VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2587471
Als doorgewinterde ICT'r kijk ik reikhalzend uit na de komst van Mirrorlink op de 7. Ik ben vorige week, bewapend met mijn HTC One M8, naar de dealert in E'hoven geweest en daar een halfuurtje met een Polo met deze optie zitten spelen. Het is nog niet helemaal vloeiend, met name muziek (Spotify) wilde nog wel eens stotteren, maar het is zeker een interessante optie.

Op een Duits forum las ik zojuist dat ze via VCDS i.c.m. de Discover Pro, al mirrorlink kunnen aanvinken. Werkend hebben ze het helaas nog niet.

Hier vast een preview van deze optie: https://www.youtube.com/watch?v=6J5KNaaVRoQ

Via deze post zal ik jullie op de hoogte houden van dit fenomeen.
Laatst gewijzigd door lalleman93 op 26 okt 2014 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
door danny20danny
#2588644
Ben wel benieuwd, bij mijn golf is dit nog niet. Krijg binnen kort een nieuwe 7 en hoop dat het een kwestie is van een vinkje zetten
Gebruikersavatar
door lalleman93
#2600492
Ik ben toch voor de Golf GTE gezwicht, puur vanuit een non-emotionele en relationele beweging. Ruim 300 Euro per maand aan kostenbesparing (brandstof en voornamelijk bijtelling) t.o.v. mijn huidige A3 8v is best behoorlijk. Het Mirrorlink verhaal blijft echter een enigma.

Er zijn, zoals aangegeven, meerdere yt-filpjes beschikbaar met Mirrorlink in de Golf 7....maar wanneer het beschikbaar komt is en blijft een mysterie. Noch de dealert, noch PON weet hierover duidelijkheid te geven. Op een Duits forum wordt gesproken over Mirrorlink is optie vanaf model 2016, welke het eerst in week 22 (eind mei) geproduceerd gaat worden.

Wel wist de dealer mij te vertellen dat, hoogstwaarschijnlijk ook eerdere modellen kunnen worden ge-upgrade met Mirrorlink. Ach....we wachten het gewoon af.
#2601296
Kijk: Tegen een meerprijs van 182 euro is de Volkswagen Beetle uit te rusten met het MirrorLink-smartphonekoppelingssysteem waarbij een Android-telefoon ‘gespiegeld’ wordt op het aanraakscherm.

Nu de 7 nog!
Gebruikersavatar
door ivim
#2612223
Ik denk wel dat het de toekomst wordt. Kijk maar naar Android Auto en Apple Car. Deze worden in 2015 al wat meer beachikbaar gok ik en doen ongeveer hetzelfde als Mirrorlink als ik mij niet vergis.

Of ik er persoonlijk blij mee ben. Mwa het heeft zeker wel bepaalde voordelen, zoals Google Maps en tig andere apps die momenteel de standaard ingebouwde radios niet hebben. Nou ja weinig dan.
#2612984
Ik heb de afgelopen weken intensief contact gehad met de dealert, PON en zelfs met diverse fora in het buitenland over Mirrorlink. Het is echter een steeds grotere en onduidelijke kluwen aan het worden. Dit wordt mede veroorzaakt door mensen die gewoon weg maar wat roepen.

Zo gaf de dealer aan dat Mirrorlink geen prioriteit heeft. Wat betekend dat nu weer? Dit zou, volgens hem althans, anders liggen als Apple zou meedoen. Mirrorlink is echter een initiatief van CCC (Car Connectivity Consortium) en Apple maakt hier geen deel van uit. Bovendien is Apple zo in haar nopjes met Carplay, dat ik denk dat dit niet snel zal gaan gebeuren.

Op een updateportal van Skoda (http://updateportal.skoda-auto.com/de) staat vervolgens weer dat er een update is te downloaden voor het model Columbus, welke gelijk is aan de Discover Pro van VW. Navraag leert, dat dit incorrect zou moeten zijn.

Kortom verwarring alom! Ik kan toch pas in mei 2015 gaan rijden, dus we don quichot-en nog wel ff door. Keep u posted!
#2614152
De polo heeft het al. Omtrend het aanvinken is nog ene apart verhaal. Ik moet helaas nog steeds een keer de mirror link zien te activeren bij een golf/octavia en heb helaas nog wel een polo nodig ernaast met mirror link om de module's te vergelijken

Wel moet je telefoon verbonden worden via een USB kabel



Afbeelding
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk