VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2711876
Kosten elektrisch 'tanken'?

Bij mijn voordeur heb ik een oplaadpunt van een openbare aanbieder (EV net).
De eerste factuur voor het elektrisch tanken is inmiddels ontvangen. Nu blijkt er echter per kWh € 0,49 in rekening gebracht te worden (totale kosten).

Dit betekent 8,8 kWh x € 0,49 = € 4,31. Hiermee kun je ongeveer 35 kilometer rijden (€ 0,12 per kilometer)

Als ik dit vergelijk met benzine (€ 1,50 p/l) en een verbruik van circa 1:16 kosten dezelfde 35 kilometers € 3,27 (€ 0,09 per kilometer).

Voor mij is het dus financieel niet interessant om nog elektrisch te tanken (even los van het milieuaspect). Is dit bij jullie ook zo?
#2711878
GGG schreef:Kosten elektrisch 'tanken'?

Bij mijn voordeur heb ik een oplaadpunt van een openbare aanbieder (EV net).
De eerste factuur voor het elektrisch tanken is inmiddels ontvangen. Nu blijkt er echter per kWh € 0,49 in rekening gebracht te worden (totale kosten).

Dit betekent 8,8 kWh x € 0,49 = € 4,31. Hiermee kun je ongeveer 35 kilometer rijden (€ 0,12 per kilometer)

Als ik dit vergelijk met benzine (€ 1,50 p/l) en een verbruik van circa 1:16 kosten dezelfde 35 kilometers € 3,27 (€ 0,09 per kilometer).

Voor mij is het dus financieel niet interessant om nog elektrisch te tanken (even los van het milieuaspect). Is dit bij jullie ook zo?
Dan neem ik aan dat je die kosten zelf betaald? als je accus leeg zijn wil hij deze weer iets laden waardoor je brandstof verbruik omhoog gaat..

ik betaal 1.10 of 1.20 voor het opladen en dit doe ik thuis met de bijgeleverde stekker.. 8,8 kwh heb ik overigens nog nooit gehaald met laden hooguit 6,7.

en logisch aan (bijna) iedere paal zitten kosten verbonden, zolang je hem least en niet alles zelf hoeft te lappen zou ik hem zeker opladen als dat kan, desnoods met de thuislader werkt namelijk ook prima!

altijd met lege accu's rijden betekend dus met een 1.4 een auto van 1600kg voortrekken.. daar kom je nog wel op terug dat je verbruik dan ongeveer 1op 16 gaat zijn..
#2711887
De kosten worden betaald door de werkgever maar de werkgever verlangt wel dat ik tank wat het voordeligst is.

Vergoeding voor thuis elektra tanken is bij onze organisatie lastig omdat niet eenduidig aangegeven kan worden waar de elektra voor is gebruikt.

Overigens heb ik op een rit naar Duitsland met 4 personen en volle bepakking (inclusief dakkoffer) toch nog een 1:16 kunnen halen.
#2711888
GGG schreef:De kosten worden betaald door de werkgever maar de werkgever verlangt wel dat ik tank wat het voordeligst is.

Vergoeding voor thuis elektra tanken is bij onze organisatie lastig omdat niet eenduidig aangegeven kan worden waar de elektra voor is gebruikt.

Overigens heb ik op een rit naar Duitsland met 4 personen en volle bepakking (inclusief dakkoffer) toch nog een 1:16 kunnen halen.
Oke dat is redelijk netjes dat verbruik.

maar oke ik betaal zelf 30 euro in de maand om mn auto thuis op te laden.. die 30 euro betaal ik zelf wat maakt het uit, je heb al zoveel voordeel met die 7% moet de baas dan ooookk nog die kosten betalen?
verder hang ik hem gewoon aan een laadpaal als deze in de buurt is van mijn bestemmingen.

al laad je hem niet iedere dag op, die paar euro uit eigen zak maakt toch niks uit.
#2711889
mcnuggets schreef:Even uit pure nieuwsgierigheid, hoe vaak drukken jullie die GTE knop in?
Ik kan me helemaal voorstellen dat je uiteindelijk de hele tijd bezig bent
met zo zuinig mogelijk te rijden, terwijl hij niet voor niets 200+ pk's bij
zich heeft :-)
Als je in auto hybrid of battery hold rijdt heb je ook alle pk's afhankelijk van acculading. GTE is eigenlijk het nep geluid, in de boost zonder kickdown en zwaarder sturen. Gebruik het in Nederland vrij weinig. In duitsland rij ik voornamelijk in GTE omdat ik het zwaarder sturen dan prettiger vindt.
GGG schreef:Kosten elektrisch 'tanken'?

Bij mijn voordeur heb ik een oplaadpunt van een openbare aanbieder (EV net).
De eerste factuur voor het elektrisch tanken is inmiddels ontvangen. Nu blijkt er echter per kWh € 0,49 in rekening gebracht te worden (totale kosten).

Dit betekent 8,8 kWh x € 0,49 = € 4,31. Hiermee kun je ongeveer 35 kilometer rijden (€ 0,12 per kilometer)

Als ik dit vergelijk met benzine (€ 1,50 p/l) en een verbruik van circa 1:16 kosten dezelfde 35 kilometers € 3,27 (€ 0,09 per kilometer).

Voor mij is het dus financieel niet interessant om nog elektrisch te tanken (even los van het milieuaspect). Is dit bij jullie ook zo?
Welke laadpas gebruik je? Laden is maximaal 7.7 kWh tenzij je een passat GTE hebt die is 8.8 kWh.
Zelf laad ik bij een paal van nuon is 7.7 x€ 0,3025+0,35(kosten TNM)= € 2,68

Moet nog even een pas van nuon aanvragen dan zijn de opstartkosten ook niet meer van toepassing.

Het heeft zeker nut om even goed uit te zoeken waar je het meest gaat laden en aanbieders te vergelijken.
#2711896
GGG schreef:Ik heb een laadpas van Deurloo / Dic laadsystemen(volgens http://www.laadpasvergelijker.nl de goedkoopste...). Zij ontvangen € 0,01 per geladen kWh, de rest zou voor de exploitant van de laadpaal zijn. Een laadpas van Nuon zou dan nog enkel het verschil van de ene cent betekenen volgens mij. Ik denk dat het dan gewoon een dure laadpaal is.
Via de app van new motion kun je zien wat de kosten zijn bij die specifieke laadpaal.

Om eerlijk te zijn via de site niet echt duidelijk wat de kosten van deurloo zijn...
#2712070
Hallo allemaal, ik rijd sinds vorige week ook een GTE. Nu heb ik een vraag over carnet guide and inform.
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

In de bijgeleverde handleiding staan ook instructies voor het instellen van carnet, maar de in het boekje genoemde menu optie heb ik niet.

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
#2712135
GTErijder schreef:...
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
Hi,

Guide & Inform zit nog niet op de Golf GTE. Staat ook beschreven op de car-net internetpagina. Google x zit wel in de passat GTE.
Ik heb zelf ergens op internet gelezen dat dit beschikbaar zou komen voor de golf GTE in week 44. (nog niets gezien :) )
Verder heb ik vorige week een mail gestuurd naar vw met de vraag of guide and inform op de golf GTE komt. Nog geen antwoord gekregen

vr gr
#2712724
luk3 schreef:
GTErijder schreef:...
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
Hi,

Guide & Inform zit nog niet op de Golf GTE. Staat ook beschreven op de car-net internetpagina. Google x zit wel in de passat GTE.
Ik heb zelf ergens op internet gelezen dat dit beschikbaar zou komen voor de golf GTE in week 44. (nog niets gezien :) )
Verder heb ik vorige week een mail gestuurd naar vw met de vraag of guide and inform op de golf GTE komt. Nog geen antwoord gekregen

vr gr
Bedankt voor je reactie. Wel bijzonder dat het wel expliciet benoemd wordt op de website van volkswagen bij het samenstellen onder het executive plus pakket. En ook dat in de handleiding genoemd wordt hoe car-net in te stellen in de auto. Zou het kunnen dat de opties met een software update alsnog toegevoegd kunnen worden? En zo ja, iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat?

Toevoeging: iemand met dezelfde vraag gevonden op een UK forum: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/arch ... 70762.html

Toevoeging 2: voor de duidelijkheid een screenshot toegevoegd van de VW website waarop expliciet de opties vermeld staan:
Afbeelding

Toevoeging 3: Iemand op autoweek forum met soortgelijke vraag: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... sg-5503540
#2712859
GTErijder schreef:Hallo allemaal, ik rijd sinds vorige week ook een GTE. Nu heb ik een vraag over carnet guide and inform.
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

In de bijgeleverde handleiding staan ook instructies voor het instellen van carnet, maar de in het boekje genoemde menu optie heb ik niet.

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
Is het een nieuw bestelde auto of stond deze op voorraad?
Het heeft namelijk met het modeljaar te maken.

Mj15 heeft geen google mits je telefoon voorbereiding premium hebt.
Mj16 heeft dit wel maar moet je de telefoon als hotspot instellen.

Heb je wel mirrorlink/carplay/android? Kun je zien als je op menu drukt.
#2712862
jobbes schreef:
GTErijder schreef:Hallo allemaal, ik rijd sinds vorige week ook een GTE. Nu heb ik een vraag over carnet guide and inform.
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

In de bijgeleverde handleiding staan ook instructies voor het instellen van carnet, maar de in het boekje genoemde menu optie heb ik niet.

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
Is het een nieuw bestelde auto of stond deze op voorraad?
Het heeft namelijk met het modeljaar te maken.

Mj15 heeft geen google mits je telefoon voorbereiding premium hebt.
Mj16 heeft dit wel maar moet je de telefoon als hotspot instellen.

Heb je wel mirrorlink/carplay/android? Kun je zien als je op menu drukt.

Ik zal het straks eens checken. Ik heb een Mj16 met Carplay (bijzonder weinig toegevoegde waarde imho) maar heb voor zover ik weet geen Guide & Inform.

/edit: interessant detail is dat in de Car-Net reclame de vrouw in de e-Golf ook alleen maar gebruik kan maken van de baisc features terwijl haar man in de Passat GTE pronkt met alle Guide & Inform opties. Het lijkt 'bijna' alsof zij ook die funcionaliteit heeft :)

Ik check het vanavond in ieder geval
#2712957
jobbes schreef:
GTErijder schreef:Hallo allemaal, ik rijd sinds vorige week ook een GTE. Nu heb ik een vraag over carnet guide and inform.
Volgens de specificaties op de samenstel website zou het executive plus pakket o.a. deze items omvatten:
- Mobiel online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden 'Discover Pro'
- Google Earth, Google Streetview

In de bijgeleverde handleiding staan ook instructies voor het instellen van carnet, maar de in het boekje genoemde menu optie heb ik niet.

Weet iemand hoe ik de guide en inform diensten aan de praat kan krijgen?
Is het een nieuw bestelde auto of stond deze op voorraad?
Het heeft namelijk met het modeljaar te maken.

Mj15 heeft geen google mits je telefoon voorbereiding premium hebt.
Mj16 heeft dit wel maar moet je de telefoon als hotspot instellen.

Heb je wel mirrorlink/carplay/android? Kun je zien als je op menu drukt.
De auto is augustus besteld en 2 weken geleden geleverd. Geen idee of het een Mj15 of Mj16 is. Waar kan ik dat aan zien? Ik heb wel de App-Connect optie in het menu met mirrorlink/carplay/android. Ik mis alleen de menu opties Car-Net zoals deze in de handleiding staat.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 41
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]