VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2683428
Even een vraagje aan de GTE-rijders. In onze MJ2016 GTE hebben ze het aantal keuzes aan rijmodi en de manier waarop deze gekozen wordt veranderd. Het is nu makkelijker te bedienen via de e-mode knop. Daarentegen is de Battery-Hold functie verdwenen. De Hybrid functie is er nog wel.
Maar vraag is eigenlijk: ZIt er bij jullie een groot verschil tussen de Hybrid functie en Battery Hold functie? Want als wij nu in de Hybrid modus rijden blijft het accuniveau eigenlijk nagenoeg op pijl....
#2683526
Zijn er mensen met een golf (GTE) + dashcam hier? Ik krijg zo mijn dashcam binnen, en deze heeft ook een parkeerfunctie. Ik sluit de cam op mijn sigarettenaansluiting of usb poort aan en deze heeft volgens mij geen spanning als de auto uit gaat. Weten jullie misschien hoe dit het makkelijkst te realiseren is met een GTE? Helemaal als de auto toch aan de paal staat te laden :)
#2683934
Hebben al meerdere mensen de training bijgewoond?

Op pagina 7 van dit topic wordt deze vraag al gesteld en ook antwoord gegeven door 1 persoon, maar echter vrij beknopt.
Nu ga ik al vrij snel op vakantie en zal ik mijn auto krijgen in de week dat ik naar Spanje rij. Helaas kan ik daarvoor dus niet gaan deelnemen aan de training en ben qua hybride rijden dan ook nog echt een 'groentje'.
Mijn vraag is dan ook, gezien de verschillende rij-modi, welke modus de beste zal zijn voor een lange afstand. De GTE zou volgens opgave van Volkswagen een actieradius moeten kunnen halen (met een volle accu en een volle tank benzine) van zo rond de 900km. Echter lees ik op een ander forum een bericht van iemand die naar Italië is gereden en iedere keer rond de 500km moest tanken. Dat vind ik een behoorlijk groot verschil met de 900km die Volkswagen opgeeft. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat deze persoon niet voor de juiste modus heeft gekozen voor deze lange rit.
Hoop dat iemand een goed antwoord c.q. uitleg heeft!

Danie
#2683946
Danie71 schreef:Hebben al meerdere mensen de training bijgewoond?

Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat deze persoon niet voor de juiste modus heeft gekozen voor deze lange rit.
Hoop dat iemand een goed antwoord c.q. uitleg heeft!

Danie
Uiteindelijk ligt het allemaal aan je rechtervoet. Rij dagelijks 70km richting kantoor en kan dit met 1 op 50 tot 1 op 15 rijden. Mijn ervaring op lange afstanden is hybrid auto het meest gunstig. deze zal bij gas los gaan zeilen. De GTE modus doet dit niet maar zal wel beter de batterij bijladen wat weer leuk is in Duitsland. Afgelopen week op en neer naar Frankfurt vanuit Amsterdam kom ik op een gemiddelde van 1 op 13. volle accu heen en leeg bij thuiskomst, dit is wel redelijk vol gas heen en weer top op het rechte stuk 231km/h . Denk dat als je de snelheid meer aanpast het makkelijk tussen 1 op 15 en 1 op 20 te doen.

Let gewoon goed op je bandenspanning de mijne werd afgeleverd op 2.4bar terwijl er 2.7 volgens vw in moet. Airco profiel laag of uit, goed anticiperen, en afremmen via de Berg stand zullen het verbruik allemaal helpen.
#2684008
Oryx white pearl
  • Achteruitrijcamera
    Side Assit
    Excutive plus
    Key Less
    Spiegelpakket
    Trekhaak (vw)
    Panorama Schuifdak
    Zijruiten 65% getint
    Winterpakket
    ACC
    17"Mak Wolf black mirror velgen (bewust geen 18"dan wordt het zo een tractor) :shock:
    Leder Cognac met blauwe contrast stiksel en perforatie insert
Lekker vol gehangen
#2684043
Ook overstag gegaan voor een Golf VII GTD
Opties zie onder van de GTE auto's worden identiek aan elkaar.
Staan er 2 golfjes voor de deur :SCRATCH:
HanTT schreef:Ook wij zijn overstag gegaan

Dit gaat hem worden:

Executive Plus Pakket
Metalic Lak Carbo Steel Gray
Zijruiten achter en achterruit getint 65%
Velgen 17" Rio de Janeiro voor de zomer
Velgen 16" Dover voor de winter
Driving Priofiles
Bekleding Leder Vienna
Bestuurders stoel elektrisch verstelbaar
Achteruitrijcamera (Rear View)
Parkeerassistent (park Assist)
Trekhaak menueel wegklapbaar
Digitale radio-ontvangst (DAB+)
Spraakbediening
Car net e remote
Diefstalalarm Plus
Spiegel pakket
Winterpakket
Lane Ass met dynamic Light Assist xenon
Xenon Plus
Keyless access
Panoramadak
Michelin banden
#2684289
@jobbes
Dank voor jouw antwoord!
Mijn rechter voet, staat gelukkig in goede verbinding met mijn bovenkamer. Ben niet van plan om door Frankrijk te gaan racen. Dat doen we straks richting de wintersport idd door Duitsland wel. Rij de route door Frankrijk inmiddels al zo'n 20 jaar. De laser-vrienden die tegenwoordig in grootmacht langs de route staan, laat ik liever links liggen. Daarnaast rij ik veelvuldig op cruisecontrol.
Nu is het niet zo dat ik als een tr*t tussen de caravans en de vrachtauto's wil blijven hangen, maar met meer dan 160 planken doe ik niet meer door Frankrijk. Rij dan ook echt wel lekker met het verkeer mee en door. Echter wil ik wel proberen om toch ook zuinig te rijden. En niet om de vier uur stoppen om te tanken. Met mijn Passat variant TDI haalde ik zo'n 1200km op een volle tank van 70l.
Naar aanleiding van jouw antwoord kan ik dus het beste in Hybride auto gaan rijden.

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met, 'gas los gaat hij zeilen' en 'Berg stand'.
#2684670
Danie71 schreef:
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met, 'gas los gaat hij zeilen' en 'Berg stand'.
In de hybrid stand zal de auto bij gas los de motor uitschakelen en ontkoppelen zodat er minder weerstand is. Dus je zult merken dat je langer kan doorrollen. Je kan een tikje naar achteren doen met de dsg als deze in de D staat. De auto zal dan afremmen en laden bij gas los. Je ziet dan een B in het display naast het cijfer van de versnelling. Gebruik dit voornamelijk om net dat beetje meer af te remmen ipv de rem te gebruiken.
#2684746
@jobbes
Dat is een heel duidelijk verhaal. Bedankt! En zal ik zeer zeker gaan gebruiken voor de lange afstanden.
Ben erg benieuwd hoeveel km ik zal gaan redden met een volle accu en volle tank op deze manier van rijden.


Vanmorgen een belletje ontvangen van de dealer en de auto staat nu bij PON. Kenteken inmiddels bekend! Volgende week donderdag ophalen bij de dealer.
Dat is toch nog allemaal behoorlijk snel gegaan. 21mei 2015 besteld en 16 juli 2015 al rijden, is precies 8 weken zoals de dealer al had vermeld. :tu:

Danie
#2684815
@Danie71

Dat is goed nieuws! Wij hadden precies dezelfde ervaring, gaat allemaal erg vlot met de GTE's!

@All.

Nu ben ik best wat automaten gewend. En allemaal rollen ze en klein beetje als je, nadat je de bak in P hebt gezet, de rem loslaat (op een niet geheel vlakke ondergrond). Nu valt het ons op dat de GTE een paar centimeters lijkt te rollen en vervolgens met een redelijke tik tot stilstand komt. Zijn er meer dit deze ervaring hebben? Kan mij voorstellen dat het een eigenschap is van de GTE door de combinatie met de elektromotor..
#2685149
Danie71 schreef:Hebben al meerdere mensen de training bijgewoond?

Op pagina 7 van dit topic wordt deze vraag al gesteld en ook antwoord gegeven door 1 persoon, maar echter vrij beknopt.
Nu ga ik al vrij snel op vakantie en zal ik mijn auto krijgen in de week dat ik naar Spanje rij. Helaas kan ik daarvoor dus niet gaan deelnemen aan de training en ben qua hybride rijden dan ook nog echt een 'groentje'.
Mijn vraag is dan ook, gezien de verschillende rij-modi, welke modus de beste zal zijn voor een lange afstand. De GTE zou volgens opgave van Volkswagen een actieradius moeten kunnen halen (met een volle accu en een volle tank benzine) van zo rond de 900km. Echter lees ik op een ander forum een bericht van iemand die naar Italië is gereden en iedere keer rond de 500km moest tanken. Dat vind ik een behoorlijk groot verschil met de 900km die Volkswagen opgeeft. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat deze persoon niet voor de juiste modus heeft gekozen voor deze lange rit.
Hoop dat iemand een goed antwoord c.q. uitleg heeft!

Danie
900 km haal je nooit als je in een keer doorrijd
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 41

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.