VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2723166
Ik ben aan het twijfelen om mijn zwarte highline golf in te ruilen voor een gte alleen vraag ik me af, is dit rendabel voor een particulier. Ik rij 4 tot 5 jaar met de auto. En mijn woon-werkverkeer is per maand een kleine 700 km 30 tot 35 km per dag. Is dit dan ook puur electrish te doen. En wat zijn de kosten aan wegenbelasting per maand ? Iemand een idee
#2723229
Wat ik ervan weet is dat vanaf 1-1-2016 de MRB berekend wordt op basis van de helft van het gewicht van de auto minus 125KG voor de accu's. Ik denk ergens rond de Euro 35,- per maand. Wat betreft verbruik. Het ligt er aan wat voor wegen je hebt op je route naar je werk. Is het allemaal binnendoor, dan zou 30 a 35KM net haalbaar moeten zijn op een volle accu. Ligt dan wel aan de buitentemperatuur en of je de kachel en straks de airco gebruikt. Met dit weer scheelt gebruik van kachel bijvoorbeeld 5 tot 7 KM in range. Wat ik dus vaak doe is op het werk de auto voorverwarmen aan de paal naar 24 Graden en dan met kachel uit naar huis rijden. Mijn enkele reis is 21KM en als ik dan met 49KM in de accu vertrek, kom ik thuis aan met nog ongeveer 23KM in de accu. Kan thuis niet laden dus gebruik dit restant dan weer in de ochtend om een gedeelte van de weg terug te rijden.

Heeft je woonwerk verkeer echter ook snelweg in zich dan gaat het een heel stuk sneller naar beneden en dus ga je die afstand elektrisch niet halen. Op de snelweg rij ik dan ook altijd hybride, of ik moet weten dat ik op de bestemming kan laden dan zorg ik dat hij helemaal leeg is bij aankomst. Dus rij ik desnoods ook elektrisch op de snelweg om zeker te zijn dat hij leeg is.

Hou er wel rekening mee dat op het moment dat je tijdens een rit de accu's helemaal leeg rijdt de motor aan springt en de GTE gaat opladen tot ongeveer 5 a 6 KM, waarbij het verbruik op ongeveer 1 op 12 a 13 ligt.

Het handigst is om bij de dealer eens te vragen of een demo auto voor twee dagen mag lenen, dan kun je het zelf uitproberen. Het is een hele investering prive en voordat je jezelf benadeelt zou ik het goed uitzoeken.
Laatst gewijzigd door jvanlith op 30 dec 2015 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2723249
Bastiaan86 schreef:Volgende week vrijdag mag ik mijn GTE ophalen (nog gekentekend in 2015 :))

Aangezien ik deze netjes wil behandelen, kan iemand mij vertellen of deze bijvoorbeeld de eerste 1000 km moet worden ingereden? Zo nee, gaan we gelijk ff naar Duitsland :D
ze zeggen dat dat tegenwoordig niet meer nodig is..

Ik heb het toch ff gedaan en rustig aan de toeren opgebouwd de eerste 500km kan nooit kwaad denk ik dan
#2723393
jvanlith schreef:Wat ik ervan weet is dat vanaf 1-1-2016 de MRB berekend wordt op basis van de helft van het gewicht van de auto minus 125KG voor de accu's. Ik denk ergens rond de Euro 35,- per maand. Wat betreft verbruik. Het ligt er aan wat voor wegen je hebt op je route naar je werk. Is het allemaal binnendoor, dan zou 30 a 35KM net haalbaar moeten zijn op een volle accu. Ligt dan wel aan de buitentemperatuur en of je de kachel en straks de airco gebruikt. Met dit weer scheelt gebruik van kachel bijvoorbeeld 5 tot 7 KM in range. Wat ik dus vaak doe is op het werk de auto voorverwarmen aan de paal naar 24 Graden en dan met kachel uit naar huis rijden. Mijn enkele reis is 21KM en als ik dan met 49KM in de accu vertrek, kom ik thuis aan met nog ongeveer 23KM in de accu. Kan thuis niet laden dus gebruik dit restant dan weer in de ochtend om een gedeelte van de weg terug te rijden.

Heeft je woonwerk verkeer echter ook snelweg in zich dan gaat het een heel stuk sneller naar beneden en dus ga je die afstand elektrisch niet halen. Op de snelweg rij ik dan ook altijd hybride, of ik moet weten dat ik op de bestemming kan laden dan zorg ik dat hij helemaal leeg is bij aankomst. Dus rij ik desnoods ook elektrisch op de snelweg om zeker te zijn dat hij leeg is.

Hou er wel rekening mee dat op het moment dat je tijdens een rit de accu's helemaal leeg rijdt de motor aan springt en de GTE gaat opladen tot ongeveer 5 a 6 KM, waarbij het verbruik op ongeveer 1 op 12 a 13 ligt.

Het handigst is om bij de dealer eens te vragen of een demo auto voor twee dagen mag lenen, dan kun je het zelf uitproberen. Het is een hele investering prive en voordat je jezelf benadeelt zou ik het goed uitzoeken.
Demo auto ga ik zeker een keer doen, maar prijsverschil tussen mijn huidige 1.2 highline en een gte vind ik nie zo veel verschillen ik heb voor mijn huidige een kleine 34000 betaald voor een handbak wel met alle opties en een gte kost 39000 voorraad model, daarvoor krijg ik dan wel een gte met redelijk veel opties (niet alle gewenste) en altijd dsg, Dus scheelt 5000 euro. Ben toch benieuwd naar het verbruik gaan we volgende week maar is even regelen
#2723493
danny20danny schreef:Ik ben aan het twijfelen om mijn zwarte highline golf in te ruilen voor een gte alleen vraag ik me af, is dit rendabel voor een particulier. Ik rij 4 tot 5 jaar met de auto. En mijn woon-werkverkeer is per maand een kleine 700 km 30 tot 35 km per dag. Is dit dan ook puur electrish te doen. En wat zijn de kosten aan wegenbelasting per maand ? Iemand een idee
Hi Danny,

Heel simpel. Niet doen. Particulier kan je beter een GTI kopen :)
#2723753
Hallo Allen!

Gisteren heb ik ook mijn GTE opgehaald! Wat een lekkere vlotte auto!
Ik ben alleen vandaag bezig geweest met het aanmelden van car-net, daar loop ik tegen een probleem.
Ik heb trouwens het Executive plus pakket erop zitten.

Ik heb me aangemeld via https://www.volkswagen-car-net.com/port ... b/nl/login
met mijn VIN nummer, daarna vraagt hij om de kilometerstand.

Echter na invullen van de huidige kilometerstand krijg ik een foutmelding en kom ik niet verder.
"Verificatie kon niet worden afgesloten
Helaas kon uw verificatie niet worden uitgevoerd. Probeer het nog een keer."

Ook als ik de auto verbind via WLAN naar het internet kom ik daar niet verder mee....
Maar heeft de auto nu wel zelf enige vorm van ingebouwde internet verbinding of niet? Die heeft hij toch nodig om de km stand te controleren....
Of doe ik iets verkeerd??
#2724350
Car-net kreeg ik direct online, geen enkel probleem mee gehad. Ik heb voor die tijd wel even onderstaande filmpje gekeken..
https://www.youtube.com/watch?v=V2R0LXGPnO0

VW App krijg ik nog niet online alsook mijn voice instellingen, daarvoor moet ik nog even naar de dealer. Reden je moet tijdens de activatie van deze app een QR-code scannen (of handmatig invullen) die geplaatst zou moeten zijn aan de bestuurders portier, bij mij dus niet gebeurt :-(

Even kijken hoe dit wordt opgelost, ik houd jullie op de hoogte.
#2724356
Dogma schreef:Car-net kreeg ik direct online, geen enkel probleem mee gehad. Ik heb voor die tijd wel even onderstaande filmpje gekeken..
https://www.youtube.com/watch?v=V2R0LXGPnO0

VW App krijg ik nog niet online alsook mijn voice instellingen, daarvoor moet ik nog even naar de dealer. Reden je moet tijdens de activatie van deze app een QR-code scannen (of handmatig invullen) die geplaatst zou moeten zijn aan de bestuurders portier, bij mij dus niet gebeurt :-(

Even kijken hoe dit wordt opgelost, ik houd jullie op de hoogte.
Ik krijg Carnet helaas niet aan de praat:

Verificatie kon niet worden afgesloten
Helaas kon uw verificatie niet worden uitgevoerd. Probeer het nog een keer.

Bij het invoeren van de actuele kilometerstand gaat het mis.

:(
#2724370
Dogma schreef:Car-net kreeg ik direct online, geen enkel probleem mee gehad. Ik heb voor die tijd wel even onderstaande filmpje gekeken..
https://www.youtube.com/watch?v=V2R0LXGPnO0

VW App krijg ik nog niet online alsook mijn voice instellingen, daarvoor moet ik nog even naar de dealer. Reden je moet tijdens de activatie van deze app een QR-code scannen (of handmatig invullen) die geplaatst zou moeten zijn aan de bestuurders portier, bij mij dus niet gebeurt :-(

Even kijken hoe dit wordt opgelost, ik houd jullie op de hoogte.
Volgens mij heb je de verkeerde app, deze app is niet van volkswagen zelf en is niet voor de GTE. Je moet de Car-net e-remote app hebben, van volkswagen zelf.
Laatst gewijzigd door Klapjoeri op 04 jan 2016 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
#2724371
Majestic schreef:
Dogma schreef:Car-net kreeg ik direct online, geen enkel probleem mee gehad. Ik heb voor die tijd wel even onderstaande filmpje gekeken..
https://www.youtube.com/watch?v=V2R0LXGPnO0

VW App krijg ik nog niet online alsook mijn voice instellingen, daarvoor moet ik nog even naar de dealer. Reden je moet tijdens de activatie van deze app een QR-code scannen (of handmatig invullen) die geplaatst zou moeten zijn aan de bestuurders portier, bij mij dus niet gebeurt :-(

Even kijken hoe dit wordt opgelost, ik houd jullie op de hoogte.
Ik krijg Carnet helaas niet aan de praat:

Verificatie kon niet worden afgesloten
Helaas kon uw verificatie niet worden uitgevoerd. Probeer het nog een keer.

Bij het invoeren van de actuele kilometerstand gaat het mis.

:(
Zelfde probleem had ik ook.
Dit komt waarschijnlijk omdat je de verkeerde portal gebruikt, er is een portal voor wagens die geproduceerd zijn voor week 45 en een andere portal voor wagens na week 45. Zie dit draadje:
http://www.vwforum.nl/post2724129.html? ... e#p2724129

Bij mij was het opgelost door de andere portal te gebruiken.
#2724384
Wie heeft dit ook gehad en kan mij helpen. Ik heb na ong 15k km mijn olie moeten bijvullen en heb dit dus ook gedaan. Nu blijft nog de hele tijd een melding terug komen dat ik mijn olie moet bijvullen. Is er een manier om deze melding weg te krijgen? Daarnaast heb ik ook sinds kort de melding laadklep controleren. Echter is mijn laadklep netjes afgesloten en dacht zelf aan een sensor die niet lekker werkt. iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Het laatste probleem is met de audio. Die lijkt soms plots niet harder te kunnen dan normaal half volume (je ziet wel het balkje naar vol volume gaan). Ook is de kwaliteit van bijvoorbeeld de bass niet al te vol meer. Als ik het systeem dan een reset geeft (aan knop ong 30 sec ingedrukt houden) is alles weer normaal en kan het volume ook weer knoeihard :P. Bij de dealer gaven ze aan dat er wel meer problemen met de audio van discover pro waren.

Al met al nog geen problemen met de auto en rijdt nog steeds als een zonnetje :)
#2724565
Iemand al met MIrrorlink en/of Android Auto gespeeld?
Ik heb de indruk dat het allebei niet wil werken met mijn Huawei Ascend G6.

Welke telefoons werkt het wel mee?
En is het de moeite waard om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen?
Misschien iemand in regio Nijmegen die wel een demo wil geven? ;)


[Update]
Ik heb wat verder gezocht;
Android Auto vraagt om een Android toestel met minstens Android versie 5 (Lollipop)....
Mirrorlink ondersteunen alleen bepaalde toestellen, zie http://www.mirrorlink.com/phones
App connect wil een telefoon met Bluetooth die rSAP ondersteunt. zie http://www.android-rsap.com/compatibility.html

Dus wie weet een goedkope smartphone die Android 5.0 draait en dan ook nog met Mirrorlink en rSAP ondersteuning? ;)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 41
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]