijstrook zit en daar lekker blijft hangen met een gangetje van 95-100, is het denk ik prima.
Maar als je een beetje van doorrijden houdt is het te vroeg inhouden irritant - zeker wanneer het wat drukker is. En dan is het ook nog zo: hoe harder je rijdt, hoe eerder er ingegrepen wordt. Dus bij 130 is die afstand fors groter dan bij 100.

Waar het wel heerlijk voor is, is op provinciale wegen. Al zitten er stoplichten bij; je hebt je gaspedaal en rem niet meer nodig.
En het maakt filerijden een stuk prettiger.
Steffie schreef:Hoi,
ik heb ook ACC in mijn Passat GTE en ben er nog niet zo heel gelukkig mee. Het zal flink wennen zijn, maar op een drukke weg is de afstand waarop de ACC ingrijpt zelfs op de kortst ingestelde afstand nog steeds veel te groot.
Hierdoor remt de auto al ver voordat je bij je voorligger bent abrupt af, en op een druk wegvak blijft de afstand tussen je voorligger zo groot dat er continu auto's invoegen waardoor je ACC weer vol in de ankers gaat. Ook geeft de auto niet op een of andere manier aan dat je er 'te dicht' bijkomt. Hij gaat gewoon in de remmen.
Als je met ACC aan op tijd naar links wil om in te halen moet je dat al ruim 100 meter van te voren doen. Dat is absurd ver van te voren op drukke wegen in NL. Als andere weggebruikers dat voor mijn neus doen vind ik dat ook niet fijn.

Helaas kun je het Adaptive gedeelte niet uitzetten :(
Het zou beter zijn als je cruise control ook aan kunt zetten zonder het adaptive gedeelte.

Bij langzamer verkeer in een file is het wel ok. De auto volgt netjes de voorligger tot stilstand indien nodig, en een kort tikje op het gaspedaal zorgt ervoor dat de auto vanuit stilstand weer verder rolt en aansluit in de file.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk