VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2585381
Ik neem aan dat je het nummer van de waterpomppoelie bedoelt? Deze zal ik van de week even opzoeken heb ik nu niet bij de hand ( auto staat ergens anders) Maar dit is de standaard poelie die er op hoort, de buitenste wang heb ik dus afgedraaid om ruimte te creëren voor de v-snaar van stuurpomp. Die 'multiriem' van de dynamo is gewoon een v-snaar met tandjes die heb ik zo meegekregen bij automaterialenzaak.

Mvg,

Reinder
#2586005
Bij een benzine is het heel anders.
Dat komt omdat er bij een diesel de brandstof pomp op de plaats zit waar bij een benzine de dynamo zit.
Bij een diesel met v-snaren moet je dus werken met een dubbele poelie op de waterpomp, omdat de snaar welke naar de stuurbekrachtigings pomp gaat bij de poelie van de waterpomp langs schuurt.
#2593965
Ik heb het inmiddels al enige tijd werkend.
De dubbele krukas poelie is standaard bij de turbodiesels.
Echter op de waterpomp komen 2 andere poelies waarvan GEEN 1 een vrijloop poelie is,
tenzij je airco hebt dan is de achterste een vrijloop poelie.
Het feit dat het anders is als bij een benzine is omdat de dynamo verder naar
voren zit bij een diesel ivm de brandstofpomp welke op die plaats zit.
#2600819
Hallo Klaas,

Mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen :tu: Ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb je foto's? Ik was laatst bij iemand met ook een mk2 gtd met stuurbekrachtiging die had het op ongeveer dezelfde manier als ik het heb, ik heb daar jammer genoeg geen foto van.

Mvg,

Reinder

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]