VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2585803
Goededag,

de titel zegt het al; wat zijn de dingen die verteld moeten worden over een audi coupe 2.3 uit 1989/ 1990?
Ik zit er namelijk over te denken misschien een aan te schaffen. En wilde daarom de kwalen, gebruikerservaringen en puntjes van aandacht weten.

Bij voorbaad dank!
#2585942
Nou, de 2.6l zit gelijk een schaal hoger in belasting (en denk ook in verbruik) en t scheelt maar een klein beetje in vermogens winst.
en daar langs hebben die 5cilinders ook een pracht geluid!
of word qwa degenlijkheid toch een 6cilinder geadviseerd?
want heb gelezen dat de 5cilinders ook erg betraubaar moeten zijn.
#2586070
Ik heb er een gehad, coupe uit 94, dus b4 model.
Vond t n fantastische auto met een prachtig geluid.

Echter zeker wat kwaaltjes gehad, en dan wirdt t meteen duur.
Zorg dat je wat zelf kan doen im kosten te beperken. Auto mag geen roest hebben. Koets is volledig gegalvaniseerd dus roest duid vaak op slechte reparatie of ongeval.

Ik reed veel wiellagers stuk, denk door mn lage et, maar let er toch op. Ook wil de handrem nog wel ns blijven hangen ip zon model, let daar ook op.

En er zijn amper schroefsets voor!

Succes
#2586705
jokoboy schreef:Bedankt! Dat zijn adviesen waar ik wat aan heb! Ik beb zelf bedrijfswagen monteur dus kan wel het een en het ander zelf. Maar motorisch zijn ze boven de 2ton nog goed te hebben of word t dan al snel link?

vind je niet snel onder de 200000 denk ik. moet kunnen natuurlijk, alleen pas op want in die autos wordt echt wel gas gegeven. niet dat je kop lekt ofzo.

Ik had last van tikkende klepstoters (hydraulisch). gezien hij toch n beetje olie dronk.
rijd iig een flinke testronde, en niet 10 min zegmaar
#2588301
Ik heb nu sinds februari een Audi Coupé 2.3E. Dit is een 10V blok (motorcode NG). Ik heb hem gekocht met 272000 op de klok en inmiddels geeft de teller ruim 286000 km aan :D. Heerlijke auto, rijdt echt fantastisch. Of je nu lekker aan het cruisen bent of echt tempo wilt maken, je kunt het beide doen.

Echter, verwacht geen racemonster. Zo met het handje geklokt ongeveer 12 seconden 0 - 100 kmh en de top ligt nog ruim boven de 200 op GPS. Zelfs met deze snelheid voel je je veilig in deze auto. Iets wat altijd zo is, het voelt gewoon degelijk aan, zoals (bijna iedere) VAG auto.

Kwaaltjes die ik ben tegen gekomen:
- Hemel laat los. Is relatief makkelijk op te lossen maar wel een kwaal van deze wagens.
- Combi instrument (dashboard klokkenwinkel) geeft wel eens de geest, resulterend in een niet werkende kvs temp of benzine meter.

Verder inderdaad letten op roest, roest duidt op schade.

Iets wat ik wel eens heb gelezen en zelf ook al heb moeten vervangen, zijn de draagarmrubbers. Die slijten schijnbaar harder, maar of dit echt waar is vraag ik mij af.

Succes met de zoektocht.
#2655797
Ik heb een coupe 89 gehad ook met motorcode NG.

Draagarm rubbers, hoor je meteen bij een drempel, hobbelige weg.
Klapperende/piepende achterklep
Los latende paneel bekleding en hemel inderdaad
Instrumenten panel
Lekke deurrubbers
Electrisch raam mechanische, kabel slijt door geleiders
Los latende deur rubberstrip buitenkant

Owja, roesten doen ze absoluut niet...zowel dan schade...
#2695290
TeunR6 schreef:kan dit ook mooizaam starten veroorzaken???
Dat durf ik niet te zeggen , weet alleen dat het zo erg tikt dat mensen in paniek raken :LOL: terwijl het voor een 145 euro is opgelost.
KOELVLOEISTOF SPUUGT UIT RESERVOIR

Beste GioVW, Lees mijn eerdere geposte oploss[…]

AVAS op ID3?

Rij maar eens langzaam met de ramen open, dan is h[…]

Ik heb de discover media pq 5C0 035 680 destijds g[…]

lijkt me iets van een ontuchtingsleiding aan de ve[…]

Golf 7 gte pcv probleem/olie

Hoi, Ik heb een golf 7 gte en hier een turbo upgr[…]

Hoi allen! Mijn T5 start zonder problemen als i[…]

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]