VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door True
#2575346
Hey,

Reed net terug van werk, ~20min, 27km waarvan 20km snelweg. En merkte dat de temperatuurmeter niet bij de 90C kwam, lijkt me toch wel dat over zo'n stuk de motor op temperatuur moet (kunnen) komen? Of is de (beste)bedrijfstemperatuur van een Golf 3, niet 90C maar ergens tussen de 70-110C?
Gebruikersavatar
door Bartaggio
#2575440
True schreef:
MK2-VRT schreef:Thermostaat vervangen, zeker als hij wel naar 90 graden loopt als je hem even stationair laat lopen ( 5 min )
Uhm bedoel je dat die normaal bij stationair lopen met 5 minuten al op 90C moet zitten?
Als je stilstaat wel ja. Met dit weer zou die na 5 minuutjes wel warm moeten zijn.
Gebruikersavatar
door True
#2575451
Ah oke, dus als ik het goed snap, dan is mijn thermostaat dus defect, is dat iets wat ik zelf kan vervangen en zo ja welk onderdeel moet ik dan hebben? Had al op Boelm gekeken maar daar staat er voor een golf 3 nog behoorlijk een aantal types en ook verschillende temperaturen... :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door True
#2575455
KaRaKaN schreef:Als je stilstaat, loopt hij dan wel naar 90 graden??? Zo ja, thermostaat vervangen.
Nog niet getest, wat ik wel vreemd vind is dat gisteren voordat ik moest werken nog een stukje rond heb gereden(zondag he :lol: ) en toen leek het probleem niet aanwezig, en werd die gewoon goed warm na een stukje rijden.
Gebruikersavatar
door Devilshaven
#2575457
Ik dacht dat dit normaal was bij auto's? Dat die op snel weg soms onder 90 graden komt ergens rond 80/85 graden. Bij mij tenminste als ik in stad rij is die altijd op 90 graden maar soms op snel weg komt die wel onder 90 graden ?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2575458
Moet je de motor een tijd laten draaien, dan moet de naald wel naar 90 graden gaan en moet de koelvin aanslaan, doet ie dat niet of de naald komt niet bij 90 graden, dan is het vermoedelijk de thermostaat.
Let goed op welke type je neemt, neem desnoods de huidige mee, b.v. van Gates, maar ze kijken tegenwoordig op kenteken.
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#2575460
Devilshaven schreef:Ik dacht dat dit normaal was bij auto's? Dat die op snel weg soms onder 90 graden komt ergens rond 80/85 graden. Bij mij tenminste als ik in stad rij is die altijd op 90 graden maar soms op snel weg komt die wel onder 90 graden ?
Hoort niet, dan is je thermostaat ook niet goed. Al mijn autos stonden altijd netjes op 90 graden
Gebruikersavatar
door Devilshaven
#2575461
KaRaKaN schreef:
Devilshaven schreef:Ik dacht dat dit normaal was bij auto's? Dat die op snel weg soms onder 90 graden komt ergens rond 80/85 graden. Bij mij tenminste als ik in stad rij is die altijd op 90 graden maar soms op snel weg komt die wel onder 90 graden ?
Hoort niet, dan is je thermostaat ook niet goed. Al mijn autos stonden altijd netjes op 90 graden
Bedankt voor info zal ik nog 1 van deze dagen thermostaat ook even laten kijken
Gebruikersavatar
door True
#2576003
Denk inderdaad dat de thermostaat niet meer goed is. Na 5 min stationair geeft die nog geen eens 70C aan. Moest vandaag werken(en ja ook de golf hier voor gebruikt), op terug weg nog even langs de kant gezet om te kijken of koelvin misschien wel aangaat en mijn temperatuurmeter(in dashboard/tellerbak) misschien raar doet, maar ook koelvin was toen uit.

Nu twee vraagjes, hoe slecht is het om hier mee door te rijden(niet langer dan tot komend weekend)?
En welk type heb ik nodig, wil hem graag online bestellen?
Gebruikersavatar
door True
#2576012
MK2-VRT schreef:Zo slecht voor een paar dagen is het niet hoor, geen zorgen maken..

Geef even je motorcode..
Edit: ik zoek even een zaklamp ga gelijk even op het motor blok kijken, volgens google(welke weer naar vwforum linkt :LOL: ) tussen 3e en 4e cilinder wat jij ook in een ander topic gezegd hebt :tu:

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]