VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Belmonte
#2572925
af en toe blijft mijn accu lampje branden na het starten.
als ik de auto dan opnieuw start is het probleem 9 van de 10 keer verholpen. soms gaat het lampje ook vanzelf uit na +/- 10 minuten rijden.

heb even de multimeter gepakt en her en er wat gemeten.

met het accu lampje aan en draaiende motor. meet ik net geen 11.9V zowel direct op de accu, als op de kabel vanaf de dynamo. op de kleine (blauwe) kabel van de dynamo staat dan 5.5V

met het accu lampje uit en draaiende motor, meet ik 14V direct op de accu, op de kabel vanaf de dynamo 14.4V en op de kleine (blauwe) kabel van de dynamo meet ik dan ook 14.5V

met de motor uit en op contact (lampje brand zoals het hoort) meet ik 12.1V op de accu en 5.66V op de kleine (blauwe) kabel. nadat ik dit had gemeten, starten ik de auto, het accu lampje bleef branden.


had in eerste instantie de spanningsregelaar met koolborsteltjes nagekeken, maar daarmee bleek niks versleten te zijn.


jullie enig idee waar ik het moet zoeken?

mvg Thierry
door Belmonte
#2573697
heb het even vast gelegd, maar naar mijn mening zijn zowel de sleep ringen als de koolborstels nog in dusdanige staat dat deze 2 niet het probleem kunnen veroorzaken, misschien denken jullie daar anders over dus heb ik de foto's maar even geupload.

Afbeelding

Afbeelding
door Belmonte
#2573733
Oja, nog vergeten te vermelden, had ook een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd, maar toen deed niks van het laad systeem het meer, incl. het accu lampje.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]