VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2580038
Hallo,
Ik wil de klepstoters van mijn Golf 2 8v gti met motorcode EV vervangen maar weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, ik hoorde dat je de klepstoters eerst moest opmeten ofzo, maar verder ben ik ook niet gekomen.
Kan iemand mij helpen?

Mvg,
Selim
#2580062
De distributie riem moet eraf en dan de nokkenas eruit halen om de klepstoters eruit te kunnen pakken.

Erna monteren, nokkenas kappen in de juiste volgorde en op moment vast draaien, distributie weer op tijd zetten en het moet goed zijn.
#2580128
Afhankelijk van het bouwjaar zitten er ofwel hydraulische stoters in, die kun je dus zo vervangen of mechanische, deze worden afgesteld met vulplaatjes.

Als je het kleppendeksel licht kan je zo zien of het hydro of mecha kop is.
#2580178
Nee dit is een mechanische kop!
Je kunt het ook zien aan het aantal nokkenasbruggen dat zijn er hier 5 en bij een hydrokop 4.
#2580182
Ik heb ook vernomen dat als er een retour leiding tussen cilinder 1 en 2 is dat het hydraulisch is, en de kleppen zijn hydraulisch aangezien precies dezelfde op onderdelen sites te koop staan als hydraulische kleppen...
Ik weet het even niet meer...
#2580188
Dit is 100% mechanisch.

De motorcode EV is met zowel hydraulische als mechanische stoters geleverd.
#2580195
Bij die stoter welke je in je hand hebt zit een plaatje, die kan er zo af. Bij een hydraulische stoter is hij helemaal vlak/glad uit 1 geheel.

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]