VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door canonchiel
#2573426
Hoi
ik heb de topics al even door gelopen.
maar kon zo snel niet iets vinden.
ik heb een haakse slijper met polijst schijfjes en poets schijfen.

nu wil ik hem hier meer dus poetsen.
welk poets middel heb ik dan nodig.
of wordt aan geraden.

normaal was ik hem gewoon met de hand met shampo.




mvg chiel



eventuwele links naar artikelen zou ik waarderen
door Xizer
#2573517
Niet verkeerd bedoeld, maar met jouw ervaring moet je echt niet met een roterende polijstmachine gaan 'poetsen' zoals je het noemt, dat komt niet goed. Zowieso is zo'n roterende alleen voor het zwaardere werk. Neem een TS24 of DAS6 excentrische machine.
#2573685
hawkeye schreef:Inderdaad, een haakse slijper zegt het al: slijpen, (hoog toerental). Voor poetsen moet je een machine hebben die daarvoor gemaakt is.
Ook goed.

Polijst machine met 1000 tm 3000 rpm




Kan het daar wel mee dan
door Xizer
#2573740
Nogmaals, met een roterende polijstmachine moet jij niet gaan polijsten. Neem een excentrische. Een roterende polijstmachine krijg je de lak niet strak mee, die moet zowieso altijd nabewerkt worden door een excentrische.
door Fritsdeblitz
#2573744
Nou ik heb ook een roterend machientje en geen krassen meer

En goede poetsers gebruiken ook alleen roterende machines dus zie het probleem niet echt

Als je een beetje je verstand gebruikt gaat het prima


En wil je op safe en minder snel werken koop je een exentrische machine die gebruiken amateur poetsers haha
door Xizer
#2573861
Hey Frits,

Je hebt nog niet heel veel ervaring op het gebied van het poetsen van auto's, ook wel detailen genoemd. Is niet erg, ik probeer het je kort uit te leggen. Door de geforceerde rotatie en de wrijving die hierdoor wordt veroorzaakt tussen je polijstpad en de lak creëer je warmte die resulteert in deze polijstbanen. Ook jij werkt je lak niet strak af met een roterende machine, trust me. In de schaduw ziet het er mooi uit, maar als er (zon)licht op de juiste manier opvalt zul je de buffermarks (tik maar eens in bij google afbeelding) zien die je roterende machine heeft achtergelaten. Ook bij jou, zeker bij jou. De VAG lak staat hier namelijk om bekend.

Goede poetsers gebruiken alleen een roterende machine zeg je? Neen! Precies andersom. De autopoetsers bij de dealers en schadeherstelbedrijven gebruiken een rotary. Vaak hoor je ze dan ook nog trots vertellen dat ze water gebruiken tijdens het polijsten. Dan weet je dat je weer ene zonder verstand te pakken hebt. Twintig jaar geleden kon dat nog, maar heden ten dagen niet meer. Prutsers zijn het! Ik kan het aantal auto's die, voordat ze nieuw door de dealer afgeleverd zijn geworden en nog even als service gepolijst werden en vervolgens direct naar mij gebracht werden om ze volledig opnieuw te laten polijsten op 2 handen niet meer tellen.

Zet je auto eens buiten in de zon, stel scherp op de lak (niet op de reflectie) en post eens een foto. ;)
door Fritsdeblitz
#2573863
Ha ha wist dat je er nog op terug zou komen geeft ook niks er is maar een gelijk in deze

En wil geen beter weter zijn


Maar heb voor ik mijn machine kocht eerst me een beetje verdiept in deze materie en wat je zegt ze gebruiken allemaal een haakse slijp machine en gaan met de geit .


En zal morgen nog eens inde zon kijken maar volgens mij is het toch echt netjes op het dak haha


Of ik ben snel tevreden dat kan ook nog maar om voor safe te gaan heb je gelijk geen Rotary blijft linke shit .

En nu mogen de echte poetsers het vertellen dan leest deze knoeier wel mee :tu:
#2573864
Als je echt wilt gaan polijsten moet je van te voren meer bewerkingen uitvoeren.

- wassen
- kleien ( om nieuwe krassen te voorkomen!)
- polijsten in verschillende stappen
- Voeden
- Waxen

Dit zijn heel basic de stappen.

Wil je enkel voeden en waxen:
- Voeden: poorboys blackhole/white diamond
- waxen: Poorboys ex-p

lees je van te voren goed in als je machinaal bezig gaat.
Een goed forum hiervoor is het carclean forum

Of lees dit stappenplan door:
http://forum.carclean.nl/forum/handleid ... dap500-900
door Fritsdeblitz
#2573865
wassen
- kleien
- polijsten in verschillende stappen
- Voeden
- Waxen


Heb ike gedaan hoor en tis gelukt haha


Maar zal foto van me dak maken als ik er aan denk dan kan een ieder zien goed of knoei werk :E
#2573866
Het kan best met goedkope(re) middelen.
Je moet alleen wel weten wat je doet.
Gebruik het juist spul en je boeren verstand, dan kom je als beginner al een heel eind.
door Fritsdeblitz
#2573870
Nou gebruikte dure shit van 3 M dus tja dat helpt Eerst met een cleaner die grof was en daarna ff met een milde cleaner en was leuk werk ook .

Maar t blijft naatje voor je lak allemaal dus doe alleen wat nodig is


Maar tis wel zo dat een rotery machine safer is en misschien beter zoveel verstand heb ik er niet van
OEM webshops

Hallo allemaal, Welke NL of Duitse websites bevel[…]

Tiguan dashboard lampjes

ik kan hier n hele verhaal gaan schrijven maar als[…]

... ken ik niet, zal een universele tool zijn... l[…]

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]