mcnuggets schreef:Even uit pure nieuwsgierigheid, hoe vaak drukken jullie die GTE knop in?
Ik kan me helemaal voorstellen dat je uiteindelijk de hele tijd bezig bent
met zo zuinig mogelijk te rijden, terwijl hij niet voor niets 200+ pk's bij
zich heeft :-)
Als je in auto hybrid of battery hold rijdt heb je ook alle pk's afhankelijk van acculading. GTE is eigenlijk het nep geluid, in de boost zonder kickdown en zwaarder sturen. Gebruik het in Nederland vrij weinig. In duitsland rij ik voornamelijk in GTE omdat ik het zwaarder sturen dan prettiger vindt.
GGG schreef:Kosten elektrisch 'tanken'?
Bij mijn voordeur heb ik een oplaadpunt van een openbare aanbieder (EV net).
De eerste factuur voor het elektrisch tanken is inmiddels ontvangen. Nu blijkt er echter per kWh € 0,49 in rekening gebracht te worden (totale kosten).
Dit betekent 8,8 kWh x € 0,49 = € 4,31. Hiermee kun je ongeveer 35 kilometer rijden (€ 0,12 per kilometer)
Als ik dit vergelijk met benzine (€ 1,50 p/l) en een verbruik van circa 1:16 kosten dezelfde 35 kilometers € 3,27 (€ 0,09 per kilometer).
Voor mij is het dus financieel niet interessant om nog elektrisch te tanken (even los van het milieuaspect). Is dit bij jullie ook zo?
Welke laadpas gebruik je? Laden is maximaal 7.7 kWh tenzij je een passat GTE hebt die is 8.8 kWh.
Zelf laad ik bij een paal van nuon is 7.7 x€ 0,3025+0,35(kosten TNM)= € 2,68
Moet nog even een pas van nuon aanvragen dan zijn de opstartkosten ook niet meer van toepassing.
Het heeft zeker nut om even goed uit te zoeken waar je het meest gaat laden en aanbieders te vergelijken.