VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
Overigens een gemiste kans van VW dat de auto niet zelf kan bepalen hoe die het zuinigst van A naar B komt.
Je zou verwachten dat je alleen je bestemming in je navigatie hoeft in te toetsen en de auto zelf bepaalt hoe hij tijdens de route het minste benzine verbruikt, gebaseerd op afstand, aard van de route, aandeel snelweg en zelfs verwachte file onderweg..
Ik verbaas mij over het verbruik van de GTE in volledig elektrische modus, gisteren heb ik met de climat control uit gereden (dak op een kier voor ventilatie) en wegen gereden met snelheden van 50,80 en 90 km/u Het verbruik kreeg ik niet onder de 17,8kwh per 100 km. Wat hierin ook opviel was dat het niet uitmaakt voor het verbruik of ik 50 of 70 rij in e-mode. Hiervoor reed ik een ampera en die deed zonder er op te letten 13,3 kwh per 100 km en met aanpassing van rijstijl en klimaat kon het met 12,5 kwh, dat is toch een heel stuk efficiënter.
Wat ik ook jammer vind is dat je niet per rit kan terugzien hoeveel liter benzine je nu nodig hebt gehad in de car-net app kan ik het verbruik helemaal niet terug zien helaas, jullie wel?
mbakkker schreef:Overigens een gemiste kans van VW dat de auto niet zelf kan bepalen hoe die het zuinigst van A naar B komt.
Je zou verwachten dat je alleen je bestemming in je navigatie hoeft in te toetsen en de auto zelf bepaalt hoe hij tijdens de route het minste benzine verbruikt, gebaseerd op afstand, aard van de route, aandeel snelweg en zelfs verwachte file onderweg..
Is geen gemiste kans. Om dit werkend te krijgen zou de auto nog 5-6000 euro duurder moeten worden omdat er een speciaal systeem in moet. Oftewel word de auto veel te duur
Heren goedenmiddag,

Inmiddels ben ik al 2 weken in het bezit van een Golf GTE.
Naar alle tevredenheid tot aan 4 dagen geleden.
Na 1400 km heeft de Golf GTE het begeven. Had meerdere storingen.

Teweten:

- Hybride systeem defect
- Bandencontrole defect
- Startsysteem defect.
- Mist communicatie met het systeem
- Airbag systeem defect.
enz enz.

Met de auto was geen meter meer te rijden!!
De auto is afgesleept naar de bekende Volkswagen dealer hier in de buurt.
Deze heeft te kennen gegeven dat de hoofdzekering gesprongen was van het hybride systeem (60 ampere !!) en de zekering voor het start systeem (30 ampere !)

Nu rijd de auto inmiddels weer maar de auto word nog vast gehouden op locatie. dit omdat er vanuit de importeur (de welbekende vrienden PON) metingen verricht worden over de Kabels heen vanuit het hybride systeem. Er is misschien een mogelijkheid dat de kabels te licht zijn ? (te dun)

Nu is het wachten op antwoord vanuit Duitsland. en helaas rijd ik nog zonder GTE :(
Ik was zeer tevreden over de rijstyle van de auto.

Zuinig was deze nog niet... maar dat oordeel komt later wanneer ik er meer KM's op heb zitten. ik probeer alle modussen uit van de GTE (hybride, vol elektrisch, gte, en recuperatie stand)

Mijn GTE is van september 2015.

(moest even stukje frustratie kwijt) :mrgreen: 8)
kgrootnl schreef:
mbakkker schreef:Overigens een gemiste kans van VW dat de auto niet zelf kan bepalen hoe die het zuinigst van A naar B komt.
Is geen gemiste kans. Om dit werkend te krijgen zou de auto nog 5-6000 euro duurder moeten worden omdat er een speciaal systeem in moet. Oftewel word de auto veel te duur
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Volgens mij heb je hier alleen software voor nodig om dit te berekenen en is de huidige hardware (de navigatiecomputer) snel genoeg voor dit soort berekeningen. Het is een zelfde type berekening als bijv het berekenen wat de snelste route is van A naar B. Enige systeemkosten voor VW zijn dus het ontwikkelen van de software. Laat dit een paar miljoen kosten. Met de verkoop van ordegrootte 50.000+ GTE's (Passat+golf) wereldwijd in de komende jaren komt de kostprijs dus op hooguit honderd euro per auto.
Zijn er ook andere mensen die hun GTE hebben besteld en nog geen idee hebben wanneer hij binnen gaat komen? Ik word zo slecht op de hoogte gehouden door de dealer dat ik overweeg om de wagen straks ergens anders in onderhoud te geven. Als je 40+K uitgeeft aan een wagen verwacht je toch 2wekelijks op de hoogte gehouden te worden? Of is dat mijn Amerikaanse hang naar goede service?
mcnuggets schreef:Zijn er ook andere mensen die hun GTE hebben besteld en nog geen idee hebben wanneer hij binnen gaat komen? Ik word zo slecht op de hoogte gehouden door de dealer dat ik overweeg om de wagen straks ergens anders in onderhoud te geven. Als je 40+K uitgeeft aan een wagen verwacht je toch 2wekelijks op de hoogte gehouden te worden? Of is dat mijn Amerikaanse hang naar goede service?
Ik weet niet wat je precies verwacht. Ik moet er wel om vragen maar kreeg meteen mailtje terug. De mijne is eind sept besteld en wordt volgens de dealer week 46 geproduceerd en week 49/50 geleverd. Wat mij betreft hoeft hij alleen contact op te nemen als het later dan wk50 wordt en ik verwacht in week 48 een definitieve datum.
Mijn auto is begin Juni besteld, en volgens de dealer al binnen (Week 39 (?). staat op voorraad).

Werd twee weken terug gebeld, om een afspraak te maken.
Helaas, mag ik mijn auto pas half december op halen... Wachten duurt zo lang!

Één ding heb ik hierdoor wel geleerd, ik zal nooit meer zo vroeg een auto bestellen want dat maakt een autofanaat niet vrolijker. Zeker gezien ik niet echt tevreden ben over mijn huidige auto :P

Hopelijk wordt hij tot die tijd goed verzorgd!

:)
Hoi.

Ik rij de GTE nu 2,5 maand en ben inmiddels 13000 km ver.
Ik rijd dagelijks 135km enkele reis en rij dan eerst even in de GTE stand, vervolgend volledig elektrisch en als de accu na 30-35km leeg is dan rij ik vervolgens in de recharge stand tot ik met de opgeladen accu de afstand tot de bestemming (waar ik overigens weer kan laden).
Hierbij kom ik tot een 60 a 65%, afhankelijk van weer en snelheid, volledig elektrisch rijden en een verbruik van rond de 4,9ltr/100km. Snelheid op de snelweg 120/130 km.

Nu verbaas ik mij de laatste tijd dat, na toch een aantal uur aan de lading, de accu slechts voor 44km lading aangeeft. Het lijkt dat dit weersafhankelijk is. Verleden week stond de accu zelfs op 39km en gaf toch aan vol te zijn.
Zijn er mensen die hier ook last van hebben en is het "normaal".
Hoi Lokkie63,

Zet je climate control/Airco eens op "off". Dus alles uit, ook je stoelverwarming, etc.
Kijk dan even waar hij op staat, als hij volledig is opgeladen.
Ik had hetzelfde. En als ik alles op "off" zet, staat er keurig 50km. Heb zelfs al een keer 51km gehad :SCRATCH: Als je dan weer je airco, voorruitverwarming oid aanzet, dan zul je zien dat het zomaar 5 tot 10 km kan verspringen.

Groet,
Danie
Idd alles op off zetten, ik heb wel eens dat die op 36 staan als ik hem aanslinger met koud weer maar dat komt omdat mn kachel dan op 24 staat haha:P

van het rijden in de recharge stand snap ik overigens niks als je daar kan laden. je auto rijd dan ongeveer 1 op 6 in die stand... en het starten in de gte stand snap ik ook niet je kan dan toch in de HYBRID stand beginnen dan warmt je motor ook gewoon op als je een beetje snelheid maakt..
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 41

Ik heb onlangs ineens veel fouten, airbag, Abs, ol[…]

Geluid tijdens koud start

2009. Vorige eigenaar heeft hem pas vervangen.

Zoektocht eerste VW

Ontzettend bedankt voor uw reactie!

Super bedankt juul voor je antw haha ja ik ben de […]

Stuur trilt

Zijn de pasoppervlakten goed schoon tussen wiel en[…]

veertje in de sleutelhouder

ey ja hoor geen punt daar valt wel wat voor te reg[…]

Home Assistant (HA)

Goedendag, Ik ben een liefhebber van Home Assista[…]

Kabelboom,

Heel fijn. Dank voor de terugkoppeling!