VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
chrnieuw schreef:Daar ga ik ook vanuit. Leverdatum stond alleen begin september op half oktober. En dat is nu dus al 2 maanden later geworden. Maar ik hoop dat hij sneller geleverd wordt. Daarom was ik benieuwd naar de levertijden van de andere GTE rijders.
Ik heb de GTE overigens in Night Blue besteld, met winterpakket, spiegelpakket en keyless entry. Misschien dat deze opties ook voor langere levertijden zorgen?
26 juni besteld, 8 oktober levering.
Nagenoegen alle opties excl standkachel
/thrilled! :E
abshoarma schreef:
chrnieuw schreef:Beste abshoarma, wanneer is jouw GTE besteld? De mijne eerste week van juli en kreeg vorige week te horen dat hij pas week 51 geleverd wordt. Ik hoop natuurlijk op eerder.
eind aug, maar dit zal een voorraad auto zijn vanuit leaseplan.
Slim, had ik ook moeten doen :-)
luk3 schreef:
chrnieuw schreef:Daar ga ik ook vanuit. Leverdatum stond alleen begin september op half oktober. En dat is nu dus al 2 maanden later geworden. Maar ik hoop dat hij sneller geleverd wordt. Daarom was ik benieuwd naar de levertijden van de andere GTE rijders.
Ik heb de GTE overigens in Night Blue besteld, met winterpakket, spiegelpakket en keyless entry. Misschien dat deze opties ook voor langere levertijden zorgen?
26 juni besteld, 8 oktober levering.
Nagenoegen alle opties excl standkachel
/thrilled! :E
Nice, alvast veel plezier. In welke kleur heb je hem besteld?
mcnuggets schreef:Mooie combi. Ik heb gekozen voor Carbon Steel Grey, met 18" Nogaro velgen, al gaan die er pas in april op :-) en verder spiegelpakket, adaptive cruise control en panorama dak.
Mooie opties! Het panorama dak stond ook op mijn lijstje, maar het paste niet meer in het budget. Het duurt me allemaal veel te lang 8)
chrnieuw schreef:Nice, alvast veel plezier. In welke kleur heb je hem besteld?
Thanks, ik heb er echt zin in!

Hieronder mijn configuratie:

Carbon Grey
18" Marseille
Key-less
Getint glas (65%)
Spiegel Pakket
Achteruitrij camera
Adaptive CC
Dyn. Lane & Lights (Xenon plus)
Pana dak
Exec plus pakket
Tel. Voorbereiding 'comfort'
Winter Pakket
GTE Lederen bekleding
Afneembare Trekhaak
Kofferbakinleg
Sierstrip achterklep

Hopen dat er op z'n minst nog 1 zonnig weekend komt zodat ik het dak kan testen!
Lease loopt via arval
Hallo,

Dovski hier. Ik heb ook een GTE besteld, productie week 44, rijden 1 december a.s. De config:

Carbon Grey
18" Audit Rotor velg antraciet
Key-less
Getint glas (90%)
Spiegel Pakket
Achteruitrij camera
Pana dak
Exec plus pakket
Tel. Voorbereiding 'comfort'

Zal ws verlaagd gaan worden en ook spacers zoals bij mijn collega JurgenGTE.

Naast deze Golf hebben we ook nog een Twingo RS
Afbeelding
Afbeelding
ik heb ook de Golf GTE besteld. Heb sinds dit jaar een 'auto van de zaak'. Rij nu in een Superb Combi uit de 'pool' en nu aan het eind van het jaar zit die aan zijn km's en mag ik zelf een auto uitzoeken.
Zal de ruimte van de Superb af en toe wel missen, maar dat elektrisch rijden is gewoon veel leuker en het scheelt ook nog eens €150 netto aan bijtelling in de maand!
Op mijn werk kijken ze wel kritisch naar de plug-ins. Zo moet ik minimaal 30% elektrisch rijden (dus max 4,8l/100km). Is het brandstofverbruik hoger dan betaal ik dat zelf.

Het wordt een Limestone grey met 17" Rio de Janeiro velgen.
en belangrijkste opties de adaptive cruise control, active lane assist, keyless entry, executive plus.

volgens de dealer staat de productie gepland in week 48. Ben benieuwd wanneer hij dan bij de dealer staat. als het maar dit jaar is!

straks 58km woon-werk enkele reis. ben benieuwd hoe die rit het meest zuinig te rijden is. eerst in elektrische modus en halverwege de rit overschakelen op hybride, of juist andersom. iemand daar ervaring mee?

gr, Marco
wat ik doe,,

Rij richting de snelweg electrisch zet hem vervolgens op Hybrid.

daarnaast heb ik altijd mn navi aan zodat ik kan zien hoeveel km ik nog naar kantoor moet.

als ik dan bv nog 20km op mn electro kan en het is nog 18km naar kantoor dan schakel ik om naar electro en zorg ik dat de accus leeg zijn als ik hier ben.
dan hang ik hem gelijk aan de paal..

als je hem omschakeld als je nog 20km moet rijden en je kan nog 20km op de accu ga je het niet halen als je een paar keer op moet trekken.
Mijn auto is ook binnen, heerlijk rappe auto.

Rijdt perfect, 2 kleine dingetjes waar ik mij aan stoor

1. Voorraam beslaat als een gek, De eerste 3/4 minuten beslaat het raam, heb de airco aanstaan, maar moet toch eerst even wachten voordat ik kan wegrijden :(
2. Nee carplay werkt nog niet draadloos, terwijl dat wel met IOS 9 opgelost zou moeten zijn. Denk dat VW nog iets moet enablen voordat dit kan. Dus het is of je iPhone via bluetooth of carplay. Denk dat ik mijn iPhone maar laat negeren met Carplay.
JurgenGTE schreef:wat ik doe,,

daarnaast heb ik altijd mn navi aan zodat ik kan zien hoeveel km ik nog naar kantoor moet.

als ik dan bv nog 20km op mn electro kan en het is nog 18km naar kantoor dan schakel ik om naar electro en zorg ik dat de accus leeg zijn als ik hier ben.

als je hem omschakeld als je nog 20km moet rijden en je kan nog 20km op de accu ga je het niet halen als je een paar keer op moet trekken.
Wat is je totale afstand woon werk?

Rij woon werk 65km en voor mij is het zuinigste de accu helemaal leeg rijden dan naar auto hybrid dan laad de accu weer een beetje bij en kan ik de laatste 7km weer elektrisch rijden. Als de rit langer is (100km+) gelijk in auto hybrid en dan de laatste km elektrisch als je kan laden bij je bestemming.
abshoarma schreef:Mijn auto is ook binnen, heerlijk rappe auto.

1. Voorraam beslaat als een gek, De eerste 3/4 minuten beslaat het raam, heb de airco aanstaan, maar moet toch eerst even wachten voordat ik kan wegrijden :(
Had dit ook kon zelfs de plekken waar sticker en zuignappen hadden gezeten tijdens productie zien als de ramen beslagen waren. Heb ze nu goed ontvet/schoongemaakt en is het weer normaal.
jobbes schreef:

Mijn Woon werk verkeer is precies 100km heen en 100 terug.. rij dan ongeveer 1 op 24/25.
Moet eerst naar de snelweg toe, dan rij ik electrisch tot mn accu aangeeft nog 20km te kunnen en schakel over naar hybride op de snelweg, als je de accus tijdens het rijden gaat laden omdat je hem helemaal leeg heb gereden gaat je brandstof verbruik omhoog als een raket, koude motor + bijladen.

wat de meest zuinige optie is weet ik niet want jou idee heb ik nog nooit gebruikt. en met dit koude weer gaan de accus super snel leeg.

Wat is je totale afstand woon werk?

Rij woon werk 65km en voor mij is het zuinigste de accu helemaal leeg rijden dan naar auto hybrid dan laad de accu weer een beetje bij en kan ik de laatste 7km weer elektrisch rijden. Als de rit langer is (100km+) gelijk in auto hybrid en dan de laatste km elektrisch als je kan laden bij je bestemming.
abshoarma schreef:Mijn auto is ook binnen, heerlijk rappe auto.

Had dit ook kon zelfs de plekken waar sticker en zuignappen hadden gezeten tijdens productie zien als de ramen beslagen waren. Heb ze nu goed ontvet/schoongemaakt en is het weer normaal.
JurgenGTE schreef:
jobbes schreef:

Mijn Woon werk verkeer is precies 100km heen en 100 terug.. rij dan ongeveer 1 op 24/25.
Moet eerst naar de snelweg toe, dan rij ik electrisch tot mn accu aangeeft nog 20km te kunnen en schakel over naar hybride op de snelweg, als je de accus tijdens het rijden gaat laden omdat je hem helemaal leeg heb gereden gaat je brandstof verbruik omhoog als een raket, koude motor + bijladen.

wat de meest zuinige optie is weet ik niet want jou idee heb ik nog nooit gebruikt. en met dit koude weer gaan de accus super snel leeg.
In hybrid auto zal hij niet geforceerd bijladen dus extra verbruik valt volgens mij wel mee. Op deze afstand rijd ik gem 1 op 40/45 met uitschieters naar 1op55 tot 1op35 afhankelijk van weer en verkeer. Wel met 100km/h, anticiperend rijden,2.7 bar in de banden en climate control uit. Haal nog steeds gem 35km uit een volle accu op deze manier.
jobbes schreef:
JurgenGTE schreef:
In hybrid auto zal hij niet geforceerd bijladen dus extra verbruik valt volgens mij wel mee. Op deze afstand rijd ik gem 1 op 40/45 met uitschieters naar 1op55 tot 1op35 afhankelijk van weer en verkeer. Wel met 100km/h, anticiperend rijden,2.7 bar in de banden en climate control uit. Haal nog steeds gem 35km uit een volle accu op deze manier.
Had zelf het volgende beredeneerd: als je start in hybrid mode dan kun je met je motorwarmte je auto opwarmen en bespaart dat dus elektra voor verwarming. En op de snelweg zal de benzinemotor wellicht op zijn voordeligst rijden. Maar dat is allemaal theorie.. wel interessant om te zien dat de ervaringen verschillend zijn. Ligt er waarschijnlijk ook aan hoe de route eruit ziet in verhouding wel/geen snelweg.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 41

Ik heb onlangs ineens veel fouten, airbag, Abs, ol[…]

Geluid tijdens koud start

2009. Vorige eigenaar heeft hem pas vervangen.

Zoektocht eerste VW

Ontzettend bedankt voor uw reactie!

Super bedankt juul voor je antw haha ja ik ben de […]

Stuur trilt

Zijn de pasoppervlakten goed schoon tussen wiel en[…]

veertje in de sleutelhouder

ey ja hoor geen punt daar valt wel wat voor te reg[…]

Home Assistant (HA)

Goedendag, Ik ben een liefhebber van Home Assista[…]

Kabelboom,

Heel fijn. Dank voor de terugkoppeling!