VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2735331
JurgenGTE schreef:
Lvrhijn schreef:@Jurgen
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
Ik vraag me dus af of die communicatie naar de auto wel via 3G/4G verloopt..... er zit std geen simkaart in. dus hou zou dat dan gaan. Fm Frequentie ofzo?

Ik blijf toch van mening dat wij het systeem niet goed genoeg kennen om daar over te oordelen, gelukkig denk jij daar heel anders over. En weet je eigenlijk precies wat er aan de hand is.

Wat praat je toch steeds tegen jezelf in, paar postjes geleden geef je zelf nog aan dat het de server is, omdat de server het volgens jou te druk heeft.
Eigenlijk zeg ik gewoon hetzelfde, alleen dat een server upgraden een fluitje van een cent is.. Maar dan mag ik daar dus niet over oordelen.
Wees eens gewoon vriendelijk, en niet in ieder postje zo sarcastisch.
In een andere post over hetzelfde zeg je tegen een lid dat hij anders maar een Volvo moet kopen omdat hij aangeeft dat de app van Volvo wel goed werkt..
#2735461
Lvrhijn schreef:
JurgenGTE schreef:
Lvrhijn schreef:@Jurgen
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
Ik vraag me dus af of die communicatie naar de auto wel via 3G/4G verloopt..... er zit std geen simkaart in. dus hou zou dat dan gaan. Fm Frequentie ofzo?

Ik blijf toch van mening dat wij het systeem niet goed genoeg kennen om daar over te oordelen, gelukkig denk jij daar heel anders over. En weet je eigenlijk precies wat er aan de hand is.

Wat praat je toch steeds tegen jezelf in, paar postjes geleden geef je zelf nog aan dat het de server is, omdat de server het volgens jou te druk heeft.
Eigenlijk zeg ik gewoon hetzelfde, alleen dat een server upgraden een fluitje van een cent is.. Maar dan mag ik daar dus niet over oordelen.
Wees eens gewoon vriendelijk, en niet in ieder postje zo sarcastisch.
In een andere post over hetzelfde zeg je tegen een lid dat hij anders maar een Volvo moet kopen omdat hij aangeeft dat de app van Volvo wel goed werkt..
Oke, het stukje steeds tegen mezelf in praten gaat over een post waarbij ik zeg dat de server te druk is..
Maar goed, dat ik later mijn mening bijdraai zou eigenlijk niet mogen zonder te verwijzen naar een rectificatie
op een eerdere post.
Dan wil ik dat graag via dit bericht doen.

En waarom ik zo sarcastisch reageer.. je heb nou eenmaal een VW en geen Volvo dus dat de Volvo app het wel goed doet hebben we niet heel veel aan.

Maar verder zal ik vriendelijk blijven hoor. :tu:
#2735671
Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.
#2735673
vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.
Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
Vooral de verwarming neemt heel veel km's van je accu weg.(niet alleen de airco dus)
als je de auto voorverwarmd gaat de accu langer mee, het accu pakket word dan opgewarmd naar 15 graden mits die aan de lader zit.
Als hij niet aan de stekker zit verwarmd hij alleen het interieur voor en niet je accu pakketje.

Ik vraag me alleen af die 9km hou je er misschien 4,5 van over.. haal je het dan wel?
Word wel kou kleumen! Iets wat ik er zeker niet voor over zou hebben, zeker niet als je hem least.
Thuis laden geen optie?
#2735685
JurgenGTE schreef:
vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.
Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
Vooral de verwarming neemt heel veel km's van je accu weg.(niet alleen de airco dus)
als je de auto voorverwarmd gaat de accu langer mee, het accu pakket word dan opgewarmd naar 15 graden mits die aan de lader zit.
Als hij niet aan de stekker zit verwarmd hij alleen het interieur voor en niet je accu pakketje.

Ik vraag me alleen af die 9km hou je er misschien 4,5 van over.. haal je het dan wel?
Word wel kou kleumen! Iets wat ik er zeker niet voor over zou hebben, zeker niet als je hem least.
Thuis laden geen optie?
Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.
#2735712
vermaasd schreef: Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.
Die theoretische actieradius van 50km heb je wel direct na het opladen hoor!
Zet AL je elektrische verbruikers maar eens uit met vol geladen accu's, dan wordt je actieradius ineens verruimd naar 49 of 50km.
Zodra airco/kachel/radio etc aan staan, gaat dit direct ten koste van je actieradius. De auto gaat er immers van uit dat die verbruikers voortdurend in die stand blijven staan.
#2735713
vermaasd schreef:
JurgenGTE schreef:
vermaasd schreef:Hallo GTE rijders ik vroeg me af of er onder jullie meer het probleem ervaren dat de accu niet verder dan max 41 km oplaadt. Ik kreeg van een andere GTE rijder te horen dat als je voor het uitschakelen van de auto eerst de airco functie uitschakelt de accu wel verder oplaadt tot 50KM maar dit is me nog niet een keer gelukt. Zijn er die de auto wel al tot 50KM opgeladen hebben gekregen? Ik haal momenteel net geen 32 km netto wat voor mij woon werk verkeer is dus met een extra bruto 9 km zou ik het waarschijnlijk net volledig elektrisch halen zodat ik alleen op de zaak hoeft te laden.
Als je wil dat je verwarming en airco niks van je accu afhalen, druk dan op het knopje OFF bij je climatecontrol.
Vooral de verwarming neemt heel veel km's van je accu weg.(niet alleen de airco dus)
als je de auto voorverwarmd gaat de accu langer mee, het accu pakket word dan opgewarmd naar 15 graden mits die aan de lader zit.
Als hij niet aan de stekker zit verwarmd hij alleen het interieur voor en niet je accu pakketje.

Ik vraag me alleen af die 9km hou je er misschien 4,5 van over.. haal je het dan wel?
Word wel kou kleumen! Iets wat ik er zeker niet voor over zou hebben, zeker niet als je hem least.
Thuis laden geen optie?
Bedankt #JurgenGTE de verwarmingstrucjes heb ik al geprobeerd en deze leveren niet zo heel veel op, wat ik vooral graag zou zien is dat de accu maximaal oplaadt i.p.v. voor max 41 Km zoals tot nu toe het geval is. Heb jij daar zelf betere ervaring mee? Overigens thuis laden aan openbare laadpaal is mogelijk.
Heb je niet per ongeluk maximaal laden tot 90% staan? Lagere temperaturen en rechtervoet hebben ook invloed op de aangegeven km.

Zou je hier niet blind op staren op de aangegeven km's. Als je nu 32 haalt met verwarming (achter-ruit,stoel, spiegel verwarming, winterbanden 16,17,18 inch, bandenspanning ??) aan is dit best netjes. Je kan ook nog in het airco menu low,medium,high aangeven.

Zelf zit ik nu met climatronic off en zonder andere verbruikers op 48km aangegeven, in de zomer ook wel eens 51km gehad.

Gem. zit ik rond de 32km elektrisch met verwarming. Merk zelf geen verschil tussen voorverwarmen en niet voorverwarmen in de range.

Onlangs een keer achter een vrachtwagen gereden toen 48km elektrisch gereden :ZZZ:
#2735761
Ik merk met voorverwarmen wel degelijk iets, m'n accu gaat iets langer mee.

met deze temperaturen die we nu hebben is je accu ook gewoon sneller leeg dan in de zomer.

Maargoed leeg is leeg daarna slingeren we toch gewoon de benzine motor aan.
Je moet tenslotte toch op locatie aankomen he :D

ik rij 200 km per dag naar kantoor heen en weer, rij gemiddel 1 op 22 dan
Maar ga echt niet achter vrachtwagens hangen en 100 rijden.
#2735780
#jobbes het lek is boven, oplaad status was wederom 41 km en nu Climate control/airco op OFF en de stand wijzigt direct in 50KM, kennelijk reserveert het systeem standaard 9km voor deze taken. Op zich niet zo'n ramp maar wil graag weten dat alles naar behoren werkt. En nu gas erop :)
#2735786
vermaasd schreef:#jobbes het lek is boven, oplaad status was wederom 41 km en nu Climate control/airco op OFF en de stand wijzigt direct in 50KM, kennelijk reserveert het systeem standaard 9km voor deze taken. Op zich niet zo'n ramp maar wil graag weten dat alles naar behoren werkt. En nu gas erop :)
Dat zei ik een paar post geleden al :D
Goed dat je er achter bent, moet je voor de gein je kachel eens op HI zetten aan beide kanten...
geloof dat je dan nog 22% of 26% accu capaciteit overhoud :lol:
#2737046
Hallo,

Voor het vak “Marketing & E-Business” dat ik volg in mijn opleiding op Hogeschool Utrecht ben ik samen met 3 mede studenten een businessplan aan het schrijven. Het onderwerp van het businessplan is “Flowspot”. Dat is de naam van ons business idee om het landelijke probleem m.b.t. het tekort aan openbare oplaadpunten voor elektrische en hybride auto’s op te lossen.

Aangezien u als berijder van een elektrisch- of hybride auto tot onze doelgroep behoort zouden wij graag uw mening en bevindingen over elektrisch rijden horen. U zou ons helpen door onze online (anonieme) enquête in te vullen. Met uw antwoorden op deze vragen kunnen wij ons business idee verder ontwikkelen.

Zie deze link voor de enquête: http://www.survio.com/survey/w/Z1Q6Q3H6T2M9O9Y2K" onclick="window.open(this.href);return false; Het invullen van de online enquête kost u slechts 2 minuten en is geheel anoniem en gratis.

Alvast bedankt voor uw deelname!
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]