VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2576494
Hallo.

ik heb sinds kort een golf 1 cabrio gekocht uit 86.
hij heeft een poos niet meer gelopen en is rijdend weg gezet naar wat mij verteld is.

Nu het volgende:
de garage die hem en twee anderen gekocht heeft, heeft de ontsteking er af gehaald om op een andere te proberen.

nu kwam ik er achter dat er een RF blok in ligt. 8v
Er zou origineel een ander motorblok in horen een 1.8 motor code ben ik effe kwijt.

Ik heb een nieuwe complete ontsteking unit gekocht inclusief de boegiekabels.
Die een maal gemonteerd wou hij niet aanslaan.

Vervolgens de benzine leiding door geblazen en carburateur van boven schoon gespoten.
daarna 20liter nieuwe brandstof er in.

nu heb ik hem wel aan de loop ( na 100x starten en op gang houden met benzine/ remreiniger inspuiten.0

Probleem nu! hij start als ik half gas geef en houd. geef ik meer gas of minder daar reageerd hij bijna niet op.
laat ik gas los dan slaat hij uit.

iemand enig idee waar ik dit moet zoeken??
ik denk de cabru?
ontsteking lijkt mij wel goed te zitten. Eerst zuiger op BDP en vliegwiel op markering daarna ontsteking unit er in, en de hamer wijst naar de kabel voor 1ste cilinder.
Dat zou dus goed moeten zijn.

iemand een sugestie??
ohh en voor de mensen die nog vakantie hebben langskomen om effe te kijken/ helpen mag altijd. drenthe grens groningen
#2576512
Carb uit elkaar halen, oude benzine word plakkerig na verloop van tijd en dan kan de vlotter of afsluit naald blijven hangen, of sproeier dicht.

Afdichting onder de carb moet niet lekken en ontsteking moet echt goed staan, net zoals de distributie..
#2579152
UPDATE:

De cabru was toch niet goed. heb er een ander op gezet.
nu is het starten en lopen.

Nu het volgende.

hij loopt hoog stationair. +_ 1200 tot 2000. toeren
hij ploft als ik gas los laat.
hij dieseld na als ik hem uit zet.


Wat hebben we gedaan:
als eerste de distibutie goed gezet. stond 1 tand verkeerd.
andere cabru gemonteerd en toen liep hij wel stationair maar nog steeds te hard.
daarna ontsteking goed gezet( hoop ik)

Nokkenas op streep, pouly en pomp steep gelijk. en vliegwiel op de 0 teken.
daarna ontsteking het steepje met de voeler gelijk gezet ( dus eerste cinlinder/ boegy kabel daar op)

resultaat niet willen lopen. daarna ontsteking beetje gedraaid en wel lopen.

nu komt hebt volgende:
ik heb dus 3 merktekens op vliegwiel. eerst een NOK daana een 0 en daarna weer een NOK.

vraag: moet ik de (lucht)slang op de ontsteking los halen (dan loopt hij ook direct een stuk langzamer stationair)en dan moet hij met de lamp(stobo) op het nokje staan??? en als ik dan de slang weer terug plaats dan moet hij op het ander nokje staan ( en loopt hij stationair weer harder) ???? is de ontsteking dan goed??

en moet ik daarna de caburateur afstellen zo dat hij 900 toeren stationair draaid??


graag jullie ideen.. ik ben een beetje leeg lol.

gr sander

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]