VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2576644
Goedendag,

ik had een vraagje met betrekking tot het poetsen van de wagen met een poetsmachine. Ik heb een poetsmachine van Krauss, vergelijkbaar met een Dap500 etc.
Heb de auto eerst gewassen, gedroogd met watermagnet, toen gekleid en daarna begonnen met afplakken van de rubbers enzo.

Ik heb 3 verschillende pads gebruikt bij het poetsen. Oranje, wit en rood. Geen idee of dit een standaard kleur is of dat dat weer per merk anders is.

Met poetsen ben ik begonnen met de oranje pad, en meguiars compound. Heb het in kleine gedeeltes gedaan, van links naar rechts en dat 2x.

Daarna het swirl middel van meguiars gebruikt met de witte pad en op dezelfde manier als met de compound.

Als laatste goldclass wax van meguiars met de rode pad. Ook op diezelfde manier.

Ik zie wel duidelijk verschil in kleur en glans van de auto, echter zie ik nog wel wat swirls en oppervlakkige krasjes(Geen lakschade) waarvan ik denk dat die er nog uit kunnen.

Heb ik het nu zo goed gedaan, of heeft iemand tips wat ik beter of anders moet doen.



Met vriendelijke groet,

Erwin
#2576649
Had zelf inderdaad een klein vermoeden dat ik het te weinig gedaan had. Ook al was ik in totaal 6uur bezig met alles hahaha.
Ik heb het apparaat trouwens op stand/toeren 3-4 van de 6 ingesteld.
#2576708
Ik zeg: Ga eerst nog eens heeeeel veel lezen op internet. ;)

Stand 3-4 op de machine is nooit hoog genoeg om de compound te kunnen verwerken. Doorschakelen naar stand 6 dus. Afwerken met een lichtere polish kan rustig op stand 5.
Vergis je trouwens niet in 'oppervlakkige krasjes' zoals je ze zelf noemt. Dit zijn vaak RDS (random deeper scratches), deze lijken voor het oog ondiep maar krijg je er heel moeilijk tot niet uit.

Jeffvr6 schreef:nog een paar hits geven. of een zwaardere machine nemen. dap900 of een rotary nemen hier kan je wel je lak mee naar de klote helpen maar haalt alles eruit :tu:
Slechte tip.
#2576721
Xizer schreef:Ik zeg: Ga eerst nog eens heeeeel veel lezen op internet. ;)

Stand 3-4 op de machine is nooit hoog genoeg om de compound te kunnen verwerken. Doorschakelen naar stand 6 dus. Afwerken met een lichtere polish kan rustig op stand 5.
Vergis je trouwens niet in 'oppervlakkige krasjes' zoals je ze zelf noemt. Dit zijn vaak RDS (random deeper scratches), deze lijken voor het oog ondiep maar krijg je er heel moeilijk tot niet uit.

Jeffvr6 schreef:nog een paar hits geven. of een zwaardere machine nemen. dap900 of een rotary nemen hier kan je wel je lak mee naar de klote helpen maar haalt alles eruit :tu:
Slechte tip.
Oke, dat ga ik dan sowieso doen. Ja poetste voorheen de auto met de hand. En voor het gemak het apparast gekocht. Ben gewoon op stan 4 begonnen. Maar wist niet dat je dat gewoon op stand 6 kon doen, wilde niet te enthousiast beginnen.
Maar dan gaan we het binnenkort gewoon nog is proberen haha. Bedankt voor de tips!

Dat is niet de originele ledstrip. Ledstrip is ook[…]

Hij is hiermee uitgelezen off board diagnostics

Tiguan dashboard lampjes

hmm ok ik weet t zelf ook niet meer een VW deale[…]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]

Hoi Ik heb er zelf ook inklapbare spiegels in late[…]